Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Jeg følger inflasjonsmålingene fra USA om 11 minutter (1430). Makrodyret som kjører showet nå, etter min mening, samtidig at oljerelatert gått ganske greit gjennom oktober så er tiden moden for en liten korreksjon? kl. 1430 tror jeg blir avgjørende i så måte.

1 Like

God nyhet fra US! Nå kan vi kanskjd forvente prishåpet jeg snakke om! :pray::blush::crossed_fingers:

Inflasjon ned. Arbeidsledigheten opp. Futures i USA opp 3%+. Dollaren bryter ned. 10Y-US ned.
Kjøper.

2 Likes

Virker som zelda. Sell the news

Dumpes bred i olje nå

Soff prøvde en gang 34.7 og igjen pullback til 31. Jeh håper det får nok kraft å bryte 34.7 denne gang da 40 skal være neste mål…:crossed_fingers:

2 Likes

Naturlig at fokuset faller på utbombet tech/vekst med gårdagens nytt.
Ble mye FOMO inn i dette i går.
Dog gjør det naturligvis ikke utsiktene for Solstad noe verre, heller tvert i mot.
Ser bra ut før åpning, tvi tvi!

3 Likes

Veldig skuffende omsetting, sålangt

Man må være tålmodig… :wink:

2 Likes

Hm. Det er noen som er på selgeren i allefall.

Ja, det kan vi si…

image

Det må vi se på store soff aksjeeierne… Selger de også eller de selgerne er bare smo eierne…!? Det er viktig å vite akkurat nå før Q3.

Dollaren under 10 kr…!

3 Likes

Invitation to webcast - presentation of third quarter 2022 results

3 Likes

Hva tror dere folkens om Q3 2022…!? :blush:

Rekordinntekt på 1.85-2mrd, overskygges delvis av urealisert valutatap.

Ja jeg tror også i den leia der.Valutatapet vil nok kanskje påvirke,men se bare hvor fort det kan forandre seg,gikk fra 10.80 for ett par uker siden og idag er den på 9.92 så det forandrer seg fort og innen 2024 så tror jeg dollaren er i mer normal leie og da er det plutselig + 1,5 - 2 milliarder i regnskapet.

1 Like

Frykter valutatapet, men har et håp om at markedet har kalkulert inn / forventer valutasmellen denne gangen. Og at fallet under 10 kroner dollaren nå er mer overraskende og således slår positivt ut. En ser det kan gå like fort ned som opp og en har tro på lavere dollar når vi kommer til 2024.

Men er spent på hva dollarkursen har gjort med inntektene, om vi får en positiv overraskelse der utover høyere rater.

3 Likes

Dollarkursen vil trolig slå høyere igjen. I takt med eventuelle rentehevinger fra fed.

Helt klart, men ikke før Q3 legges frem. Om en ukes tid er det godt mulig at dollarkurs er under ti kroner og at inntektene er høyere enn forventet grunnet dollarkursen.