Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

hehe denne var fin :wink:

De høstet som de har sådd ja. :astonished:

En aktør kjøper A-aksjer bigtime… Skal det være noe avstemning el noe? Maktkamp av noe slag?

Bo har vel uansett flere ganger solgt b og kjøpt a aksjer

2 Likes

Hvor kan man laste ned daglig kursdata i CSV format for Starbreeze, slik som man kan via Netfonds? :floppy_disk:

http://www.nasdaqomxnordic.com/shares/historicalprices

1 Like

Det begynner å bli billig i Star nå, er det noen andre som vurderer å kjøpe litt?

nei, det er ikke billig. STar er et konkursbo.

Eksisterende eiere kan forvente totalutvanning som en sannsynlig løsning.

1 Like

Kan jo bli en god investering her i fremtiden😁

Det er nevnt et par ganger oppover i tråden her, de har to problemer:

  1. Ledelsen / valgene selskapet har tatt
  2. Akutte problemer med cash flow

Valg som f.eks. å kjøpe Valhalla-enginen for noe som på det tidspunktet tilsvare 73 MSEK, for så å senere forkaste den og bytte til Unreal. Dette kostet ikke bare penger, men kan godt ha utsatt spillet med et helt år ekstra.

Samtidig, de har gjort to ting veldig bra: monetization av Payday 2, og å klare å plukke opp Dead By Daylight som publisher. Problemet er at de feiler fullstendig på kjerneområdet, dvs egen spillutvikling og oppfølgeren til Payday 2.

Ref: https://www.starbreeze.com/2015/05/starbreeze-announces-intent-to-acquire-game-engine-valhalla-for-approx-3-3-million-shares/

3 Likes

2.50 nå, for et blodbad

Jeg venter på noe tilsvarende som Funcom sin Black Thursday…

Spennende om ny teknik stiller opp enda en gang eller om de har fått nok. Det kan kanskje snu dette hvis de stiller opp. Det er bare å ringe funcom-redningsmennene på 0.55.

CEO er helt fraværende. JEg tror det krever MYE mer å redde STAR enn å redde Funcom.

De har payday-ipen. Det burde være mulig med en sjokkemisjon som funcom hadde i værste tilfelle.

1 Like

Ja, det er helt klart verdier i Starbreeze, spørsmålet er jo om det går an å hente dem ut. Funcom hadde en god plan for hva de skulle gjøre for å løfte selskapet videre. Starbreeze må jo overbevise investorene om at det neste egenutviklede spillet de kommer med vil lykkes, eller at de skal klare å snu opinionen rundt OTWD. Dessverre for Starbreeze, så har de nå allerede solgt Season 1, så de får ikke noen flere inntekter der, og det blir hardt å selge Season 2…

Slik jeg ser det har de KUN payday IPen. Og de bør vurdere å skrelle bort alt utenom de 50 beste folkene sine for å fokusere på PD3.

1 Like

Det skal nok skrelles brutalt her, akkurat som funcom måtte gjøre etter TSW-floppen. Tipper eventuelle redningsinvestorer vil diktere en knallhard-løsning som Bo blir tvunget til å bli med på.

1 Like

Jeg tror også at Bo må gi fra seg MYE makt for å redde selskapet. Ser på det som meget sansynlig at det hentes inn en ekstern CEO og at han også mister styreleder ( om han eller en alliert har denne idag).

Håper dere har fått med dere at “Season 2” ikke er en diger DLC som kommer ut i en omgang. Det her er snakk om EN ny bane, hvor neste kommer om en måned, osv…fram til juni 2019. Hvordan den ene nye banen skal få inn nye spillere forstår jeg ikke. Tror knapt nok gamle spillere bryr seg om å sjekke den ut.