Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Da fikk vi svar på at alle NM-kostnadene blir betalt

Jeg stilte spørsmål angående deres vurdering angående ned- eller oppskrivninger.Mon tro om de svarer?

5 båter rett fra opplag til nye kontrakter :-o DET så jeg ikke komme, meget spent på hvilke det er… ene er vel Flyer

Mitt spørsmål nå.

Haha, det kommer mer ift Aker ja :grinning:

Jeg får ikke fulgt med, dessverre. Hva sa de ang. Aker?

Jisus @Metallian

Hør hva han svarer på mine spørsmål om fartøy aktivering. :grinning:

Jg er 10min på etterskudd😂

Ok :grinning: :+1:

…så hva er konklusjonen?

Jeg føler meg sikrere og sikrere på at jeg har valgt riktig båt, selv om det nok fortsatt er en stund til vi kommer helt i havn.

CSV Nor Valiant som har lagt i opplag over flere år er tenkt reaktivert og inn på Havvind kontrakter innen neste 12mnd.
5 stk psv’s skal også reaktiveres.

Antar det dreier seg om sea spark, sea spear, sea pollock etc.

Båtene er nedskrevet i slik grad at man ikke skal se bort i fra oppskrivninger i et stigende marked

NM kommer i arbeid, Valiant kommer i arbeid og 8 andre layup-båter kommer i arbeid

Vinden blåser til fordel for Offshoremarkedet, men også innenfor olje og gass

1 Like

Hm- det var da voldsomt så positiv man var på subsea/renewable, ikke rartt han ville ha presentasjon…

Jeg leser dette ut av det han sa:
Nor Valiant tas ut av opplag i 2021
De har konkrete samtaler med Aker ang offshore wind men det kan han ikke si mer om nå
Normand MAximus er meget ettertraktet og det er bare et spm om hvor den går ikke om
De har endel båter som blir ledige for oppdrag og det passer fint for ratene er på vei opp
Båtene som de skal kvitte seg med er nedskrevet til nesten null og er på vei ut i raskt temp

Og ja de PSV ene er nok fort flere av Sea båtene fra gamle Deepsea, PX105 båtene vel i hovedsak? Muligens Normand Corona og…

3 Likes

Må høre presentasjonen en gang til senere idag, alltid noe mer å fange opp den andre gangen.
Men, min konklusjon er at vinden er i ferd med å snu til det betydelig mer positive!

Det synes som om LPS er trygg på positiv mht. fremtiden herunder en god NM-løsning, og at vi ift. sistnevnte kan oppnå en viktig de-risking av selskapet.Om så skjer kan vi iht. “Jallakongen” forvente stor verdiøkning. (Ref. spørsmål på XI-chat gd).

Vi skal således ikke se bort i fra at vi begynner å få dårlig tid mht. å sikre oss flere billige aksjer

1 Like

og da faller selvfølgelig aksjekursen…

Her må man bare vite å holde på aksjene, det vil komme mange positive og kursdrivende nyheter framover.

1 Like

For egen del så har planen hele tiden vært å sitte i aksjen frem til offshoremarket “soler seg med vind i seilene”. Salg nå- eller veldig snarlig fremstår således som helt utelukket. Dette er min utvalgte long, og jeg ser ingen grunn til å endre på dette nå.

At aksjen også har et mer kortsiktig potensial får eventuelt andre glede seg over. Jeg har funnet og startet min ferd mot Klondyke, og har ikke tenkt å selge spader på veien.

2 Likes
3 Likes

En oppløftende presentasjon, i hvert fall mtp. CSV og renewables.
Veldig letta for at vi ikke fikk noe stor selloff idag. Nå er det vel bare å sitte rolig i båten og vente på kortsiktigte triggere rundt NM mv. :slightly_smiling_face: :+1: