Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Det er NEL-nivå på prisingen her ift omsetning i selskapet @cagey2, blir du ikke skremt?

Edit:
Mange som får sikret herlig gevinst her, men jeg er ikke overbevist om at det er så lurt.

Nope. Dette er jo enkelt bankers å selge. Spørsmålet her er jo bare hvor raskt og i hvilke kvantum de får begynt å produsere.

Klarer vi å finne ut hvor mye R&D tilskudd de har fått inn gjennom tidene, og hvor mye aksjonærpenger som er spyttet inn i emisjoner?

Prisingen av selskapet må jo sees på i lys av dette og.

SoftOx hentet 15 millioner i rettet emisjon kurs 22 21.12.2018
SoftOx Solutions, som ble børsnotert på Merkur Market i sommer har gjennom en rettet emisjon hentet 15 millioner kroner til selskapet. Det meldes i en børsmelding fredag ettermiddag.
Det utstedes 680.000 nye selskaper i selskapet, som hver har en tegningspris på 22 kroner stykket.
I ytterligere en børsmelding innkaller selskapet til en ekstraordinær generalforsamling for å vedta emisjonen. Generalforsamlingen finnes sted 2. januar.
Administrerende direktør Geir Almås, har gjennom sitt selskap Hermod Finans sikret seg 91.000 nye aksjer i selskapet. Ved en godkjenning av emisjonen vil han eie 788.750 aksjer i selskapet.
Også styremedlem Kristian Almås har tegnet 141.255 nye aksjer. Dermed vil han og hans familie gjennom Dinge Invest eie 1,55 millioner aksjer i selskapet etter emisjonen.

Softox henter 18 millioner kroner fra investorer kurs 22 04.01.2019
Merkur-noterte Sotfox Solutions melder fredag at de har gjennomført en rettet emisjon mot nye og eksisterende investorer. I utgangspunktet meldte de om forsøket 21. desember, og da ville de hente 15 millioner kroner.
I dag melder selskapet at emisjonen ble overtegnet med 3,162 millioner kroner - og at de dermed har hentet totalt 18,162 millioner kroner. Emisjonen blir gjennomført ved å utstedet 825.550 nye aksjer til en tegningskurs på 22 kroner.

Henter 75 millioner brutto kurs 24 13.12.19

Torsdag kveld kunne SoftOx Solutions melde at emisjonen var i boks.

3.125.000 aksjer utstedes til kurs 24 kroner, tilsvarende et bruttoproveny på rundt 75 millioner kroner. Emisjonen hentet støtte fra både nye og eksisterende aksjonærer.

Pengene vil brukes til å finansiere studier og kommersiell utvikling, samt generelle selskapsformål, inklusive en nedbetaling av tre millioner kroner i gjeld til eiere.

1 Like

Bra med kvalitetsstempel på produktene deres

1 Like

Hourly RSI var på 83, skal nok korrigere en god del ned, glad jeg kom meg ut med lite tap, var egentlig idioti å gå inn på en melding alle solgte på :sweat: Men, får se om jeg får en billigere inngang. Skal ikke forundre meg om den skal ned ti 38ish - er ikke etablert noe støtte på vei opp her.

Trenger noen pullbacks og litt risting for å kunne dra på videre oppover.

4 Likes

Fantastisk. Nå tror jeg endelig at jeg har vært med tidlig. Skulle seff ha kjøpt på 20 kr. Men kom meg inn tidlig nok til at jeg tror vi får en enorm oppgang. En uoppdaget perle slik polight var på 10-20 kr. Det blir oppgang hver dag fremover og når de har fått første salg så eksploderer det…

1 Like

Kan man ikke eller bør man ikke legge inn ordre når det er ‘matching halt’?

1 Like

Det blir en auksjom omtrent som på slutten av dagen når handelen skal startes igjen.

Så du kan fint legge inn ordre mens det er pauset. :slight_smile:

2 Likes

Jeg mener det er rimelig bankers at denne kommer til å gå 2x opp til 10x på hype fremover. Risikoen er at det dukker opp noen skjeletter i skapet, Merkur er ikke akkurat kjent for å være en seriøs markedsplass…

WHO har nettopp erklært pandemi, og smitten sprer seg som ild i varmt gress her i Norge. Denne kommer til å gå som en kule fremover. og den ordentlige FOMOen har ikke startet engang

Jeg er totalt enig at på Merkur market skal man være ekstremt forsiktig!

Men må si at når man ser hvordan selskapet er rigget og det arbeidet som er lagt ned i utvikling over flere år så får jeg ikke akkurat Sino Agro eller Morgan Kane vibber her.

Arbeidet med desinfeksjonen har jo gått sin gang over mange år, og levert i henhold til hva som er lovet på gamle kvartalspresentasjoner, er bare helt tilfeldig at de nå plutselig var klar til å starte på siste oppløppsiden midt under en pandemi.

1 Like

Hva er det som er så spesielt med deres desinfeksjon vs andre sine?

Tar litt av denne i morgen!

Skal visst drepe alt av virus, men det kommer ikke på markedet før om 4-6 uker. Om det kommer vel å merke.

Kan de produsere billigere enn de større aktørene?
Oppgitt med “begrenset virucidal effekt” da, men regner med de jobber 4-5 skift på Lilleborg nå?


Antibac har full Virucidal effekt.

1 Like

Aner ikke, har ikke satt meg så mye inn i dette. Har ikke tenkt å kjøpe heller, kaster meg ikke på hyper eller noe jeg ikke skjønner meg på :slight_smile:

Synes bare det er litt moro å lese litt om det :slight_smile:

Ikke alkoholbasert

Står mye info på hjemmesiden.

Også interessant i bekjempelsen mot resistente bakterier.

Mer skånsomt mot huden enn etanolbaserte desinfeksjonsmidler, tørr/sår hud er noe jeg hører klager om hver dag (er leder i helsesektoren)

Det dreper også virus mer effektivt enn andre midler, samtidig som det tar knekken på norovirus, som er et vanvittig stort marked i seg selv, bedre for hendene i tillegg er gull for utrolig mange ansatte

Når man vet hvor mye «håndsprit» som handles inn i sektoren, er man nødt til å bli bull på dette caset.

En spådom fra meg er at bruken av hånd desinfeksjon kommer til å gå i været, folk bruker det massivt idag, selv om det gir irritert hud. Jeg finner lett tall på hvor mange liter med sprit vi bruker fra Tork hver mnd pr sengeplass. Og skal oppdatere hvor mye det går med SafeDes når det kommer på markedet.

Selv kommer jeg til gi beskjed til innkjøpsansvarlig hos meg at vi skal over til SoftOx sin SafeDes, så raskt de er klare for levering, dette er et produkt som kommer til å øke livskvaliteten til helsepersonell, og ikke minst kommer til å bedre pasientsikkerheten ved at det dreper virus mer effektivt samtidig som personalet ikke kvier seg for å ta «en pump».

6 Likes