Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

hei Rodjer. har du lagt inn kjøp på dof? hva er dinne tanker her?

Ikke lagt inn kjøp på Dof, men har nok betydelig tro på det selskapet. De er nå “fit to go”
En strålende og allsidig flåte og en egen evne til å tilrive seg svært hyggelige kontrakter.

Ift Solstad så må refinansieringen bli overstått før ting roer seg tror jeg. Selskapet er definitivt i kraftig bedring, men usikkerheten rundt gjelden og hvordan de løser det tror jeg hefter ved akkurat nå.
I tillegg har Siem solgt seg ned endel etter at han kjøpte mye og ganske aggressivt en periode, DNB har solgt redusert nesten daglig siste ukene så det blir liksom ingen fres over dette.
Så får man håpe på en kontrakt eller to de neste par ukene, hvorvidt det vil gjøre større utslag på kursen er jeg litt i tvil om, men om de kunne slått til med noe heftig ville det kanskje bidratt noe.

1 Like

Hei. Jeg la en et kjøp. Så får vi se i morgen hvor mye jeg fikk.
Ja det ser ut som vi kan få en enisjon men den trenger jo ikke å bære fientlig

Emisjon og eller salg av et fartøy eller to til kanskje, vanskelig å si.
Men, min tanke er enkel, hadde det vært tilstrekkelig med salg av psv flåten så ville de innen nå ha meldt at refinansiering er ferdig etc.
Siden det ikke er kommet enda tyder vel det meste på at det kommer en “del 2” også.
Den trenger overhodet ikke bli fiendtlig, eneste som betyr noe nå slik jeg ser det er at de kommer seg ned på et bærekraftig nivå gjeldsmessig slik at selskapet blir ferdig en gang for alle med dette.
De må foreta seg mer for å komme i en lignende posisjon som nye Dof nå befinner seg i.

1 Like

Hvis subsea blir mer bull kommer spanjolene til å finne frem kappe og sverd

Estimatene til Pareto er svært oppløftende… SOFF framstår som grisebillig.

4 Likes

Bra trøkk i Soff nå.
Ser det gikk en post på 113k aksjer i Soff gjennom børsen nå
Pluss en avtalt handel på 277k
Slikt må synes på listene om et par dager

Potensielt startskudd opp mot 32 dette, blir spennende å følge listene de neste dagene.

Jøss… hva skjedde der?

Proppen. Ser IB har plukket veldig smått i det siste, men det kan vel være noen av kruttagutt som ikke er keen på å “stå igjen på perongen” ref E24 artikkelen.

Er muligens endel som ikke fikk Dof aksjer på kjøpern her idag

Muligens. Spekuleres også i noe potensielle kjøpsbud ref. konsolideringsstorm. Tvi tvi

1 Like

Ang havbunn mineraler- fra 15:20 her

Hegnar og co tok opp havbunnmineraler i fa podcasten i dag - mest som en spøk til oppgangen…

1 Like

Hegnar henger ikke helt med lenger🤓

2 Likes

Tror vi får en “pull-up” effekt av noteringen av DOFG. Forskjellen i prising på disse to sammenliknbare selskapene blir for stor til at både algoritmer og menneskelige investorer kan ignorere det.

Mange som vil ha DOF-aksjer, og dumper SOFF ved start i dag… Forventer at det snur litt utover dagen, når DOF har stabilisert seg.

Jeg er skeptisk til korrelevansen til DOF med nåværende prisaktivitet i SOFF. Syntes også det er litt reachy å spekulere i at SOFF dumpes for å kjøpe DOF. Ofte er det mye enklere enn man spekulerer seg frem til, det er mange som er happy med 12% gevinst på 1-2 dager og sikkert anser det som fornuftig å selge her. Det kan være mye rart men oftest er det ikke det.

Er for øvrig robotene som holder den oppe tilsynelatende, vi har MACD kryss fra undersiden og kraftig kjøpssignal. Higher low som er bra. Temperaturen har tatt seg opp betydelig i Nordsjøen de siste par-tre dagene og værmeldingen er bra for neste uke - bra med forespørsler på AHTS også nå. Skal ikke se bort i fra kontraktsdryss mot månedsskiftet.

Edit; Fint om vi skrur opp renta litt i Noreg nå straks - i alle fall for SOFFerne.

1 Like

Ja jeg er såpass lavt belånt at 0.5% nok gir mer pluss mtp kronekursen for Soff hos meg enn det gir utsalg på rentene mine :smiley:

1 Like

En dobbel her passet meget bra. Brudd ned nå i USDNOK så blir det nok en bulldozer i ryggen til SOFF.