Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Den er god. Ikke super rate, men 800k er vel ganske ok ut fra spotstatus akkurat nå.

1 Like

Ja men nå skjer det ting- skal visst 2 til på AkerBP jobben (Island båter) og Equinor har et flytt til også, tipper Prosper får betydelig bedre rate nå snart :slight_smile:

2 Likes

DNB-C øker SOMA frA 25kr til 28kr, kjøp

Kjapp båtoppdatering på spot/båter på vei av/av kontrakt:

Jarstein- skal være tilb ake 20.3, ligger prdd til kai i Frankrike, er optimist til at det blir noen dager til der
Ranger- jobb til 30.3
Prosper-ledig
Drott- går på jobb for AkerBP imorgen
Australis-i jobb
Baltic- i jobb
Cutter- i jobb
Mermaid-i jobb
Energy-skal være ferdig 31.3 og da ledig 1 år ca, men er ihvertfall prdd i arbeid utenfor Afrika, håper det kommer noe nytt der snart

3 Likes

I alle dager…skal vi se 60 da???

1 Like

Har sittet i Soff leeeenge- idag kan den nå 60kr for første gang etter den fullstendige rekonstrueringen/refinansieringen i 2020. Jeg begynte plukke under 10kr, nå er bare aksjene jeg fikk i SOMA i 2023 refinansieringen verdt 16kr (etter korrigering for kjøp) og kommer på toppen av de 60 kronene. Gøy reise. Det er prdd imho mer en utbytte og MAximus-case enn en aksje for vekst selv om det er potensiale oppover også.
08:07
Jeg er jo nisjebasert så det holder, begynte bredt i OSV for 8-9 år siden men har sirklet meg snevrere og snevrere innover, nå er 80% av porteføljen min 3 selskaper (Dof, Soff og Soma) som alle driver med omtrent det samme- dvs ankerhåndterere og subseaskip og jeg sitter kun tungt i selskaper som har high-end skip og som opererer både i tradisjonell olje&gass og i renewable. Jeg syns det er trygghet i å kunne operere i begge (både Dof og Solstad har ca 25%-ish av inntjening i fornybart). Subsea har jeg som nevnte mange ganger før troa på selv om O&G er blitt mer forsiktige på å bruke penger- mye av utbyggingene de neste årene vil komme via enten fpsoer eller subsea-tiebacks og da er high-end AHTS og Subsea som Dof/Solstad er tunge på (og har tilsammen ca 25% av verdens kapasitet) det som trengs. Det bygges ikke AHTS eller store subseaskip å snakke om, for dyrt å bygge foreløpig.

4 Likes

Har vist seg å være et fantastisk case dette. Har forandret seg etter hvert. Fra å være et veddemål på om de unngikk konkurs, så til om markedet trengte så mye båter, til nå å vise seg å bli et utbytte case. Som du sier, fortsatt litt triggere i markedet. Det er vel først nå utover man nå virkelig kan begynne å regne på verdiene som ligger i selskapet og få det frem. Det er vel det flere har regnet på nå og kommer med økte kursmål. Fortsatt viktig å følge med i markedet for oss aksjonærer da volatiliteten til tider er stor. Tør man kjøpe og selge litt, så kan man gjære det bra, men for min del er jeg for dårlig på det. Sitter nok stille litt til da jeg tror på en bra vår :slight_smile: Takk for mye og god info Metallian!

4 Likes

Iflg Solstads egen sider ser det ut til at Drott sin jobb på småpene 800k/dag (joda vi er blitt bortskjemte men det er en fantastisk rate i mars) skal vare 12 dager til 31.3, vi håper på det! Prosper fortsatt ledig, og litt stille i spoten.

Jarstein nå tilbake og ledig fra 21.3, ser ikke ut til at det blir mer i Frankrike altså-tipper Jarstein er første prioritet i SKudeneshavn nå, den vil de ikke ha liggende til kai nå som sommersesongen snart starter.

1 Like

Er det noe å hente i denne aksjen, elelr er det meste av gevinsten tatt ut? Og hva vil et mulig utbytte ligge på per aksje?

Soff er så sterk altså, igjen pen oppgang og en omsetning langt over “vanlig”- selv om omsetning over vanlig og oppgang har vært normen store deler av de siste ukene. I ferd med å etablere segover 60kr nå.,

Utbytte er forventet å være lavt da det spares penger til kjøp av Maximus.

1 Like

Kort oppdrag, men 750k dag er bedre enn å ligge til kai

1 Like

Tar den🤓 er litt lite action nå

Vi er litt bortskjemte nå, en uke på 750k/dag tilsvarer en “vanlig” mars nesten
:slight_smile: I noen dager kommer Drott/Prosper til å gåpå samlet 1.5mill/dag, skal ikke mange dagene til på det nivået før de ligger foran en vanlig mars alene-og så begynte jo mars sterkt også.

2 Likes

Prosper/Sapphire skal visst på den 3-6ukers jobben for Adura (og eller Equinor?) i mai/juni.

1 Like

2025 Publication of Annual Report

2025 Publication of Annual Report

Correction - 2025 Publication of Annual Report

Jeg er ikke så veldig plaget av høydeskrekk men…

1 Like

Å hei hvor det går. Har sittet på siden 7. Så sitter vel litt til :wink:
Den må vel ha skutt ut av trendkanalen nå vel…?

3 Likes

Fine ting i Australia, Ranger forlenget fra 3.4 til 15.4

3 Likes

image

Noen som kjenner igjen dette chartet? :eyes:

2 Likes