Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Spillet er F2P, så da må du vel sammenligne peak med andre F2P perioder?

81k mars, august 64k og 52k oktober, nå 39 så langt

3 Likes

4x antall spillere i forhold til normalt er vel brukbart ? Ja det er lavere enn de andre f2p spillene men spillet er jo også eldre og så vidt jeg husker har det vært større opplegg rundt de andre periodene med f2p ( blant annet crimefest i oktober) . Vi får se hva som skjer på torsdag når det kommer 2 nye heists.

1 Like

Et par nyheter:

nytt film-samarbeid:

PAYDAY 2 TO FEATURE HARDCORE HEISTS
FOR STX ENTERTAINMENT’S NEW FILM
“HARDCORE HENRY”AS PART OF INNOVATIVE
STUDIO PARTNERSHIP WITH PIONEERING
GAME DEVELOPER STARBREEZE

2 Likes

Published: 2016-03-29 08:25:00 CEST

Starbreeze AB: STARBREEZE expands its Publishing initiative - invests $750,000 USD in Freeform Labs VR game ElemenTerra

Starbreeze AB, an independent creator, publisher and distributor of high quality entertainment products, today announced its agreement, investing $750,000 USD in US based studio Freeform Labs, Inc. in regards to the upcoming VR game ElemenTerra. Starbreeze finances the development and receives 50% of royalties for the lifetime of the game. Freeform Labs and Starbreeze Publishing AB will each own 50% of the intellectual property rights.

ElemenTerra is a social VR world-building puzzle game, that takes place amidst a cosmic event of the cataclysmic sort. The player will be able to take on the role as a god-like deity and assist the population of the universe to rebuild the planets.

“In our continued pursuit to further advance and evolve in our understanding of virtual reality, we’ve cast a wide net, encompassing several areas; our hardware initiative in the StarVR HMD, developing our own VR experiences as well as in our role as a publisher for other VR centric content producers. We especially acknowledge the importance of research and a young fresh point of view as the industry is collectively exploring an entirely new medium” said Bo Andersson Klint, Starbreeze CEO. “We especially recognize the work done by Freeform Labs and have followed their progress since graduating out of USC Games & Animation. We are very excited to bring the team on board into our publishing initiative and to be able to assist in realizing the great vision they have for ElemenTerra.”

“We’re approaching VR world-building in a unique way that we believe is best suited to foster a prosperous community for everyone who loves to create or explore” said Max Pittsley, CEO of Freeform Labs. He continued “We couldn’t have asked for a better publisher to partner with for ElemenTerra. Starbreeze’s approach to VR is not only extremely innovative, but realistic and practical at the same time. We’re excited to work with Starbreeze to make VR world-building fun and social.”

As a part of the agreement, the three founding members, Max Pittsley, Camille Kanengiser and Ian Donahue of Freeform Labs will set up part of their operations in the Starbreeze LA offices.

More information about ElemenTerra can be found on: http://www.elementerravr.com. Further information about the game, such as release timing, platforms and pricing, will be communicated at a later date.

3 Likes

Ble ikke den store kursutviklinga av denne meldinga her, nei jeg har faktisk bestemt meg for å vekte meg litt ned i denne her nå. Mulig jeg kommer sterkere tilbake ved E3. Jeg har rett og slett ikke tålmodigheten til @Onns i å sitte blytungt (STAR er min største enkelt-investering) mens kursen går litt ned/sidelengs i en lengre periode. Meget spennende selskap, kjedelig kursutvikling = fullpriset???

3 Likes

Ser kult ut. Slike spill kan fort bli en hit i dagens marked. :slight_smile:

2 Likes

Innsidere øker i STAR, CFO har igjen vist at dette har han troen på:

http://www.starbreeze.com/investor-relations/insider-ownership/

3 Likes

Litt spennende teknisk her

1 Like

Ja, typisk etter at jeg har redusert eksponeringa litt, så er den opp 60 øre neste dag…

1 Like

Ser jo ikke så ille ut rent teknisk hvis den nå kan etablere seg over 15. Jeg har ingen aksjer her siden jeg synes det er utrolig vanskelig å sette en pris på selskapet nå, men den kan jo sikkert spekuleres videre opp, og de kan jo også vokse inn i verdsettelsen dersom de forskjellige satsningene slår til. Nå først så blir det spennende å se hvordan satsningen i Asia og mobil går, og så klart Geminose (og ikke minst når lanseringene av alt dette blir). Men vi vet jo veldig lite om planene her og det er derfor vanskelig å gjøre en fundamental analyse. PD2 på eksisterende plattformer ser ut til å være litt på hell, men det kan være greit dersom nye initiativ tar over stafettpinnen, eller at PD2 får nytt liv på flere plattformer og markeder.

