Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/06/30/7542475/softox-far-millionbevilgning

1 Like

SoftOx is expecting to receive approval for the hand disinfectant for the EU-area. In partnership with various distributors, SoftOx will continue to penetrate more markets and challenge the position of alcohol-based disinfectants. The SoftOx disinfectant is a superior alternative to alcohol-based disinfectants. Out of 18.8 million health care workers in the EU and the US, 13.3 million report irritated skin and eczema due to use of alcohol-based disinfectants.

Sales
SoftOx has, since early April, sold hand
disinfectant for approximately NOK 5 mill. Late
June Norway’s largest health enterprise (Helse
Sør-Øst) placed its first order for SoftOx hand
disinfectant.
The company is confident that the foundation
created in first half of 2020 is a solid base for
building a profitable and successful
disinfectant business for the quarters and
years to come.

3 Likes

Noen som vet hva dette ca tilsvarer i antall solgte flasker? Med kapasitet på +45 000 flasker per dag synes jeg ikke 5 millioner i omsetning var særlig mye? Eller er jeg helt på villspor her?

2 Likes

Selskapet og partnerne må få tid til å selge dette. Detaljene kommer nok på presentasjonen for andre kvartal, og ikke for første som det er i dag.

1 Like

Absolutt ikke imponerende.

Dog har de ikke hatt kapasitet på 45000+ flasker per dag siden tidlig april.

Men da vet man jo allerede hvordan Q2 blir, Q3 blir bedre, men langt ifra tallene som er blitt skrevet om her.

3 Likes

5 millioner siden april. Må si meg skuffet… Det betyr vel at tallene for Q2 og blir røde?

Kommer til å bli positiv cash flow i løpet av dette året.

Nei.

De har selv sagt at det håper å nå positiv cashflow i 2021.

3 Likes

Det er jo vesentlig lavere enn mange har snakket om. Ble vel snakket om 3mill+ i uka

1 Like

Ikke allerede i Q2 eller?

2 Likes

3mill + uka ?

Dette er fra årsrapporten

2 Likes

Vel, salg av 41000 aksjer tok kursen ned til kr 85,-. Solgt på bakgrunn av historiske data. Selv velger jeg å vende blikket fremover og har valgt å beholde hver eneste en av aksjene mine. Men jeg er ikke overrasket over at en del av aktørene i SoftOx, som tidligere har vist liten forståelse for mekanismene i aksjemarkedet, i dag velger å kaste kortene. Tar jeg ikke mye feil er frustrasjonen stor.

Kan ikke si annet enn lykke til videre i aksjemarkedet. TTT og Roma ble heller ikke bygget på ett kvartal.

3 Likes

Mest av alt sunt å få tallenes tale svart på hvitt slik at feberfantasiene kan ta slutt og realitetsorienteringen kan begynne. Problemet hele veien har vært hypingen rundt produksjonskapasitet. Og at Corona fullstendig har bleknet alt det andre som Softox står for. Finner det fortsatt svært betryggende hvordan selskapet bygger stein for stein.

1 Like

Hastverk med å komme seg ut, de skal vel inn igjen etter webcasten når det kommer frem tall på avtalene:)

Noen som vil angre seg for salget på morgenen tro? Uansett, jeg tror softox trengte den «cleansen» av nervøse haussere med forhåpninger om at softox skal klare å bli et av verdens største selskap ila et kvartal (Ja, jeg overdrev nok litt).
Jeg er iallfall veldig positiv til rapporten og veien videre, de virker mere og mere profesjonelle og jeg vil gjerne se de nå bygge et solid selskap stein for stein.

3 Likes

Relativt solid kvartalsrapport.
La oss håpe på litt mer sexy guiding i webcast senere.

Tåpelig å selge basert på dette, med mindre man trodde gårsdagens kurs var lik de tåpelige tallene som noen kom med her innimellom.

Kult med lansering av USA-grant også, synd dette ikke ble gjort separat, virker som få legger merke til dette. Betyr ganske mye mer enn bare de potensielle kronene inn i støtte…

5 Likes

Her var det tydeligvis mange som mente at ikke-positiv cash flow før i Q3 er det som virkelig betyr noe for om dette selskapet har en fremtid :roll_eyes:

For meg er avtale med Helse Sør Øst for hånd-desinfeksjon (det ultimate kvalitetsstempelet) og det som vel ikke kan være noe annet enn det amerikanske forsvaret for sårbehandling fantastiske nyheter!

4 Likes