Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Finner dette på linkdin oversatt fra portugisisk:

Normand Carioca i transformasjon for en ny tid! Vi ble valgt til et oljebrønnstimuleringsprosjekt av Equinor sammen med Baker.
I dag hadde vi strålende besøk av styret i Equinor, veldig godt å ønske deg velkommen og dele denne transformasjonsprosessen som har foregått med dyktighet og kompetansen til partnerne som er valgt for denne gjennomføringen!

2 Likes

Brønnstimulering er visst rette ordet

det er dnb som selger i kulissene og en part av dette er jo finansiering. slik at en slik transaksjon lar seg gjennom føre

Drott og Sima på flytt nå, Sapphire også i jobb-Prosper ledig. Ratene ikke oppgitt men ikke noe halleluja tipper jeg

2 Likes

25/28kgbp/dag for Sigma/Drott

Sirius fortsatt oppgitt til 15.7 retur på Braemar men det MÅ være feil, igår var den fortsatt nede med en fpso utenfor vest-afrika. Er heller ikke lagt til på Solstads egne sider enda som i spot så den skal nok være lenger der nede.

1 Like

2 nye til Solstad på Westshore nå. Ingen rater.

Date Vessel Charterer Scope of Work Comm. Rate
NEW [AURORA SALTFJORD](javascript:void(0):wink: Well Expertise All duties Deepsea Yantai , D/D 14 17/07/23 RNR
NEW [NORMAND PROSPER](javascript:void(0):wink: Well Expertise All duties Deepsea Yantai (+WROV), D/D 14 16/07/23 RNR
NEW [NORMAND SAPPHIRE](javascript:void(0):wink: Well Expertise All duties Deepsea Yantai , D/D 14 17/07/23 RNR
1 Like

Dollaren har en pen utvikling, kanskje det kan hjelpe med reforhandling av gjeld :grin:

Solstad er med i kampen om en flotell/personell jobb i Brasil, jeg har tidligere nevnt at det hadde vært flott om Australis fikk noe tilsvarende som «søsterskipet» Nor Valiant som er flotell for Petrobas for 400k/dag i 3 år🤌🤌🤌

https://www.upstreamonline.com/exclusive/three-way-race-in-petrobras-tender-for-flotel-offshore-brazil/2-1-14856

Cred til AL på xi-chat

4 Likes

Står mer her- ser ut som Solstad har 2 lowest bid, står ikke mer dessverre.

https://manneblogg.no/solstad-offshore-salg-og-kontrakter-1-halvar-2023/

Kjapp “oppsummering” 1.halvår

1 Like

Bra jobba! Ikke noe voldsomt med kontrakter første halvår. Bør vel forvente noen på sensommer/høst.

1 Like

USD/NOK falt kraftig siden mai (ca. 10%). Har hørt 70% av gjelda er i USD (og antar det tar utgangspunkt i opprinnelig gjeld før PSV-salget er benyttet til nedbetaling), betyr det at ca. 15 milliarder kr i gjeld har krympet til 14 mrd siden mai Eller sagt på men annen måte, 10% fall i USD/NOK har ført til at gjelda har krympet med 1,5 mrd :slight_smile:

2 Likes

Valisnt gikk jo den jobber, tar dette dom et tegn på at upstream (noen som har abo??? ) vet hvilke fartøy som er bydt inn og at det da er Australis

On Monday this week, Petrobras received offers for the 50 POB accommodation vessel public tender. The opportunity sought to hire one walk-to-work vessel to provide accommodation and catering services. With only three vessels presented, Solstad managed to secure first place in both Brazilian/REB and foreign flag batches, with Normand Australis at global day rates of USD 87.445 and USD 82.543 respectively. The rates are inclusive of mob/demob fees and temporary importation taxes since this type of vessel does not qualify for REPETRO regime. The contract duration will be of 740 days.

Cred- AL på xi-chat

jeg komme tilbake med mer senere

4 Likes
2 Likes

Har kikket litt på det og det er et komplisert regnestykke med ukjente faktorer, særlig kostnad for gangbro er vanskelig å finne.

En slik mindre subseabåt vil normalt kanskje ha en utgift på 200-250k/dag. Så skal vi legge til litt “import skattt” siden Australis ikke er Brazilflagget, litt ekstra for Brasilkostnader og cateringdelen og ikke minst gangbro inkludert mob/demob. Lengde ganske nøyaktig 2 år ser det ut til.

Rate ca 850k/dag jeg setter utgifter til 400-450k/dag, da får jeg:
400/dag- ebtida bidrag 165mill/år 330mill for hele kontrakten
450/dag- ebitda bidrag 145 mill/år 290 mill for hele kontrakten.

Minne rom at for den større Pacific som nettopp fikk en 7-års kontrakt ble ebitda bidraget anslått til ca 100-140mill/år

Australis har vel en bokført verdi på ca 400mill(har ike sjekket men noe sånn) og vil da tjene inn over “halve” båten omtrent på 2år. Vi får avvente endelig bekreftelse her men slår denne kontrakten til tenker jeg det skal oppjusteres både bokført verdi på Australis og rtegnes litt om på noen kursmål.

Tar gjerne innspill på tallene mine her, blir jo store rom for feil når endel av utgiftene er umulig å kvalitetessikre…

3 Likes

Og der endret Braemar Sirius til retur 15.8 som jeg har skrevet om litt lenger opp i tråden

1 Like

Normand Installer er kommet til Europa for neste jobb, Installer er deleid med SBM og drt kommer ikke nødvendigvis børsmrlding.

The Normand Installer is a high-end versatile #vessel, designed based on SBM and Solstad’s decades of experience in #offshore installation and construction activities.
Currently in transit in #Monaco, the Normand Installer will soon undertake the installation works for the EDF - #ProvenceGrandLarge Floating Wind Farm, whose floaters have been designed and developed by #SBMOffshore.

2 Likes

Kjekt å se at LPS følger med på LinkedIn

3 Likes