3 Likes

Jeg kunne egentlig tenkt meg å kjøpt mye mer aksjer i SB men føler det er vanskelig å kjøpe nå siden man vet så lite om hva som kommer i år. Satser derfor på at denne ikke “går” med det første slik at man har mulighet til å kjøpe seg inn på slutten av sommeren/høsten til omtrent samme kurs som nå.

2 Likes

Jeg har sett dette mønstret i aksjen så mange ganger før. Nå er det muligens DLC slippet i dag det posisjoneres rundt. Og så faller den vanligvis tilbake litt etter meldinga. Disse små oppturene/nedturene er perfekte for de som trader denne aktivt, for meg som prøver å være langsiktig er det ikke særlig moro fordi det blir ikke noe netto oppgang av betydning. Når det er sagt har jeg knall-tro på selskapet på sikt og er godt inne, men ikke full-lastet.

1 Like

Crimewave Edition - Status Update 10

1 Like

konsoll er bare sorgen dessverre. Kan fort ta 2-3 måneder til før det kommer nytt innhold her.kommer bare med unnskyldninger. Men dette er en jobb star må gjøre for å rette opp konsoll inntrykket.

Publisher-"news"
Det nærer seg Pax East 2016 der DbD vil vises frem:

Almir besøker Lion Game Lion som utviker RAID:

1 Like

Ja her har SB vært elendige men vi får håpe de har lært en del til neste spill. Føler Funcom har vært lure her og kjører et lite spill som The Park som test på konsoll slik at de sannsynligvis har lært en del før de skal lansere CE.

1 Like

Nitrist kursutvikling her de siste månedene… med stadig synkende trend med stadig lavere topper?

Ingenting som skjer eller er det ingen som følger denne lenger etter at Mr Snurt stakk med halen mellom beina…?

1 Like

Litt spennende å se om kursen beveger seg litt opp fremover pga Pax East 22.-24. April

Det hadde vært naturlig å slippe release-dato for DbD her.

Kjedelig aksje, spennende selskap. Jeg vet ikke hvor mye pepper jeg fikk av @Onns for å spå sidelengs til E3 og nå er vi her snart…

5 Likes

Langsiktig er det nok utsettelsen av TWD som gjorde at interessen for aksjen sank betraktelig. Det var nok mange som skulle være inne til release og så selge når hypen var størst. Dette er en taktikk som fungerer ypperlig for spill-aksjer. Bli med på hypen og stikk av før resultatene av lanseringen kommer. Se FUNCOM, SF, GCOR for eksempler på dette. Selv om man er positive til releasen lønner det seg nesten alltid å selge ved release og kjøpe tilbake mye billigere litt senere.

… men bunnene blir jo stadig høyere, så teknisk sett, så ser det vel ikke så negativt ut? :wink:

Det morsomme her er jo at Starbreeze var en aksje som man absolutt burde ha sittet i over Payday 2-releasen. Jeg kom først inn etter at den hadde gått 6x. Solgte meg kraftig ned når den hadde gått 2-3x etter der.

Jeg solgte meg nesten helt ut av Starbreeze fordi kursmålet mitt var oppnådd og delvis fordi det luktet utsettelser og dødperioder på lang vei. Nå har jo aksje gått opp hyggelige 20% fra “bunnen” etter toppen i juni ifjor, så hadde jo faktisk vært lurt å kjøpe seg inn igjen.

Spørsmålet er når hypen før TWD kommer? Det spillet har et vanvittig potensiale hvis man ser på det som den spirituelle oppfølgeren til Payday 2. Samtidig, så er Starbreeze ganske stivt priset, så jeg har ikke helt klart å overbevise meg selv om at det er en god ide å gå inn med mer.

3 Likes