Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Hvordan kan den ligge som 3 og 39?

Jeg har ikke sett noe nærmere på det men den som ligger som #39 er den jeg har mens den som ligger på #3 er den jeg må kjøpe for å få alle dlc’ene.

Jeg tar litt mer her, snart begynner hypen mot Raid

Virker som det er gitt bort flere kopier enn det som ble sagt i kampanjen, hehe luringene.

Det er snakk om at SEB har siktet for lavt i analysen sin, en oppgrading til kjøp (fra behold) og høyere målkurs tror jeg kan pushe kursen i riktig retning.

På Placera forumet - sikkert discord også men orker ikke følge med der.

Både Ultimate Edition og StarVR er trolig verdsatt for lavt i analysen til SEB.

2 Likes

Jeg mener man burde dele opp Star i analysen og verdsette hver del for seg

StarVR / tech 1-2 milliarder
Publishing 2-3 milliarder
Spillutvikling 2.5-3.5 milliarder

Totalt 5.5-7.5 milliarder. Mcap i dag 4.4.

3 Likes

Hva har du gjort å beregne verdien av StarVR / tech til 1-2 milliarder? De har vel knapt noen inntekter der nå, så du må vel rett og slett ha tatt fingeren i været og gjettet på hvor bra Starbreeze vil tjene her i framtiden?

Det blir jo en slags peer verdsettelse og svært vanskelig å verdsette. Men jeg mener det bør ligge rundt der med tanke på samarbeidet med Acer og at det er solgt inn til IMAX og med egen satsing på arkader som skal lanseres i Stockholm til høsten og der ambisjonen er å rulle dette ut internasjonalt.

Denne delen er høy risiko, men også høy reward.

Sendte en mail til de i går og spurte om dette. Virker iallfall som om de ikke stoppet på 5mill og lot det være gratis inntil de slapp ultimate edition.

3 Likes

Det kan jo forklare steamspy tallene også

1 Like

Den kan ligge og vake her mellom 15 og 16 noen dager til, men neste uke tar det fart

Flere som lager VR TWD spill

1 Like