Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

At de må melde en forsinkelse og samtidig pakke det inn med en god nyhet sier jo at dette kanskje ikke var som forventet.

Er det en god nyhet at de ikke publiserer spillet selv?

Var ikke det kun for console?

1 Like

Det var slack lesing av meldingen fra min side,så jo, og da er jeg enig i den gode nyheten av saken. Om det er en dårlig en her er jeg ikke helt sikker på. :wink:

De må utsetta launch fordi produktet nok ikke er bra nok. Og det kommer inn penger for console launch som sikkert går ut igjen fordi det kreves mer utviklingstid. Jeg er forsatt ikke overbevist om at Raid vil rule gata, men mer utviklingstid tror jeg er bra for alle. Og uansett så har jo SB cash til det enn så lenge

… Men som @Onns skriver, har de nevnt noe release-vindu før? Eller er det først nå vi får planene?

De har ikke sagt noe om release dato eller at det kommer på console før nå. Jeg synes nyheten var positiv iforhold til mine forventninger. Eneste ulempen er vel at de kommer til å få det sykt travelt siste halvår i 2017 :wink:

1 Like

Et spørsmål jeg har er om Payday 2, oTWD og Raid:WW2 alle er av samme type? Dvs 4 player coop shooter?

Yep , så de kommer helt klart til å jobbe litt mot hverandre.

1 Like

Btw, hva tenker dere som sitter i Starbreeze om utviklingen i NOK/SEK? 100 SEK har gått fra å koste 104,50 til 94,50, så en nedgang på nesten 10%. Skal den videre ned? En stund var den vel nede i rundt 80NOK for 100SEK.

Det er positivt for selskapet med svak SEK så det burde veie opp. Inntekter i EUR, USD og forhåpentligvis CNY etterhvert, utgifter i SEK, EUR og USD. Kanskje mer bekymret for mine norske aksjer som har utgifter i NOK og inntekter i annen valuta.

Nå har de muligens tatt på seg en del gjeld i dollar? Det trekker så klart ned.

1 Like

Dollar inntekter og Dollar gjeld går vel imot hverandre så det er ikke såå negativt. lav sek mot Euro er jo megapositivt. Pga Steamprisene.

1 Like

Jo jeg er enig i det, jeg bare mente at det tok bort noe av den positive effekten. Men Star er en valutavinner så lenge SEK er svak vil jeg si.

1 Like

Enig, med mindre dollarinntektene skulle falle så lavt at de må ut å kjøpe dollar for å betjene gjeld.

1 Like

Takk for gode svar!

Dette er grunnen til at magefølelsen min sier nå at oTWD blir utsatt til 2018.Man vil at spillerne kjøper begge to og sannsynligheten for det øker nok med litt avstand mellom releasene.

1 Like

Da bør de ha ny motor pågang, ellers er jeg redd det blir dårlige greier.

Mye surr her idag. Krisemaksimering også nå? :smile:

Dette blir spennende å se kursutvikling her fremover.i den nylige analysen stod de store inntektene til raid i Q1 2017.Nå blir de forskyvet en del.Normalt sett burde kursfall være større for en slik nyhet,men er ikke sikker på at det blir slik i star.

1 Like

Tar nok tid før kursen dupper ned. Rolig tid er jo alltid kjedelig for alle aksjer, men SB har nok sin trofaste meninghet på samme måte som funcom.