Høres ut som Starbreeze er i ferd med å fikse QoL manglene. Spent på hvordan de får til å justere leveling opplegget. Det er litt mer hit-and-miss.
positive reviews har økt betydelig de siste dagene og top selling rank også fra 370 til 260 på GTS
Tror det er første gang siden lansering at google trenden ikke bare peker nedover.
Salget er også på rett vei, fra praktisk talt ingenting til eh… fortsatt praktisk talt ingenting.
Blir spennende å se når patchen faktisk har kommet ut.
Har de kommunisert noe i det siste rundt matchmakingproblemene de hadde? Kan vi forvente at dette skal fungere den dagen antall spillere forhåpentligvis stiger igjen?
Det er vel en god stund siden de sa at matchmaking var fikset, men det har ikke vært de helt store spillertallene i det siste. Så vi får se når antall spillere tar seg opp.
Er nok ikke veldig stor forskjell i salg på de plasseringene på GTS nei. Men forsåvidt positivt at det går oppover.
Reviews har jo hatt et merkelig stort hopp i både antall og positivitet. Selvsagt bra at de nå begynner å ligge på et ganske akseptabelt nivå men ser nesten hacket ut når antallet reviews øker så betraktelig mens spillertallene holder seg like begredelige.
Spennende å se effekten av neste patch både på GTS, spillertall og reviews. Patch prosessen er painfully slow da.
Husker når jeg spilte AoC? At de i closing screenen la til en link til steam review siden. Har kanskje Starbreeze gjort noe lignende? Da treffer du spillere som faktisk spiller spillet og mest sannsynlig er fornøyde.
De fire siste dagene har så å si samme prosent positive reviews, 73-75%. Hittil i dag, 75% positive.
Siste 30 dager er nå på 59%. Skal ikke så mange dager til med denne farten før siste 30 dager bikker 70% og over i Mostly Positive og fra gusjegul til blå farge. 16 dager ved 102/36 (positive/negative reviews hver dag), eller 13 dager ved 204/72 .
- 95 - 99% : Overhwelmingly Positive
- 94 - 80% : Very Positive
- 80 - 99% + few reviews: Positive
- 70 - 79% : Mostly Positive
- 40 - 69% : Mixed
- 20? - 39% : Mostly Negative
- 0 - 39% + rew reviews: Negative
- 0 - 19% : Very Negative
- 0 - 19% + many reviews: Overwhelmingly Negative
Smart det ja i tilfelle. Noen som spiller og kan verifisere om det har kommet noe slikt?
Noen som har sett noen annen form for oppfordring om review?
Mostly Positive er ikke veldig imponerende det heller men det ser enormt mye bedre ut enn Mixed.
Så får vi håpe patcher etter verdt gjør at nye reviews blir enda en god del høyere.
På toppselgerlisten, så kommer dessverre totalratingen opp, dvs “mixed”, men er jo et stort pluss når siste 30 dager er “mostly positive” hvis du har klikket deg inn på spillet. Bare at det er blått i stedet for gusjegult er jo et stort pluss.
Som jeg sa er dette noe steam kjører hvert år. Et av punktene under “The Steam Awards” er :
Det var etter at de begynte med dette det ble vanskeligere å estimere salg ved hjelp av reviews.
Som sikkert andre har opplevd så etter man har spilt en del timer så blir man “etterspurt” å reviewe spillet i det man klikker seg inn på det. De spillene jeg har spilt lite får jeg ikke opp det samme feltet. Mtp at spillertallene ikke øker så kanskje er det noe av grunnen. At de som faktisk spiller eller har spilt det en del gidder å legge inn en review nå som de ser at spiller ikke er dødt
Jo de får tydligen belöningar om de röstar.
PD3 lär knappast vinna några priser med tanke på att 6/10 sågar det nu egentligen.
ja, Tobias har svart i intervjuer at problemene er løst. Salget bør øke ekstra når oppdateringen kommer og alle youtubere kan streame igjen.
Payday 3 er recoupad. Maksimere salget nå så kassaapparatet blir enormt!
CCU øker, og globalt salg er nå 220 fra 370.
Jeg er relativt sikker på at matchmakingen fremdeles burde vært bedre …
Som vil si at det fremdeles ikke selger noe .
Det er vel ikke nevnt noe mer angående tredjepart ? De skulle vel se på evt nye samarbeidspartnere der.
Jeg tror det er viktig å huske på at det er ekstremt mye mer innhold til payday2 enn payday3, noe som gjør at flere spiller paydayd2 nå, men på sikt når det kommer mer og mer innhold til payday3 vil det forhåpentligvis øke. Teknologien du har for payday3 gjør det lettere å oppdatere spillet noe som jeg tror vil øke salget og innholdsmengden på sikt.
Det kunne kanskje vært fint om de ga ut en endelig dlc for payday 2 også, men spørsmålet er om det koster mer enn å flytte populære spor fra payday2 til payday3 i stedet. Men DLC i desember med helt nytt innhold bør øke interessen betraktelig.
Så lenge kassen er stor og det ikke er gjeld og pd2 + pd3 trekker inn penger, er det greit
Det er litt lite innhold i PD3 men det er definitivt ikke hovedårsaken til at PD3 ligger så begredelig lavt på spillertall.
Nå er det vel patcher som er det viktige nå for å få opp spillertallene og ikke DLC. Nå må de få spillet i bedre skikk så folk gidder å spille det og så kan de selge DLC’er til en spillermasse som begynner å bli fornøyd.
Neste patch ser jo ut til å adressere en del av det folk er mest misfornøyd med og de lover bot og bedring på mer , samt at de tilfører mer innhold så det blir spennende å se om denne patchen inneholder nok forbedringer til at stemningen blant spillerne snur og tallene begynner å stige betraktelig. Er jo på et sørgelig lavt nivå så bør bli en markant økning om de lykkes.
Ca 77heist i pd2 om jeg teller riktig vs 8 i pd3.
Patchen neste uke med 200 qol, 2 nye heist og annet snax er definitivt et lite men viktig steg på veien.