Er jo SEB som har pushet kursen siste dagene, så tror heller det er de som fortsetter.
Tror jeg ville vært noe forsiktig her…
Jada, jeg svarte kun på Dunken, ASP er i stand til å stå bak dagens kjør, bare det jeg poengterte
Føk forbi 40mill omsetn, er store aktører dette
Brøt 22 nå
Uteblivelse av børsmelding vil i allefall utelukke en aktør
Du tenker på at Herr trolig er meget nært 10%?
Basert på handelsmønsteret ja. Rart om dem med så stor beholdning ikke snitter ned her - men jeg har begrenset innsikt i det juridiske ved pluss 10p
Er jo en utfordring både med IB og SEB det der
Frontier med sakte fart hjemover mot Husøy
Tja… og da var vi på 23kr. Veldig uvanlig oppførsel i SOFF kursen. Merker jeg nesten ikke bryr meg for jeg forventer egentlig at den dumpes / selges ned hvert øyeblikk. #victimofregularbeating
Jeg var 90% sikker på at den skulle endel ned idag, veldig overraskende dette.
Kursen er tragisk lav enda. Jeg fatter ikke hvor den frykten for gjelden kommer fra, selskap på selskap refiansierer en etter en, markedet og verdiene til Soff blir bare bedre og bedre. Det er en gjeld på 13,5 mrd de skal refinansiere, det blir ikke noe problem i dagens og framtidens marked. Ja de får noe høyere rente, men det er bare et problem om man ikke ha inntekt, da er man ferdig, inntekten til Soff har aldri vært bedre og renten blir flytende og den skal fort ned på sikt også.
jeg også…ergo er det noen store som kjøper jevnt opp over nå.
14 mill i omsetning er bra. dvs. kursen går opp på et volum…
På tirsdag får vi en indikasjon på hvem det er vil jeg tro.
Svært aktive algoritmer nå
Hvilken rente har de på obligasjonene i dag ?
De har flytende 3 måneder libor + 2,15% og 3 måneder nibor + 2%. så si de må opp 2,5% til da muligens da, tviler på noe mer. Og det er absolutt null problem med inntjeningen og den framtidige inntjeningen på nye krontakter Soff har nå.
Er nesten så de skulle tatt opp mer gjeld, for maks giring i dette markedet er eksplosivt på oppsiden. Må huske antall båter står fast, kommer ikke flere, men demand økte i år, og vil øke for hvert år framover til minst 27-28, og hva skjer da?
Med mindre kostanden av innsatsfaktorer reduseres og usikkerheten til fremkomstteknologi reduseres, vil nok lite skje med nybygg.