Avholdt ordinær generalforsamling
SVEG: Ex utbytte NOK 2,20 i dag
Sparebanken Vest: Exercise of call option SVEG85
SVEG85 - Nøkkelinformasjon ved innfrielse av hele obligasjonslånet
Tildeling av egenkapitalbevis (SVEG) til ledende ansatte
Sparebanken Vest årsrapport 2020
Sparebanken Vest Pilar III-rapport 2020
Disclosure in SPAREBANKEN VEST
Jeg tror at DNB sine planer om å kjøpe Sbanken blir en gullgruve for Sparebanken Vest som eier Bulder Bank:
Flytter en del av midlene fra DNB over til SVEG
Fin fin ATH idag btw
Jeg må jo si at jeg blir litt overrasket hvis konkurransetilsynet faktisk lar DNB kjøpe opp Sbanken. Det blir jo da vesentlig mindre konkurranse på det norske markedet.
Det er litt i vinden nå å kjøpe opp banker, NOFI (Bank Norwegian) fikk jo et bud de også. Det ble dog avvist.
Tenker det samme, skulle inn å skrive om det faktisk. Er det noen sannsynlighet for at konkurransetilsynet faktisk sier nei. Det er jo fremdeles ganske mange banker i norge…
Ellers mener jeg at det er ganske store forskjell på Bulder bank (BB) og Sbanken (SB), på boliglån er BB nok attraktive, men jeg tror nok det er mange som foretrekker å bruke nettbank og ikke vil ha samme kjærlighet til BB som til SB. Har selv vert kunde i SB tidligere, men de prisa seg etterhvert ut lånemessig for min del. Synes ikke BB er så attraktive rentemessig med mindre man har veldig lav belåningsgrad.
Vet vi noe om hvordan DNB har tenkt å konsolidere SB? Kan det tenkes at de beholder de som en egen merkevare. Tilsvarende Bulder Bank er for Sparebanken Vest.
CFO i DNB har sagt at DNB skal kjøre med et Brand. Men det kommer nok til å ta tid.
Kan aldri tenke meg at hverken kundene eller ansatte i Sbanken er interessert i det