Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Under mine, langt under alle bloggere, under remium, og dårligere enn forrige q4

Slo heldigvis @Gordon sine forventninger da.

2 Likes

Ska man växa måste man investera. Men visst, jag trodde också vinsten skulle vara högre men det spelar mindre roll. Återigen… det är inte nu man ska tjäna de stora pengarna, det kommer 2016 och framåt.

“Enligt honom var det fjärde kvartalet extremt, men avgörande för Starbreeze framtida tillväxt.”

Omsetning ser veldig bra ut, det er bare to uker med nextgen salg der, men EBIT er jo bare trist. Det er tydlig at det koster å ha 8 spill + VR under utvikling samtidig. Får sjekke ut rapporten litt nærmere senere i dag.

@holmes jeg tror ikke denne rapporten er dårlig nok sammenlignet med det du nevnte med forventninger til at vi får noen dipp. Neppe av neste rapport heller. Jeg tror vi må få utsettelse av Geminose eller TWD for å få en dipp å kjøpe oss inn på.

2 Likes

De største inntektene kommer dette kvartalet fra retail…

:see_no_evil:

PE 78

De største inntektene kommer dette kvartalet fra retail…

Stod det i rapporten el. antar du det?

Om det skulle stemme som vgchartz estimerer at 150k retailkopier ble solgt i juni så er bidraget fra retail bare rundt 10 MSEK? Alt i alt er inntektene litt over min forventning, men det kan man jaggu si om kostnadene også. I tillegg er det investert nesten 30 MSEK i utvikling så det er blitt brukt bra med penger dette kvartalet. Kassabeholdning på 110 MSEK ned fra nesten 200 MSEK på topp for en tid tilbake.

Ser frem til at kostnadene stabilerer seg litt så det blir lettere å regne på hva SB er verdt.

1 Like

Det er et diagram i rapporten som viser dette

1 Like

her er det tror jeg og som vi ser er ikke digitalt salg på ikke-steam veldig stort i følge denne figuren

2 Likes

interessant. Hvor tror dere playstation store og xbox marketplace havner?

edit: om det er “other” er det jo litt skuffende

ja det er som jeg har nevnt tidligere at digitalt salg på konsoller er fremdeles noe helt annet enn på PC.

1 Like

Ut fra grafen du postet, så har Steam-salget halvert seg dette kvartalet. Jeg synes det ser ut til at det har tatt seg opp endel dette kvartalet dog.

Sikkert, men retail faller nesten bort

Under juli uppgick Starbreeze andel av intäkterna från försäljning av PAYDAY 2, via PC-plattformen Steam, till 4,9 MSEK.

Dette er bedre enn april, hvor de kun solgte for 3,1 MSEK, men dårligere enn januar hvor de solgte for 6,3 MSEK.

August-tallene ser ut til å bli vesentlig bedre dog. Det til venstre for den røde streken er juli, hvor de tjente 4,9MSEK. Det er helt uten topp ti plasseringer. August har nesten en uke på topp ti, så der tjener de nok vesentlig mer.

2 Likes

Det som muligens bekymrer er kostnadsøkningen, men jeg har forstått det slik at mye av dette er engangskostnader.

sitat:
Already during the first quarters of the financial year 2015/2016 we expect the levelof spend to sink back down.

Et annet åpent spørsmål er hvor fort retail-inntektene på konsoll vil falle.Kommer det en betydelig pott her ved neste rapport?

Jeg prognoserte EBIT mellom 0 og 10 Mill NOK… Og traff der selv om EBIT kom i øvre intervall. Ser ut som resten av markedet hadde gjort betraktninger mer eller mindre likt det jeg kom med i og med at vi er svakt opp. For neste kvartal tror jeg vi ender på EBIT rundt 0’en. Om de skulle skrevet ned Crime Wave på et ordentlig vis (pga floppen) så ville EBIT blitt blodrødt for neste kvartal.

På sikt skal vi mao. videre ned.

Så…du tror att VD är helt fel ute när han spår stora intäkter under de kommande tre åren? Ska de ner trots kommande intäkter på flera hundra miljoner?

“…vår portfölj är riggad för att under de kommande tre åren generera intäkter från flera IP:n och produkter i, en för oss, aldrig tidigare skådad omfattning.”

Med tanke på att PD2 har gett intäkter på 187M mellan Juli 2014 till Juni 2015 så vill jag gärna veta vad “aldrig tidigare skådad omfattning” betyder.

Jeg liker hvordan du erklærer at du har truffet med estimatet ditt, når resultatet er utenfor prognosen din. :smiley:

2 Likes