Enig
Nå er Sentinel sikra for 26/27 så tipper denne (NAvigator altså) er øverst på prioriteringslisten nå.
Energy erstatter Ocean for Prysmian:
https://osvnyheter.no/flateoversikt-solstad-offshore-og-solstad-maritime-csv-og-ahts
Fancy ny spotside
Skulle veldig gjerne sett at de subsea båtene ikke var med på denne sida… 
Ja litt kaitid mellom jobber kan det alltids bli men 3 av de beste/største med ROVer til kai samtidig er for mye, selv om den ene skal i arbeid om ikke veldig lenge (Sentinel)
Åjåjåj-spennende bevegelse i spotlisten hso Solstad idag:
Spennende! Ingen formening om hva/hvem de de skal jobbe med?
Har ikke hørt et knyst, har alle tentakler ute
Det kan være så enkelt som at det er mer “praktisk” å ligge i Rio hvor de har kontor, andre båter mm enn på Barbados men da er det litt rart at den er tatt av spotlisten. Hvis jeg måtte tippe “at gunpoint” ville jeg tippet prosjektjobb.
Ja, men synes det er litt rart at de fjerner båten fra spotlisten hvis den bare skal ligge et annet sted av praktiske årsaker. Jeg har litt trua…
Prosper og Drott forlenget til hhv 10 og 14.12 (fra 7 og 12), og Sapphire still going strong i Middelhavet-fy søren som ahtsene i NS-spoten leverer i Q4, helt tullete.
Fearnley/Hagland har Drott ikke videre for AkerBP men på ny jobb for Harbour m/rov, stemmer det er antagelig raten enda et hakk opp for lite klasse 12 AHTS med ROV å få tak i nå
JA jeg tror det bare er Solstad som har glemt endre klient på spotlisten sin
Ser ut som AHTS blir bra i Q4 og avslutter sterkt nå i desember.
Sitter litt med følelsen at ting begynner å falle litt på plass bare de får meldt noen flere kontrakter.
Skal bli interessant om du finner noe info på Navigator (prosjekt eller kontrakt) 
Ja Navigator og så Jarstein er de mest “presserende” akkurat nå, Jarstein er jeg litt redd kan ligge en stund da det er betydelig lavere aktivitet i NS nå disse neste 2-3mnd, men den kan jo selvsagt flyttes ut av NS også.
Da kan OSV Nyheter som den første avsløre hva Navigator skal gjøre de neste månedene:
https://osvnyheter.no/osv-nyheter-uke-49-1-7-desember-2025
Et par tre oppdrag i spotten nå og Solstad ligger godt an til en god rate. Akkurat nå er det vel ingen oppdrag ventende.
Jobbene de går på (bra rater) drar ut også, nå er det hhv 12.12(Drott) og 17.12 (Prosper) som er ledig-dato, og Sapphire er ikke tilbake før tidligsty midten av januar. Hinsides bra Q4 på de 3 i NS-spoten