Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Så du går ut fra at det vi ikke ser payday3&storm før i 2023/2028 ? :wink:

Næh, det blir vel heller oTWD2 som kommer i 2023 i stedet for i 2021, men du skjønner tegninga. :slight_smile:

1 Like

Ser ut som markedet hadde rett da. De må lage ny motor eller noe da siden de utdetter det så lenge.

Neppe, det er nok heller det at de så at de kom til å ha på bordet i 2017 rett og slett ikke var bra nok. Litt som med Funcom og CE. En september 2016 release hadde vært elendig, mens en januar 2017 release faktisk var et bra spill.

Det er jo verdt å tenke på at oTWD nok blir Starbreeze sitt første forsøk på en AAA release. Det er nok også grunnen til at de utsetter.

1 Like

Jag sålde med förlust på 14:90 när jag fick reda på att de inte skulle köra bås på E3, precis det här jag misstänkte. Att bara producera dlc’s i 4 år är inte acceptabelt för mig.

2 Likes

De er jo ganske mange i Star som jobber med oTWD. Et år utsettelse er lenge. Og tilliten til star sin evne til å levere prosjekter sånn noenlunde etter skjema blir ytterligere svekket.

1 Like

5 år? Har du missat alla publisherdeals som kommit senaste tiden och som ligger i pipen? :slight_smile:

De har PD2, Dead by Daylight och nu snart också RAID som kommer inbringa väldigt bra med inkomster. Jag är inte så orolig faktiskt, det är som sagt så mycket mer än bara oTWD nuförtiden.

Blir säkert lekstuga på måndag, men det är inte mycket att göra något åt.

Håll utkik här kommande dagar!

Har de sagt noe om hvor mange som jobber på det ?

Noe av grunnen var at Payday 2 faktisk har solgt såpass mye bedre enn forventet at de nok brukte mye mer ressurser der enn de hadde planlagt. Men ja, ett år ekstra nå var mye mer enn jeg hadde forventet.

Har du lagt merke til at det er Starbreeze som jobber med det, mens Overkill jobber med egenutviklede spill?

Hvis du leser litt lengre opp, så nevner jeg DbD og Raid:WW2, jeg skriver det bare ikke i hvert eneste innlegg.

… hvis jeg tolker deg rett, så forventer du at kursen skal holde seg helt fint? Dette er ikke noe markedet kommer til å tolke negativt i det hele tatt?

Det spelar väl ingen roll? :yum: Starbreeze = Overkill.

Kan man minimera risken med egenutvecklade spel genom bra publisherdeals så är det ju väldigt bra och det är precis den vägen de tagit.

Jag är lugn :sunglasses:

Edit: Jo självklart tror jag kursen kommer påverkas, men jag menar att det isåfall är en väldig överreaktion. De intäkter de hade räknat med att få ifrån oTWD kommer troligen att ersättas (kanske inte fullt ut) av andra projekt.

Nei du har rett i det. Man vet ikke % andel her av de ansatte som jobber med dette spillet.

Nei dette var litt sjokkerende. Får tenke litt på hva jeg gjør på mandag. Det kommer triggere i f.eks.PCIB og PHO som muligens kan ta igjen det tapte i løpet av kort tid. Forventningsrally til RAID kan også etter hvert bedre bildet noe.

Hva er en realistisk bunn herfra og ut 2017?

  • 16
  • 15
  • 14
  • 13
  • 12
  • 11
  • 10

0 stemmegivere

Hva er en realistisk topp herfra og ut 2017?

  • 16
  • 18
  • 20
  • 22
  • 24
  • 26
  • 28

0 stemmegivere

Du hade inte någonting över 30 så jag var tvungen att välja högsta möjliga du hade… :wink:

Ville ha 7 alternativer, så ja, hvis du tror på mer enn 28 kr, velg 28 kr. :slight_smile:

Vi får se hur det slutar, men just nu känns det mest som att jag vill få måndagen överstökad först utan allt för stor nedgång. Vi kan säkert gå ner till 14-14.50 men mer än så känns verkligen tveksamt.

Skaden er allerede skjedd.tror jeg kommer til å snitte ned og legge aksjen i skuffen. Star er mye mer enn oTWD.blir spennende hva den åpner på på mandag.meget god kjøpsanledning tipper jeg.

2 Likes

Ser at jeg var for lite pessimist og @onns ganske fjernt fra virkligheten siden utsettelser ikke skjer.

Men når de må bruke et år ekstra på å utvikle noe, så er det ikke negativt, neida, for det koster jo ikke penger og blokkerer ikke for neste prosjekt. Alt er like bra som før! :stuck_out_tongue:

5 Likes