Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Spillaksjer generell diskusjon

Bare å mekke, hvordan kjøpte du cd project red? Få meglere i norge som tilbyr polske aksjer

1 Like

Kjøpte via Degiro, etter tips fra dansken :smiley:

2 Likes
4 Likes

:stuck_out_tongue:

Bad business for MTG.

Gaming ftw.

Noen her som følger med på Ubisoft? Spennende rykter om et nytt Assassin’s Creed, spesielt at det kan være lagt til Norden eller Skandinavia. Gods & Monsters kommer det sikkert også mer info om snart. Har ingen aksjer her idag, men er litt over snittet interessert for øyeblikket.

Dette er vel et av de ikke annonserte spillene som er utsatt frem til høsten for å passe neste generasjon konsoler.

Ja, spørs om det potensielt blir releasetitler for de nye konsollene med bundles osv. Uansett er det nødt til å komme noe info snart hvis spillene skal ut i år.

Tipper i utgangspunktet E3, MS skal vel enda der, men Sony har trukket seg. Ubi pleier jo å være godt representert der.

Alle vet jo at det spilles mer framover. Men etter jul/vinterferie har steam nådd 4 nye topper og høyere avg spillerbase. Kanskje man klarer å finne noen gamingselskaper til P/E 20-30 under krisen, samtidig som de øker omsetningen?

2 Likes

P/E 25
Betaler utbytte
Guider økt vekst i 2020.
GOTY kvalitet.

Nobrainer på disse nivåene.

3 Likes

Det irriterer meg egentlig litt at selskaper som Remedy og Paradox betaler utbytte. Tror mer ressurser på spill og eventuelt oppkjøp hadde vært bedre for aksjonærene.

Ja for PDX kanksje, men jeg tror aldri Remedy blir et M&A selskap. De bygger opp et stort kontor i Espo og jeg tror det stopper der.

You better be right! For jeg klarer ikke å la Embracer på 70, Remedy på 10 etc ligge.

5 Likes

Tror også det. slike meldinger fra redeye påvirker også kursene og det kan man trade på med hell for de som har lyst til det.

Hva tenker dere om selskaper som driver med spill på pc/console vs mobil ? Jeg tenker jo at alle typer spill har et oppsving i aktivitet nå men jeg tror også at kostnader til UA er lavere enn det normalt ville vært så kanskje det gir mobil et ekstra boost ?

Er du sikker på at UA er billigere? Vil tro mange selskap investerer mer i UA for å smi mens jernet er varmt. Samtidig vet vel de som leverer markedsføringen å ta betalt for det i disse tidene.

Jeg er selvfølgelig ikke sikker men selv om kanskje spillselskaper bruker mer så er det nok en del andre bransjer som har kuttet drastisk. Stillfront har tidligere år sagt at det er dyrt med UA om sommeren siden de da prisene er høyere blant annet pga diverse EM/VM/OL+++ . Nå “slipper” vi til og med EM i sommer og kanskje OL også.

EDIT: Spurte en som vet mer om dette en meg og han sier at det ser ut som om prisene er litt ned

2 Likes