Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Spørsmålet er hvem sine aksjer har Røkke kjøpt.
Kan være at Sveaas innser at slaget er tapt og at han og sine medsammensvorne dumper mengder etterhvert her.
Helt umulig å forutse, men i utgangspunktet burde aksjen respondere opp mot 50 imorgen, men skjer det?

2 Likes

Carnegie har ringt rundt til aksjonærer og tilbydd de 50kr aksjen.

Enig, veldig uforutsigbart nå

Sveaas kan vel ikke på det nåværende tidspunktet vite om dette “raidet” kommer til å lykkes eller ikke? Dette er nok kjøpt av andre aksjonærer/ institusjoner. Denne maktkampen, har vi ikke sett siste side av enda. Spennende å være med på dette som nå utspiller seg.

2 Likes

8,2mill aksjer er mye, så mange småaksjonærer kan de ikke ha ringt, det vil være noen større som har solgt. Jeg har snakket med personer som har solgt ca 3 av de 8 millioner og da er et par av de langt oppe på listen. Syns det er rart om ikke den sure amerikaneren (de har jo kjempefin gevinst på 50kr og Røkke slipper en sur storaksjonær?), Roth eller Hvalsund kontoen har solgt - de siste har jo økt endel nokså nylig og har jo nesten dobling vel på 50kr…

En annen ting- styreleder sa etter den første kritikken at kursutviklingen talte mot at dette var en aksjonærfiendlig løsning- hva med det argumentet nå når kursen fort er 50-60-70% over kursen ved refinanansiering?

1 Like

Argumentet er ikke relevant. Grad av spekulasjon om en maktkamp var og er høy. Denne ville jeg hevde overskygger det fundamentale fullstendig, selv om prisingen etter hvert kan argumenteres i større grad viser til en mer realistisk prising av underliggende.

https://www.dn.no/borskommentar/her-er-rokkes-edderkopp-i-solstad-offshore-striden/2-1-1571207

3 Likes

Auksjonen kryper oppover 40-tallet ja…

Drar med seg AMSC i samme slengen…

Og Dofg

Og siem

1 Like

Om Sveeas svarer tilbake på det her vil det nesten ikke være aksjer igjen i omløp

Tipper mange SOFF aksjonærer flykter til de andre supplyselskapene

Spørsmålet nå blir jo om Kistefoss m/venner velger å kaste kortene…da vil kursen gå sørover igjen. Spennende :slight_smile:

Mitt gjett er nei, da ville dem blitt solgt til Røkke for 48 i blokksalg og ikke nå

Ja, godt mulig, men Canergie var fullbooket i går, så flere som ikke fikk solgt til 50 som ønsket. Dvs Aker har fått det de skal ha for å nå målet sitt.

Alt i alt litt av en langefinger Røkke viser, han pleier å få det som han vil :laughing:

3 Likes

Ville ikke det vært en fryktelig fallitt erklæring av en annen verden å selge direkte til den som de har gått så hardt ut mot?

2 Likes

Jo, absolutt, men man må ikke glemme at de tenker på seg selv og. Kan hende den avkastningen hadde gjort Sveaas fornøyd? Er jo ikke akkurat kjære mor blant de gutta her

Nei, de trår over lik hele den gjengen, uten tvil og tenker utelukkende kun på seg selv, men der tror jeg likevel grensen går :sweat_smile:

1 Like

Håper du har rett i at det finnes en grense blant dem :rofl:

1 Like