Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Det bremser luftslott, ja, men det utnyttes også på det sterkeste til å manipulere markedet. Hele grunntanken bak verdipapirer mener jeg rokkes ved å kunne satse på at det skal gå dårlig. Hvorfor skal man investere i et selskap man ikke har tro på? Mulig jeg er litt gammeldags av meg ( :blush: ), men jeg synes konseptet med å investere i et selskap må være fordi man har tro på det :slight_smile:

Point taken :slight_smile:

Forlengelser på alle disse oppdragene og det er kjekt hvertfall mtp ratene på drott og prosper når det er litt sløvt for ahtsene i spotten

rmand Drott AHTS Serica UK 24.06 Bergen
Normand Prosper AHTS Serica UK 24.06 Bergen
Normand Naley PSV Equinor 21.06 Bergen

Hva skjer i Havila?
Forsåvidt off topic, men interessant å følge disse offshore rederiene.

HAVI HAVILA SHIPPING

3,2400

NOK +0,5100 (+18,68%)

1 Like

merkelig, noe news rundt havila?

Ser ikke noenting noe sted, kanskje rykter om at dem blir slukt :joy:

av hvem? soff?

Sikringen gikk ihvertfall

Hehe, aner ikke, bare noe jeg slengte ut, veldig spesiell oppgang uten noe substans

ja ikke sånn kjempe volum men 500k , virker som en eller annen tar posisjon her

er det noe nytt om NM?

Merkelig, må være noe på gang i Havi…

Og det er nesten krise på ahts spotten nå, så de forlengeksene på god rate er kjærkomne

Såvidt jeg kan se er posisjonen i “lås” på marine traffic fortsatt.
Dette var et av mine scenario at selv om ikke forlengelsen med Pemex kom var det ingen automatikk i at ny signert kontrakt var klar, den kommer når som helst vil jeg tro

Veldig spesielt i havila, ingen tvil om det, sliter med å skjønne at det skal være pump&dump, men man vet jo aldri.
Samtidig er det fint med litt action i disse rederiene, det ene drar ofte med seg det andre er min tanke.

Mcap på Havila er 64 mill…, men mye gjeld om jeg ikke husker feil.

da får vi se

Nok en psv ut av opplag idag.
Golden Energy Offshore Management AS

[ENERGY DUCHESS](javascript:void(0):wink: 30/04/20 16/06/21 412 ÅLESUND

2 Likes

Solstads status mht. NM er ikke oppdatert
NMs posisjon er ikke oppdatert siden i går

Det er lov å spekulere i om dette kan være knyttet til en snarlig børsmelding?

På bakgrunn av at NM ligger som ledig på spot siden av Solstad samt LPS sine uttalelser på q1 om at det var god interesse for fartøyet blant flere potensielle oppdragsgivere gjør at jeg framholder mitt syn om at det går mot ny langtidskontrakt.
Jeg vil anta at det i den forbindelse også vil komme en klargjørende melding ift kreditorene i saken.

Men på samme tid registrerer jeg på aksjekursen at jeg nærmest er “alene” om å tro på dette, nå er det bare eiof og soff som er i rødt av offshore rederiene.

Fant ingen fundamentale nyheter om Havi, men teknisk så krysset MA20 over MA50 igår, noe som kan være en bullish kortsiktig trigger :slightly_smiling_face:

image

En liten stund til denne krysses i SOFF:

image

Hi “Aksjewonka”…fornøyd med PGS i dag?