Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Ja tallet er veldig høyt! Blir de som bare laster ned spillet (og ikke spiller det)også med i dette tallmaterialet?

Dette er samtidige spillere, ikke antall som har kjøpt/lastet ned. Det er mao helt sinnsykt! Du kan sjekke litt statistikk her: https://steamdb.info/app/218620/graphs/

Jeg trodde man kunne kjøpe DLC-ene, men ser ikke noen mulighet til det, og jeg ser ikke noe “Ultimate edition” e.l. heller. @onns?

Jeg vet det, det jeg lurer på er om når du installerer spillet teller du som en samtidig spiller da?

Her er litt info om ultimate edition. DLC-ene er ikke lengre til salgs men vil være med i ultimate edition.

1 Like

Dlcene ble vel fjernet etter det salget de kjørte for noen dager siden. Ser at owners på steamspy har økt med ca 1 million så de får helt sikkert solgt noen ultimate editions under sommersalget :grinning:

Hvis det hadde vært slik ville man jo fått tilsvarende i andre spill ?

1 Like

Jeg tror håpet er å få solgt mange ultimate editions når den kommer en eller annen gang. Base game er uansett ganske begrenset med heists så liker man original spillet er det fort gjort å kjøpe ultimate edition

How much will it cost to upgrade my PAYDAY 2 game to the Ultimate Edition if I haven’t bought all DLC before June 8th?
The price to upgrade will depend on how several factors, more information will be available at the release of PAYDAY 2: Ultimate Edition.
How much will PAYDAY 2: Ultimate Edition cost?
PAYDAY 2: Ultimate Edition will cost $45. At launch, it will be offered at a 10% discount for a limited time.

Jeg tror ikke det vil være lurt med for stor rabatt for tidlig. Planen er 10% rabatt litt rundt release. Mega-salg kommer nok litt senere.

Mer eller mindre hele spillet har jo ligget ute til 75% rabatt uten at det har senket inntektene. Tror ikke Starbreeze er redde for å kjøre på med litt rabatt. :smiley:

He he ja, men nå har de gitt bort original-spilet gratis, da blir det nok 10% rabatt rundt release som STAR selv skriver i linken over. Så se hvor mange som biter på kroken og er hekta nok. Så kommer senere en enda større rabatt som får de som ikke kjøpte i første omgang ned fra gjerdet og slik fortsetter det. Pengemaskin dette spillet enda en stund.

2 Likes

Du får nog justera upp den siffran lite. 178 redan nu :scream::grin:

1 Like

I fjor hadde Starbreeze 159MSEK i inntekter fra PD2 og det er ikke utenkelig at de kan klare det samme eller mer i år. De hadde 35,3MSEK fra jan-april så de mangler 124MSEK…

BTW, der passerte vi 200k spillere… Skulle nesten tro at noe var galt :laughing:

1 Like

Så tenker man at alle som eier PD2 får 10% off Raid på åpningshelgen. Eller noe sånt. Så snakker vi $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

Igjen ser man kraften i at et spill man før måtte betale for blir gratis. Man får en helt enorm peak i starten. Her blir nok effekten ytterligere øket fordi det kun er gratis for alltid i en begrenset periode (og begrenset til 5 millioner spill). Med andre ord har man ingenting å tape med å laste det ned nå og alt å vinne. Bra jobba STAR!

2 Likes

Tviler litt, kommer ultimate edition. Og effekten forsvinner når det alltid blir gratis… men garantert at de gir bort 5mill kopier til.

Hmmm var kanskje ikke så galt å ta ett lodd i Star :relaxed: