Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Ja dette var virkelig gode nyheter.Lover godt for videre oppgang for SOFF.

1 Like

Holder kursutviklingen seg gjennom dagen kan man nÊrmest fastslÄ at trenden er snudd.

Ja ser mye bedre ut nÄ synes jeg,med nyheten fra Norges bank og Kina,blir moro fremover nÄ.

Etter USA bÞrsene stenge i gÄr rapporterte API om en betydelig crude oil inventory draw pÄ hele 7, et eller annet Mboe. Med SPR draw pÄ 1,5 mboe i tillegg ligger alt til rette for enda et oljeprisskyv oppover. Viktig i denne sammenheng at USA rapporterer om tre uker med sammenhengende draw.

Jeg nevner dette da noen, meg selv inkludert, har tro pÄ korrelasjon mellom SOFF og oljepris utvikling. PÄ den andre siden skal Powell (FED) uttale seg i kveld vedr. videre rentebaner, det kan selvsagt tynge det amerikanske sentimentet inkl. oljeprisen.

3 Likes

NEW [NORMAND SAPPHIRE](javascript:void(0):wink: VĂ„r Energi AS R/M West Phoenix, D/D 14 04/12/22 RNR

2 Likes

«Tiden med trippelhevning 3r bak oss» Powell FED. USD ned, brent opp, SP500, DJ opp - om man gledet seg til dagens bÞrsÄpning for SOFF, sÄ bÞr man glede seg til i morgen - det gjÞr jeg.

«Ground control to major Tom
Commencing countdown, engines on
Check ignition and may God’s love be with you
(Ten, nine, eight, seven, six, five,
Four, three, two, one, lift-off)»
David Bowie - Space Oddity

3 Likes

sÄ nÄ ser du lyset? :money_mouth_face: bra

1 Like

Momentet i oljeserviceindustrien er sterkt, og vi er trolig i en flerÄrig oppgangssyklus som vil resultere i betydelig inntjeningsvekst fra dagens nivÄ, sier Amundsen.

– Vi venter þkende riggrater, hþyere seimsikksalg og sterkere ordreinntak til subsea- og feltutbyggingsselskapene.

Hovedrisikoen, ifĂžlge Amundsen, er at Ăžkonomisk oppbremsing fĂžrer til lavere oljepriser neste Ă„r.

– LeverandĂžrindustrien burde imidlertid vĂŠre litt mer robust enn vanlig grunnet fokuset pĂ„ energisikkerhet, tilfĂžyer han.

Soff nevnes ikke spesifikt

3 Likes

Ja disse artiklene + dollarkurs burde vÊre ett skikkelig boost for kursen,som har vÊrt alfor lav alfor lenge.PÄ tide den gÄr over 30 and beyond.

Ser ut som vi kom oss gjennom 28 ganske greit. 31 neste

Date Vessel Charterer Scope of Work Comm. Rate
NEW [NORMAND DROTT](javascript:void(0):wink: Ross Offshore AS R/M Deepsea Yantai, 5 days + 10x1 day 05/12/22 RNR
3 Likes

Spent pÄ ratene til Sapphire og Drott, kan kanskje hÄpe pÄ minst 400-500k da det er utsolgt for AHTS pÄ norsk side nÄ. Sirius ledig fra i morgen og er i fin posisjon om det kommer et oppdrag til de nÊrmeste dagene.

Edit: Hhv. 270 000 og 300 000 pÄ Sapphire og Drott, litt under det jeg hÄpte, men fortsatt en bedring fra siste ukers rater

4 Likes

Siste mnd er det 3 rater over 20kgbp/dag i NordsjĂžen- Soff har tatt alle de 3

4 Likes

image
Finn ett par feil?

Haha wtf😝

Noen som er mer kompetent enn meg mÄ forklare


Ser ut som det er eksakt samme antall aksjer som Enskilda AB sitter pÄ?

1 Like

Newsweb

Kistefos AS har i dag, den 1.12.22, forlenget terminavtaler i Solstad Offshore ASA («Selskapet») pÄ til sammen 4 000 000 aksjer, tilsvarende 5,17 % av de utstedte aksjene i Selskapet. Terminavtalene forfaller 1.6.23. Eierandelen i selskapet er 5,17 %.

1 Like

Flaggemelding Solstad Offshore ASA

1 Like

Det er da positivt