Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Da satser vi på at den i Yokohama og Korsakov har blitt utrustet for å gå flere harde vintre i møte nord på Sakhalin (har fått polvottene på :cold_face:)

1 Like

Jeg lot meg rive med av det jeg tror var @Metallian sine beregninger ift. nødvendig inntekter for å kunne betjene gjeldsforpliktelsene på en høvelig måte. Det viser seg at 50% rateøkning ift. 2Q21 grunnlaget samt reaktivering av de opplagsskipene som er del av core-flåten faktisk gir godt grunnlag for dette. Dette innebærer 2014 nivåer, og det skal vel kunne bli/være mulig og da snakker vi ikke mCap i denne størrelsesorden lengre!

3 Likes

Er det lov å håpe på at den har ventet på MPV Everest som la seg ved siden av Australis nå idag- som er egnet for isbryting og som har tatt en lang tur fra Malaysia. Kanskje skal de sammen teste polvottene nordpå?

Idag er det nøyaktig 20 dager siden man fikk en kontraktsmelding sist.
Det kan ikke drøye lenge før man får servert noe nytt nå.
Tok konsekvensen av det og kjøpte mer idag.

Fortsatt utsolgt i Nordsjø spotten😀

Eg tok et lodd ekstra igår, vi er på overtid for melding(er) nå

1 Like

Begynner å bli en hel haug med fartøy man kan håpe på at dem snart signerer nye kontrakter for.
Og de fleste av disse er csv’er.

og stort sett i riktig størrelse. LPS har vel nettopp uttalt at det er stor etterspørsel etter mellomstore konstruksjonsskip og det vil jo da stå seg dårlig dersom SOFF blir sittende lenge uten arbeid på disse!?

1 Like

Ser Maersk Lifter med 600k på siste tildelte oppdrag.

FYI

79 fartøy registrert i spotten hos Westshore nå, Solstad trekker fartøy ut, mens andre dytter inn, fandens opplegg av enkelte andre aktører.

Har lagt lenge på mellom 72-74 fartøy.

Noen har jo lurt på Jarstein som har ligget ved Solstadbasen på Husøy en tid, den drar ut igjen på jobb imorgen sies det på FB.

Her til kai i ettermiddag

1 Like

Har vært noen fine uker i Havila. Er det noe som er selskapsspesifikt, eller kan noe av dette også tilskrives det generelle markedet? Hilsen en som gjerne ser at det smitter over på Soff :slightly_smiling_face:

Ja. 2*EK er ikke vanlig i offshorebransjen om dagen. Men, så skyldes det nok dessverre bare trading pt.

Men, bransjens tid kommer og da gir jo dette kanskje et lite bilde på det som da vil skje. Ta en titt på global «pipeline» innen offshore vind mv. og kombiner dette med ressursbehov knyttet til etterslep og videre utvikling innenfor oljesektoren så tenker jeg fremtiden kommer til å bringe hell, lykke og avkastning for de troende og tålmodige av oss.

1 Like

Snoket og googlet litt nå og det er nok Hornsea jobben Jarstein reiser til nå. Så er det Deepocean til begynnelsen av 2023 med mulighet for forlengelse ut 2024 så blir fort leeeenge til vi ser Jarstein på en spotliste😃

Intet spennende på dagens lister heller. Hemen ned 2k. Ser derimot at en lokal underleverandør (Gullfjell offshore) kjøper seg videre inn i aksjen hvilket selvfølgelig kan vitne om noe spennende dersom man spekulerer i jungeltelegrafeffektene.

Sniken Installer har forlatt Maputo uten å oppgi ny destinasjon og er nå på vei sørover.

1 Like

Pacific kun på gjennomreise i Gibraltar. og er nå på vei til italia med meldt ankomst den 27.09. Skipet er under kontrakt med Prysmian Powerlink Srl ut 2022+2år og har arbeidet for disse siden 2016. Aner forøvrig ingenting om hva som er bakgrunn for gjennomført reise (UK-Italia).

Mermaid på vei til Haugesund- slik spot viser.

Installer: Blir spennende å se om også denne snart dukker opp i spot, eller om det kommer en kontraktsmelding.

Dersom vi nå legger til grunn optimismen av LPS ift CSV 'er bør og skal dette snart materialisere seg i solide kontrakter.

Ja, her har LPS lagt hodet på blokka- og det må han jo ha visst. Her vil han på bakgrunn av sine uttalelser enten fremstå veldig bra- eller veldig dårlig. Jeg mistenker at han er strategisk nok til å ha iscenesatt førstnevnte alternativ.

1 Like

Inntjeningsmessig vil åpenbart kortere kontrakter innen olje og gass være best nå, det store trykket innen havvind kommer 2023 og utover