Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Starbreeze (STAR-A/B)

star-b_st
star-a_st
Investeringer: #<Tag:0x00007ff293fa9988> #<Tag:0x00007ff293fa9848>

Tja, hvem vet. At CFO tok hatten sin tyder jo på at det var en intern uro rundt dette. Mulig han ikke hadde samvittighet til å sitte med regnskapet der lenger.

Q: Sebastian, why are you leaving your postion as CFO at Starbreeze?

I have been here for several exciting years, when we have prepared Starbreeze to take on a much larger role in the industry. It has been a lot of fun and a lot of hard work, but we have taken Starbreeze into a completely new position. I feel it is time for me to move on another company, about to embark on a similar journey.

Men hell i uhellet for sebastian. Nå trenger han jo ikke forlate selskapet for å ta den reisen om igjen.

What I did to Starbreeze I can do to YOUR COMPANY, hire me now

Spørsmålet er hvilke verdier sitter Bo på nå og hvor mye lån? Kan bli en Einar Aas 2 ?

Redeye om Bo/SB :

" Men han har också agerat kortisktigt i en mängd strategiska vägval. Ett av de kanske märkligaste vägvalen i vår mening var när man sålde av förläggarrättighterna till Dead by Daylight tidigare i år."

edit: https://www.redeye.se/company/starbreeze/581901/starbreeze-vi-omarbetar-var-syn

Skjer her da ?
Noen som kan kortfatte fortelle hva pokker som skjer i Syarbreeze ?

oTWD som har tatt år å utvikle flopper -> likviditetsmangel -> rekonstruksjon for å slippe konkurs, men med svært usikkert utfall

Rekonstruksjon, snakker vi typ tilsvarende konkursbeskyttelse?

Sykt å tenke på at jeg solgte starb i juni til 10.40. :grimacing: dodged a bullet there.

Ja det er vel noe slik - denne formen finnes ikke i Norge

Starbreeze er konk, Bo har fratredt, kreditorer overtar og selskapet går inn i noe som kalles “rekonstruksjon” som ikke finnes i norge. Men etter alle formål er det dumt å eie aksjer der nå.

Mitt gjett er at hvis man finner en løsning for star så vil det innebære en svært stor utvanning på ekstrem lav kurs.

Så du artikkelen jeg postet? Helt tydelig at kreditorer har overtatt. Alt annet enn total utvanning vil være en bonus slik jeg ser det.

Rart at selskapet fortsatt prises til 200 MSEK, men ikke akkurat unikt…

Enig i det. Det hadde nok også vært en del lettere å komme fram til en avtale med kreditorene hvis de fremdeles satt på publishingrettighetene til Dbd. PD2+Dbd+OTWD hadde fort vært 400MSEK++ i inntekter i 2019.

03/12-2018 15:30:00: (STAR-B.ST, STAR-A.ST) Starbreeze företagsrekonstruktion beslutad av tingsrätten

Og der forsvinner de resterende verdiene i SB :innocent:

Noen som er på kjøper’n her idag eller? Bare litt over 70% ned idag…

image
Jepp, etter at selskapet har bedt om konkursbeskyttelse? De tror ikke det er hint nok!?! Svensker :wink:

Nei, jeg sa de måtte fikse finansene og CEO før jeg var interessert. Jeg tror det skal holde hardt med finansene for å si det sånn… :stuck_out_tongue:

Redeye kunne gjerne kommet med denne kritikken tidligere, lett å sitte nå å være kritisk men det har jo ikke vært reflektert i målkursene de har publisert