De har solgt tilbake rettighetene til å utgi Deliver Us The Moon for 500 000 usd
Da kommer det sikkert til å selge mye
Virker ikke som markedet ble hypet av dagens rapport akkurat. Kurs 8.01
Tok litt her i dag, de skylder på 505 Games for utsettelsen (at de ikke rekker å få spillet ut i butikken før julesalget) + at de får inntektsført 10MUSD i forskudd på royalties i Q4.
Det høres ut som en utrolig tynn unnskyldning…
Nei det var jo siste kvartal med inntekter fra Dbd ( 58% av inntektene i q2 ) .
Tror du finner den egentlige grunnen her:
De sa på presentasjonen at de fortsatt har tro på 2 milliarder i omsetning i 2020 (eks. Payday 3), og at 2019/20 blir veldig spennende på grunn av at de har så mye i pipeline.
Kan jo komme noe positivt fra Gamescom, hvor folk kan spille en ny level.
Husk at Funcom fikk mye pepper for sin første gameplay-video av Conan Exiles, og vi vet jo alle hvordan det utviklet seg til slutt. OTWD er jo også utviklet i UE4.
Du vet at de ikke har begynt på PD3 enda?
Jeg sliter med å se hvordan de skal klare å gi ut Pd3 og selge mye spill når det er akkuratt 0 ansatte som jobber med det prosjektet.
Når man ser katastrofen OTWD er hvor de har brukt 4-5år og EKSTREMT mye penger. Så tror jeg de må gjøre masssive endringer i organisasjonen før PD3 ser dagens lys.
Problemet med OTWD er at det er virkelig dårlig. Og da tenker jeg ikke på dårlige angrepsanimasjoner. Men hele gameplayet og grafikken er sub L4D. Som er rimelig mange år nå. ( og ja jeg har spilt det).
Det er tross alt en grunn til at de nesten ikke har gameplay i PR materialet sitt. Denne kan være aktuell i en emmisjon en gang neste år når selskapet har unnagjort en skikkelig intern ryddesjau hvor sentrale mennesker er byttet ut med folk som har kreativ kompetanse ( for det virker de å mangle nå).
Jeg tror ikke OTWD blir en katastrofe, det virker som at de har fått bra tilbakemeldinger fra folk som har spilt det. Grafikken kommer til å bli bedre, det er tross alt laget i UE4.
Når det gjelder PD3 teaser de litt under presentasjonen av rapporten, men Bo får ikke lov å si noe mer om det.
Alle jeg stod i kø med var superskuffet etter å ha prøvd det.
husk at spillet har kostet så mye at 500k solgte vil være krise.
Når jeg var på E3 var ikke Pd3 påbegynt, de hadde null ansatte på det.
Etter krisetilbakemeldingene etter E3 mistenker jeg at ALLE ledige ressurser er satt inn for å prøve å berge inn OTWD. Bo har lov å si hva han vil og når han sier han ikke har lov å si noe er det forid det ikke er noe å si. Men han må tease markedet fordi de må ha inn penger snart.
Jeg tror ikke alle var superskuffet, har sett flere positive kommentarer også, blant annet i Youtube-kommentarene.
I AMA til Overkill viser de også til at de fokuserer på gameplay først, deretter polish/animasjoner etc.
Det kan være du har rett, men jeg tror det er tidlig å konkludere.
Bombastiske anekdoter vektlegger jeg veldig lite, for det er alltid så svart eller hvitt det du skriver, basert på posisjonen din. Og det er veldig gjennomsiktig.
Men jeg synes heller ikke OTWD ser så bra ut som jeg skulle ønske.
Det er vel greit å være gjennomsiktig, det er jo ingen tvil om hvilket ståsted han kommenterer fra i hvert fall.
Nå satt jeg med en rimelig heftig posisjon i SB som jeg valgte å selge rett etter at jeg prøvde spillet på E3. Og med tanke på det brutale fallet aksjen fikk under E3 var jeg ikke den eneste. OTWD kommer nok til å selge noen hundre tusen. Men jeg tviler på de selger nok til å dekke inn den vanvittige kostnaden spillet har hatt.
Men alle må jo få gjøre opp seg sine egne meninger. Men jeg merker jo at de som er mest positive er de som ikke har prøvd spillet eller pratet med folk som har innsikt i hvor dårlig ting står til hos SB. Og ser man bort fra alt det negative så er det nok attraktivt å laste på disse nivåene.
Selger de ikke mer en noen hundre tusen så er det nok mange som blir skuffet. Jeg tror de kommer til å selge mer men er veldig usikker på hvor mye mer. Ikke så sykt lenge til beta og da får vi se teste selv Det er jo også bare et par uker til vi får se PD crime war og det er jo et spill som kan generere bra med inntekter. Hvis det ikke kommer noe bra fra gamescom så avventer jeg nok og ser hva som skjer med PD crime war og OTWD beta før jeg gjør noe.
Jeg funderer faktisk litt på om de planlegger mer innhold til Pd2 for å kunne melke den kua lengre.