Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Ikke uenig men utfordringen til SB er at de ikke har ubegrenset med cash.

1 Like

Enten drar de inn nok penger eller ikke.

Så får du kalle det hva du vil.

Emmisjonen kommer nok uansett.

Hvorfor det? Hvis de drar inn nok penger (eller mer) så trenger de jo ikke den, du sier jo imot deg selv. Det er jo helt tydelig at du kun ser et eneste scenario.

1 Like

Nå må du bestemme deg, først klager du over at jeg kun ser 2 scenarioer, så klager du over at jeg kun ser 1 scenario?

Jeg tror ikke OTWD klarer å dra inn nok penger til å holde skuta flytende. Basert på at jeg har testet spillet. Det har jeg ganske tydelig skrevet i rimelig mange poster nå. Jeg vet at ting ofte tar litt tid å få inn, men det må da være en grense.

Ja, men du endret det jo til at de trenger å hente inn penger “uansett”. Da er det bare ett scenario da. Scenarioet der det flopper og de trenger cash.

Hvorfor bli ufin?

1 Like

Har du blitt mer positiv til spillet nå?

Når man sier det samme i 2 uker og ting enda ikke går inn begynner man å lure litt…

Men siden jeg bare har sagt dette siden jeg prøvde OTWD på E3. Jeg tror ikke de får inn nok penger til å holde SB igang, jeg tror ikke de får inn nok penger til å dekke kosten av OTWD. Jeg tror hele OTWD blir en særdeles pinlig affære.

1 Like

Nei, egentlig ikke. Men jeg tror ikke det er så ille som han skal ha det til. Det svinger såpass fort mellom himmel og helvete at jeg klarer ikke å ta det seriøst.

3 Likes

Tingen du leter etter her er jo første offentlig visning av spillet. Flertallet som prøvde det fikk jo en kalddusj av hvor dårlig det var.

Men jeg skjønner om det blir vanskelig å ta inn over seg, at fundamental ny informasjon får folk til å endre mening om en aksje :wink:

I dette tilfellet at gullkalven var en stinkende bais.

Men dette er jo bare din personlige mening. Som om det ikke var en shitload positive artikler i tillegg til negative. For det er det jo. :smile:

Den betalte analysen fra Nordea idag bekrefter jo at motakelsen ikke var sånn SB hadde sett for seg.

Med ting som " Playtest reveals OTWD is alive and kicking
Having spent two hours testing Starbreeze’s upcoming game, we believe
the E3 presentations did not do the game any justice and we find that it
plays far better than the first gameplay trailer suggests."

Det tyder jo på at folk ikke var fornøyde. At Nordea i analysen som faktisk er betalt av SB tar forbehold om at 7,5mill ka nåes, med betydelig rabatt.

Men hey, dette minner jo om sist gang vi krangla om SB. Det var synd du ikke solgte da. men ble med ned. Tapt gevinst er alltid kjipt.

Så får vi satse hvor lavt neste emmisjon kommer.

Så får du heller teste det i Betaen som kommer før launch og gjøre deg opp din egen mening.

1 Like

Er ikke dette en stor varsellampe? Nå går man ut igjen med alt for høy pris.

Definitivt, men de skriver jo også at det kunne være SB ikke hadde noe valg når det kom til pris pga 505 games og skybound

Greia er at for spillet de reklamerte for, så burde ikke 60$ vært for mye, men når produksjonskvaliteten ser lavere ut enn for CE, så kan man begynne å lure…

1 Like

Iallefall når det kun ser ut som en Pd2 clone med liten facelift og zombier.

2 Likes

Jo jeg synes den prisen er litt i høyeste laget i forhold til hva de viste på E3. Denne prisen kan helt klart virke dempende på salget av spillet til urabattert pris. Hvis rabatten blir god nok, kan nok langt flere fristes til å kjøpe det senere. Det er vel det analysen her hinter om.

Ikke veldig tungt inne i denne her, kun med litt av gevinsten fra forrige runde. Men jeg følger med.

Nordea sier jo ganske tydelig hva de mener om pris og hvor de tror mesteparten av spillene blir solgt

Ryktes at analysen finnes i innsidetråden, så vi kan jo ta diskusjoner rundt analysen der.

Analysen ligger vel tilgjengelig på nett? Jeg logget iallefall ikke inn før jeg lastet den ned.

2 Likes

Fikk den tilsendt, så jeg er usikker. Pleier ikke dele analyser jeg får tilsendt offentlig.