Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Man blir fort slik hvis det er en aksje man forelsker seg i og man bare har en aksje i porteføljen sin og altfor tungt lastet.

2 Likes

Så vidt jeg husker har han tidligere sagt han har en del mer enn 10k men under 100k .

Men det vet jo ikke du noenting om heller, alt dette er jo bare noe du koker ihop i eget hode. :smile:

Du TROR… Og det må du jo få gjøre.

Så jeg har faktisk ganske mange aksjer da? Nå må folk bestemme seg.

Men jeg har aksjer i mer enn bare ett selskap.

Hvorfor avsporingen btw? Unødvendig. Tråden handler om Starbreeze, ikke enkeltpersoner her inne.

Tips: Kjøp Starbreeze billig og selg den dyrt.

Det er synd fordi mange av oss prøver egentlig bare å dele kunnskapen vår til nytte for andre investorer. Det er et viktig poeng som @holmes her kommer med. Regnskapene kunne ha blitt ført annerledes, men de føres på en slik måte at resultatet ser ved første øyekast ut som bedre enn de er.

2 Likes

Er det også derfor nesten ingen her inne klarer å tjene penger på Starbreeze tro?

“For dyrt, for høy verdi, gått for mye opp”… Var det ikke selveste @Evilfreud som snakket om det da Starbreeze lå rundt 1kr? Nå hadde den gått opp så mye at det var ikke noe vits lenger. Joda, sikkert gode penger det, fra 60 øre og opp.

21.80 er kursen nå.

Hvordan vet du det ? :slight_smile:

1 Like

På grunn av den ekstreme negativiteten siden Payday 2 ble sluppet, og panikken hver gang kursen har gått opp 5%. Den har alltid vært “for dyr”. Akkurat passe dyr etter min mening. 50kr er fint. Neste sommer kanskje?

Med tanke på at jeg har vært aktiv på dette forumet her i under et halvt år. Så var det nok ikke meg. Og på FI diskuterte jeg lite Starbreeze. Jeg kjenner plenty inkludert meg selv som har tjent gode penger på å trade Starbreeze. Forskjellen på dem og deg er at de evner å stille kritiske spørsmål. For meg var det mangelen på kritiske spørsmål som senket funcom gevinsten under TSW.

Men du kan jo forsette i boblen du lever i. Tro at kun du tjener penger i SB og at du har mest aksjer der av alle. Så kan resten ha saklige diskusjoner og analyser av aksjen.

Det er mange her inne som har tjent mye på Starbreeze, jeg har doblet to ganger, men du og mange andre som deg med mer tålmodighet har tjent mer.

Jeg har også forandret min investeringsstrategi på veien, og forsøker å ikke selge alt når det er “dyrt” og at “dyrt” ikke nødvendigvis er et salgsargument, men heller et argument mot å kjøpe.

Jeg er uansett helt fornøyd med min avkastning her, men følger fortsatt selskapet og vil kjøpe dersom r/r blir veldig god.

1 Like

Aha, så du er en NY Evilfreud, ikke den samme som fra FuncomInvestor? The plot thickens…

Hva slags spørsmål da? Det meste virker fabrikert ut av at man vrir på ting som allerede er kommunisert, eller bare trekker forhastede slutninger ut av ingenting. Fordi sånn må det bare være. Det er som oftest noe muffens, en konspirasjon av noe slag muligens. De er ikke ærlige, og de prøver å skjule noe. Same old story.

Haha! Høres ut som en fin boble :wink:

Tja med tanke på at jeg skriver en linje under at jeg var aktiv på FI, så lurer jeg litt på hvor lite du får med deg :wink:

Ja, så da var det jo deg. Får du bestemt deg? :smiley:

Som jeg nevnte hele tiden. Skal jeg gjenta det med tskje sånn at du får det med deg. Eller holder det at vi prater veldig rolig og sakte sånn at du får tid å prossesere? :wink:

Nå vet jeg ikke lenger hva du snakker om. Du skrev at det ikke var deg. Men så er det deg likevel? Orker ikke :smile:

Synd du ikke ble med fra 60øre og hele veien hit. Hadde kanskje gjort noe med humøret.

Tror jeg handlet første SB aksjen på mellom 8 og 12 øre. Det var igrunn helt fint.

Tenk hvis du ikke hadde solgt de i panikken fordi den var “for dyr” og “har gått opp for mye”. :smiley:

Passet fint å ta gevinst, før spleisen. Ble ganske pen gevinst også. Så fikk ejg puttet pengene i andre aksjer hvor det ble mer gevinst. Igrunn helt ålreit.

1 Like

Uansett kommer en ikke unna at det har vært en elendig utvikling i Starbreeze kursen for de stakkarne som kjøpte under E3 hypen tidlig i juni…

Pussig fremstilt.

Tenker du på samme måte som de som kjøpte Funcom på nesten hvilket som helst tidspunkt i løpet av de siste tre årene? Tror de færreste kjøpte Starbreeze kun ved ATH. De får i såfall skylde seg selv, og smøre seg med tålmodighet fram til jul :smiley:

Mot 30kr ved nyttår, 50kr sommer/høsten 2017. Tjoho.

2 Likes

PayDay 2 (Aug 2013) now has around the same number of players on Steam as No Man’s Sky (Aug 2016) pic.twitter.com/YFe2yNkz8N

— Ben Cousins (@BenjaminCousins) August 25, 2016
1 Like