Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Fant starbreeze sin melding også :

2 Likes

Hvis man ser på Dead by daylight så annonserte de den 22.april at spillet skulle komme 14.juni. Jeg har hele tiden sett for meg aug/sep for RAID og de kan jo enda klare det hvis de følger samme opplegg som Dbd.

Sjekket Dbd på console og der kom de i februar med info om at det skulle komme i q2 2017. Releasedatoen fikk vi vel ikke før 1.juni.

Over til noe annet. Hvor mye tror dere PD2 har solgt for denne måneden ?

EDIT: Ser foresten at det nå er nesten 15,6mill owners som er en dobling siden før gratiskampanjen…

1 Like

Satser på at det endrer seg i neste uke når Dbd er ute på console :slight_smile:

1 Like

Jeg har fått litt mer tro på VR satsingen nå. De begynte med planen om å satse på egne VR sentre, så fikk de til en foreløpig avtale med IMAX om i stedet starte IMAX VR sammen, mot eksklusivitet. Det vil si StarVR skulle ikke selges til konkurrenter. Da det ble klart at denne avtalen ikke ville bli gjennomført slik det var forespeilet ble det tolket svært negativt av markedet og det virker som mange har mistet troen på StarVR. Nå i etterkant har Starbreeze kjøpt Enterspace som også skal satse på arkader.

Det vil si at Starbreeze har gått fra

  1. Satse på egen arkade
  2. Satse sammen med IMAX VR
  3. Nåværende situasjon
    3.1 Egen arkade. Skal åpne til høsten i Stockholm, og har globale ambisjoner.
    3.2 Lisensiere ut innhold og selge headset til IMAX VR
    3.3 Lisensiere ut innhold og selge headset til andre arkader.

Dette er et mye sterkere utgangspunkt da det er flere muligheter til å lykkes og det er for meg nå tatt bort en del usikkerhet rundt VR satsingen. Blir veldig spennende å følge med på dette fremover.

Det er så klart også andre spennende mulige kunder utenfor arkade segmentet, og VR spillene selge selvsagt også mot andre plattformer. Dette markedet vil modnes de neste par årene.

3 Likes

Skriker ikke dette trippelbunn og reversal?

4 Likes

PD2 er nå #2 på global topsellers ( og dead by daylight er #20 )

5 Likes

Starbreeze VR? VR kommer til å bli kjempestort tipper jeg. Men sånt tar tid. I mellomtiden blir Starbreeze best på området og tjener penger på andre ting. Tror jeg.

1 Like

payday2 ser ut til å være gammelt nytt for investorene. Dem om det, penger er penger for meg. samme hvor de kommer fra enten fra nye prosjekter eller gamle. Fremdeles inne på topp 10 global topsellers. Og enda har ikke spillet vært på skikkelig salg så det er nok ikke siste gang vi ser spillet så høyt oppe. Imponerende!

3 Likes

Veldig enig med det. Virker som man glemmer at gamle spill enda kan dra inn penger.

2 Likes

Hvis man ser på snittet på antall spillere denne måneden så er den nå ca 52k og det er bare ca 10 måneder siden release som har høyere peak enn dette. Viser at grafikk ikke er like viktig som gameplay . Tror 2017 kan bli et veldig bra PD2 år og kanskje det beste hvis de klarer å få det ut i Asia og/eller mobil i år.

3 Likes

Kan ikke se dette i chartet nå. Har planet ut og ser ut som det kan snu opp.