Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 4

Hærlig!

1 Like
1 Like

Tok litt tid for kjøperne å få regnet på det visst.

Synker nok litt inn hos flere nå. Har vel ofte vært et mye omsatt område rundt 65kr. Så blir spennende å se om den bare drar igjennom, eller må jobbe litt rundt der i morgen.

For ca 1mnd siden var Solstad Offshore på 70kr. Etter det har de fått ca 150mill i arbitrasje etter en ratetvist (over 1.5kr/aksje), fått sikret Maximus i 2(+1) år og nå et stort “selvfinansierende” nybygg. Pent opp idag men fortsatt under toppen for bare en mnd siden cirka. Forstå det den som vil, jeg forstår det ikke og da øker jeg

1 Like

1 Like

Update AHTS-spotten:
Sapphire- jobb for Adura til sent juni (så står det TBA etter det hos Braemar…)
Prosper- jobb for Adura til sent juni, så jobb for Seaway7 til tidlig juli-ish
Drott-jobb for Aker BP til ca midt juni, så Seaway7 fra sent juni-der har Braemar nå satt retur SEPTEMBER -finner det ikke andre steder men UNO har fjernet den helt fra spotoversikten.

3 Likes

Der fekk de ein riggflytt jobb te Drott 2.1mill/dag imellom jobben for AkerBP og jobben for SS7 sent juni/tidlig juli. Blir fort 10-15mill “ekstra” det da.

2 Likes

Ser ikke helt grunn for den nedgangen idag så økte litt her nå🤓

Soma kommer til å få knalltall q2🤓

Sikkert den vanlige ferie dumpen. Absolutt en kjøpsmulighet, men kan jo hende den skal lengre ned.

3 Likes

Yepp. Q2 blir bra for Soma i spot’n.
Ser også veldig bra ut for mye av Q3

1 Like

Den “bonusjobben” te Drott mellom de litt lengre jobbene for Aker/Subsea7 blir på 13 dager. På 2,1mill/dag- det er altså over 26 millioner og cirka 24 milliner i “pluss” etter driftskostnader. For en ahts mellom to jobber 2 uker. Lurer på å sette meg ned en dag og kikke litt på hvordan ahts-tallene blir i Q2-26 kontrak 2025 for der tror jeg det kan komme overraskelser selv med positive forhåpninger…

4 Likes

Herlig. De har jaggu håndtert Spot skipene utrolig bra og stødig hele 2026. Blir mye cash inn i Q2.

Og så kan vi jo plusse på 10m USD for Clipper-transaksjonen. Clipper er ikke lenger i flåteoversikten, men den har vel tjent selskapet godt i ca 25år.
Er vel bare å glede seg til Q2 for både Soma og Soff.

2 Likes

Det er rått!
Kursen faller og forstår ikke det helt. Er nok manglende tro på markedet på sikt. Tror markedet holder seg greit og Q2 blir rimelig sikkert bra+.

1 Like

Skriver ikke noe om OSV men denne er jo relevant:

" ABG har likevel størst tro på oljeserviceaksjene, der man venter en flerårig oppgangssyklus, som historisk har vart i syv–ti år.

– Etter krigen ser det fundamentale i oljeservicesektoren sterkt ut, ettersom både oljeselskapene og vestlige myndigheter trolig vil ønske å redusere avhengigheten av Midtøsten ved å innta en mer positiv holdning til olje- og gassnæringen, skriver meglerhuset.

Toppvalgene i oljeservice er TGS (kursmål 200 kroner), Energy Holdings (12 kroner), Constellation (180 kroner) og Odfjell Drilling (110 kroner) – alle med kjøpsanbefaling."

2 Likes

Da blir det mer Sirkus fremover. Tenker personlig prestisje og historikk også spiller inn i denne avgjørelsen.

“Kistefos har etter råd fra Wiersholm som juridiske rådgivere og prosessfullmektig besluttet å anke dommen i Solstad-saken”.
En “vinner” i denne saken er i alle fall avklart :grin:

Vi får håpe det blir litt mindre tid-og ressurskrevende i denne runden, slik jeg leser det er det ofte noe mer “stramt” i neste runde slik at det ikke skal gå månedsvis. Dette var jo ventet, også at de ikke anker mot Pareto men det er jo fordi dommen der var så klar på at det ikke var grunnlag for å gå til sak mot Pareto i det hele tatt.