Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

En kino kan du jo fylle opp med folk, men her må du ha et eget rom, vil det ikke koste mye mer?

Vanlig IMAX koster 170kr / 20usd

1 Like

Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg går svært sjeldent på kino e.l. alene. Jeg liker å gå sammen med andre. Jeg tror ikke markedet blir så stort. Det er derfor jeg snakker om massemarkedet. Hva er det du ser som potensiell inntekt for leveransene til IMAX-opplevelser?

1 Like

Tror ikke det kan forsvares med en hundrings for en halvtime, si 250,- og oppover så er vi nok der. Er forsåvidt enig, blir nok ikke noe man rigger opp hjemme :relaxed:

Angående LBE, så har starbreeze jo igennem længere tid testet det med sin OTWD VR RV bus. Der tog de 20 USD for den ret korte OTWD VR experience, så de har gjort sig nogle erfaringer med det.

2 Likes

Jeg vil sikkert betale en hundrelapp eller to for opplevelsen dersom anledningen byr seg, men høyst sannsynlig bare en gang.
Blir ikke som en kino jeg går på flere ganger for å se flere filmer. Blir “Har testa det. Fett! - gleder meg til jeg får det i stua.”

Hvor mange har LaserWorld i stua…? Jeg kjenner ingen. Men både jeg og flere bekjente dro jevnlig for å spille noen runder i våre yngre dager :smiley:

Hva tenker dere om at headsetet ikke kan vise annet vr innhold (fra feks steam)? Det fungerer bare med innhold som utvikles mot StarVR direkte

Det spiller jo ikke noe særlig rolle hvis de ikke har tenkt å lansere det mot massemarkedet allikevel.

Hvor mange enheter kan de selge da?

Hvorfor skulle det ikke kunne vise indhold fra f.eks. steam, det har jo OpenVR support?

Det fremgikk av intervjuet med CTO som Onns postet over.

du tænker på det her? https://youtu.be/BfZuNg6Z1L8?t=7m13s

Umiddelbart siger han jo ikke noget om hvorvidt man kan tilgå steam VR spil eller ej, men han siger at man ikke kan tilgå nogle af deres LBE produkter. Men det er selvfølgelig også lidt underordnet når de ikke vil sælge HMD’s til home use, men skulle de gøre det på et tidspunkt er det jo nok en stor fordel med support for OpenVR.

1 Like

Har du gjort noen estimater / scenarioer på antall solgte og hvilken bruttofortjeneste de kan oppnå på hw salg?

Jeg tror ikke Vive/Rift kommer med noe nå, men hvor lenge er det til de har kommet med noe tilsvarende bra, men til massemarkedet? 2018?

I følge skaberen bag Oculus Rift, Palmer Luckey, kunne det allerede ske tidligt næste år. Om produktet derimod er tilsvarende godt er det store spørgsmål - både fordi vi intet ved om 2nd generation af Rift, men nu også grundet de mange ubekendtheder ved StarVR.

http://www.forbes.com/sites/jasonevangelho/2016/01/07/the-first-generation-oculus-rift-will-have-a-lifespan-closer-to-a-mobile-phone/#65ed0c093643

2 Likes

Da stengte vi over 20 idag. Skal vi videre opp nå? :smile:

ePawn! Fresh VR/AR/toys-to-life teknologi og flere fine patenter! Bitene begynner å falle på plass for alvor nå. HYPE!

:sunglasses:

1 Like
3 Likes

Kan se ut som The Void får konkurranse. Dette var nok det Marquez mente da han snakket om “larger than room-scale” i intervjuet.

Starbreeze-toget tøffer videre…

:smile:

Interessant hvis dette faktisk skjer, da er det ikke så hot å sitte i svenske aksjer.

  • Faktisk er den svenske kronen i fare for å gjenoppleve det den norske kronen gjorde i 2013, skriver Nordea Markets.

Det var i 2013 at den norske kronen begynte å svekke seg mot de fleste valutaer. Siden 2013 har kronen, målt ved importveid kursindeks (I44), blitt svekket med 25 prosent.