Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Har sett alle sesongene og skal lett se de en gang til

1 Like

Ser ganske kult ut og må nok testet det i stockholm når det åpner. Regner med at det i Stockholm blir litt mindre :wink:

Vi snakker om Bo og Starbreeze her…

2 Likes

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Nordea bedömer att Starbreeze kommande spel

kommer att sälja nära 8 miljoner exemplar under en treårsperiod från det att spelet lanseras hösten 2018.

OVERKILLs The Walking Dead

Det framgår av en uppdragsanalys där Nordea har baserat sitt antagande på hur jämförbara spel presterat, intresset för The Walking Dead-franchisen, tidigare försäljningsrekord och trenderna i spelmarknaden.

Enligt Nordeas kassaflödesbaserade värderingsmodell har Starbreeze ett värde på mellan 13:80 och 15:90 kronor per aktie.

Starbreeze-aktien handlas kring 10:35 kronor på tisdagsförmiddagen, motsvarande en uppgång med 3 procent från måndagens stängningskurs.

Börsredaktionen +46 8 5191 79 00 http://twitter.com/direktse
Nyhetsbyrån Direkt

2 Likes

Comissioned Research, så SB har betalt for den.

3 Likes

Kjøper ikke basert på den der :joy: Vil se gameplay først. Avventer til etter E3

Den der er risky, men du om det. De fleste vil inn i forkant av E3. I alle fall begynne å kjøpe da.

Hva tenker du om at både Redeye og Nordea analysen er betalt av SB.

Er det ikke slik i Sverige nå at alle analyser er betalt av bolagene?

Nei, men det er mye mer vanlig og legitimt å gjøre det der borte.

Finnes kun en grunn, de vill presse opp kursen for å gi mulighet till høyere emisjons kurs.

#StayAway

3 Likes

Jeg har tenkt det samme, men de hadde jo nettop emmisjon…

Jeg satt å tenkte på nøyaktig det samme selv. De har ganske bra med gjeld, og hvis de ikke kjører en skikkelig emisjon og oTWD gjør det bra, så går ting til h…

En emmisjon gir jo veldig mye arbeidsro mot Payday3. uavhengig om OTWD lykkes eller ikke.

Problemet er at jeg har null tillit til SB og otwd er make or break. Går kanskje glipp av noen prosenter, men bedre det enn å tape mye peng

1 Like

skal jo kjøre en repemisjon på 150mill…

1 Like

Er derfor det stinker litt. Husker du hva hovedemmisjonen var på?

Ja SB er jo bare opp 28% i år :wink: