Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Ei heller hvilke salgsvolum som KAN bli en realitet dersom Softox får en relativt snarlig fot innenfor EU med utlisensiering av SafeDes og EffectDes.

9 Likes

Du svarer på et ett måned gammelt spørsmål. Her er hva ledelsen har sagt i mellomtiden :wink::

“We promised that we would not have to raise more capital before we were profitable. I will stick to that. […] I cant see any reason why we would have to raise money in the short or medium term”

7 Likes

Caset her er for syyykt. Punktum.
Leker meg litt med tanken på 45000 flasker Norge og f.eks 100000 flasker eu. Kursen vil bli høy. Selv uten å ta med andre produkter osv…

2 Likes

En del av grunnen er nok den raske oppturen kursen fikk fra 25 til 100. Men en annen viktig faktor er nok at den noteres på Merkur, enn så lenge. Jeg tror det vil endre seg etter årets generalforsamling. Og når den kommer på Access eller hovedlisten vil nok prisingen bli noe ganske annet. Da kommer fondene og andre investorer som skyr Merkur.

2 Likes

Ja, den er kraftig underpriset selv om man kun tar hensyn til SafeDes. Selv en 4-6 ganger høyere aksjekurs ville ikke være overprising.

Da bør man være klar over at beregningen er basert på et halvt års inntjening. Normalt bør man bruke ett års inntjening.

Men så vet vi at det allerede kommende uke trolig lanseres enda et nytt produkt i markedet.

Så vet vi at det kun er et tidsspørsmål før EU markedet utenom Norden åpner seg.

Det er ikke vanskelig å regne hjem en mangedobling av dagens kurs. Men markedsaktørene får selv finne ut av det. Jeg nyter å være SoftOx aksjonær.

2 Likes

Ja, tall kan man gjerne leke seg med og de kan gi deg noen svært interessante svar.
I Norden er det ca 27 mill innbyggere, hvorav 21 mill bor i land som er medlem i EU.
I EU bor det det ca 447 mill innbyggere. I EU, utenfor Norden bor det altså ca 426 mill innbyggere.

Sier vi at 15000 flasker PR dag selges til Nordens 27 mill innbyggere, så vil man lett kunne se at dersom SoftOx skal dekke resten av EU må det produseres mer enn 200k flasker PR dag.

Matematikken viser noen eventyrlig tall på bunnlinjen. Og da snakker vi kun om SafeDes.

NB. Det anbefales å benytte vannavkjølt kalkulator dersom man begynner å regne på dette caset.

6 Likes

@Christian är inne som ny hackfågel. Missat hela paketet. Sorry @Christian
Snart kommer Google graferna

Haha, hvis jeg først skulle vært gretten for noe ville du vært fordi jeg ikke kjøpte AMD for 2$ som jeg vurderte for noen år siden, kursen er nå 56$. :triumph:

Jeg bare forklarte litt generelt om emisjoner. Følger ikke med her. :slightly_smiling_face:

3 Likes

5 Likes

@Christian du MÅ slänga dig med på tåget på måndag. All-in bara :smile:

1 Like

Absolutt for tidlig å sette to streker under svaret! Og det er en skummel børsuke med rød hovedindex. Men:

Chartet til Softox begynner å antyde et stigende positivt momentum og brudd opp fra den kortsiktige nedtrenden, som kan medføre at den mellomlange opptrenden kan fortsette.

7 Likes

image

13 Likes

Veldig gøy å se, Savepig. Selskapet burde kunne gi ut informasjon om hvor dette er i salg nå? Apotek etc?
Doblet her idag, spent på fortsettelsen.

4 Likes

Sykehjem!

Kjøpt inn av sykehjemmet eller noen som har hatt med?

Slutter på over 100 idag. Noen skal inn.

Ønsketenkning. Ingenting tilsier at den skal over 100…

1 Like

Ikke?

3 Likes

100 round the corner
f3201cf0b8b701a1ea04cebc53f44acb_w200

2 Likes

Ingenting gleder mer enn at kursen går opp. Men hvorfor bikke 100 i dag og ikke i går? Er jo strengt tatt ingenting endret :stuck_out_tongue: