Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Holder kursutviklingen seg gjennom dagen kan man nærmest fastslå at trenden er snudd.

Ja ser mye bedre ut nå synes jeg,med nyheten fra Norges bank og Kina,blir moro fremover nå.

Etter USA børsene stenge i går rapporterte API om en betydelig crude oil inventory draw på hele 7, et eller annet Mboe. Med SPR draw på 1,5 mboe i tillegg ligger alt til rette for enda et oljeprisskyv oppover. Viktig i denne sammenheng at USA rapporterer om tre uker med sammenhengende draw.

Jeg nevner dette da noen, meg selv inkludert, har tro på korrelasjon mellom SOFF og oljepris utvikling. På den andre siden skal Powell (FED) uttale seg i kveld vedr. videre rentebaner, det kan selvsagt tynge det amerikanske sentimentet inkl. oljeprisen.

3 Likes

NEW [NORMAND SAPPHIRE](javascript:void(0):wink: Vår Energi AS R/M West Phoenix, D/D 14 04/12/22 RNR

2 Likes

«Tiden med trippelhevning 3r bak oss» Powell FED. USD ned, brent opp, SP500, DJ opp - om man gledet seg til dagens børsåpning for SOFF, så bør man glede seg til i morgen - det gjør jeg.

«Ground control to major Tom
Commencing countdown, engines on
Check ignition and may God’s love be with you
(Ten, nine, eight, seven, six, five,
Four, three, two, one, lift-off)»
David Bowie - Space Oddity

3 Likes

så nå ser du lyset? :money_mouth_face: bra

1 Like

Momentet i oljeserviceindustrien er sterkt, og vi er trolig i en flerårig oppgangssyklus som vil resultere i betydelig inntjeningsvekst fra dagens nivå, sier Amundsen.

– Vi venter økende riggrater, høyere seimsikksalg og sterkere ordreinntak til subsea- og feltutbyggingsselskapene.

Hovedrisikoen, ifølge Amundsen, er at økonomisk oppbremsing fører til lavere oljepriser neste år.

– Leverandørindustrien burde imidlertid være litt mer robust enn vanlig grunnet fokuset på energisikkerhet, tilføyer han.

Soff nevnes ikke spesifikt

3 Likes

Ja disse artiklene + dollarkurs burde være ett skikkelig boost for kursen,som har vært alfor lav alfor lenge.På tide den går over 30 and beyond.

Ser ut som vi kom oss gjennom 28 ganske greit. 31 neste

Date Vessel Charterer Scope of Work Comm. Rate
NEW [NORMAND DROTT](javascript:void(0):wink: Ross Offshore AS R/M Deepsea Yantai, 5 days + 10x1 day 05/12/22 RNR
3 Likes

Spent på ratene til Sapphire og Drott, kan kanskje håpe på minst 400-500k da det er utsolgt for AHTS på norsk side nå. Sirius ledig fra i morgen og er i fin posisjon om det kommer et oppdrag til de nærmeste dagene.

Edit: Hhv. 270 000 og 300 000 på Sapphire og Drott, litt under det jeg håpte, men fortsatt en bedring fra siste ukers rater

4 Likes

Siste mnd er det 3 rater over 20kgbp/dag i Nordsjøen- Soff har tatt alle de 3

4 Likes

image
Finn ett par feil?

Haha wtf😝

Noen som er mer kompetent enn meg må forklare…

Ser ut som det er eksakt samme antall aksjer som Enskilda AB sitter på?

1 Like

Newsweb

Kistefos AS har i dag, den 1.12.22, forlenget terminavtaler i Solstad Offshore ASA («Selskapet») på til sammen 4 000 000 aksjer, tilsvarende 5,17 % av de utstedte aksjene i Selskapet. Terminavtalene forfaller 1.6.23. Eierandelen i selskapet er 5,17 %.

1 Like

Flaggemelding Solstad Offshore ASA

1 Like

Det er da positivt

Vil tro det. Ble Texas da Kistefoss først begynte i mai - none responsive nå