Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Markedsverdi var vel oppe på 3.65 milliarder tidligere i dag… billig er kanskje ikke ordet? :slight_smile:

Vet ihvertfall at jeg skal holde meg langt unna å prøve på noe handel nå, for jeg har langt fra oversikt over hvor langt vi er i splitt-prosessen. Jeg ser bare STAR-B.ST aksjer, ikke noe A-aksjer.

Uansett hvor imponerende det ser ut kommer kursen til å synke etter E3 tror jeg.

Snittet til PAS er 15.99 på kjøp og 16.06 på salg så ser ut som om de er enig med deg at det er lurere å selge dyrere enn du kjøper.

1 Like

Ca halvparten

Har du någon analys att bjuda på som visar hur du kommer fram till den värderingen?
Det vore intressant att se “andra sidan” av myntet. :slight_smile:

1 Like

Ja rundt 8 kroner er fair value nå synes jeg, dvs 12 før splitten.

Har tidligere regnet med EBIT på 90 MSEK i år dersom de selger bra nå i sluttspurten * 20 så får du en helt grei market cap, med tanke på stort potensial, men også risiko som ligger foran oss. Nå tror jeg EBIT blir lavere, men på den annen side har vi fått redusert risikoen en del med avtalene med 505.

Jeg har uansett ikke planer om å kjøpe før vi får resultatet fra Crimewave, og da blir det lettere å regne på TWD.

Det er veldig vanskelig å estimere hvor mye TWD vil selge på konsoll, dersom Crimewave gjør det veldig bra, kan vi begynne å prise inn større suksess allerede nå. Dersom Crimewave går dårlig, og f.eks ikke klarer å vinne tillit hos spillere er det et mye dårligere utgangspunkt. De må også bevise at de faktisk klarer å levere DLCer i samme takt på konsoll som på Steam (og helst gi de ut på samme dag).

2 Likes

@Onns holmes skriver jo “helst samme dag”, det viktige er nok evt å levere DLC-ene i samme takt ihvertfall. Mao, at alle DLC-er som kommer ut til PC også kommer ut på konsoll.

1 Like

Hvor står det? Dette er det eneste jeg fant, høres ikke så forpliktende ut:

[quote] Q: Will you support PAYDAY 2: Crimewave Edition with post launch updates?
A: Our ambition is to support both platforms as long as technically possible [/quote]

Prøver å oppdatere posten over med nye reviews etterhvert: