Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Så rundt 13 MSEK i SB sitt favør er bra

1 Like

Dette har aldri vært en viktig sak for meg, men bra at det løste seg da

Effekten av at PD3 var gratis på Playstation er på vei ned.

Bedre synlig på 90 dagers chartet

Comparing this to Payday 2 isn’t really fair since Payday 2 is perhaps one of the greatest cooperative shooters ever made. This isn’t as good as it was, and was probably never going to be, but it’s a strong game that scratches the same itch. I put thousands of hours into Payday 2 and bought just about all it’s content over the years, so I’m as well equipped as anyone to say this is a solid entry into the franchise.

This game has it’s flaws, but it’s still a lot of fun. I’m not sure if this title will still be around in a year or not, but it’s well worth the sale price with the year one content.

I waited for over a year to buy this since it’s reviews were not the best and Starbreeze can’t really be trusted, but it’s clearly improved from where it was when it came out. This isn’t one of the numerous bad games that Starbreeze put together, it’s just not better than Payday 2 which is their high water mark

Interessant review. Tenker det er mye sannhet i det. De drev vel å jobbet med armor systemet, kanskje det kan hjelpe litt til?

The game is now in the state it should have been on release. I started playing again now that Almir is back in charge and had tremendous fun.

2 Likes

Såååå, jeg er ikke spesielt optimistisk på vegne av Payday 3. Det er fortsatt inntekter der, men at de skal klare å øke dem i 2025 vs 2024 ser jeg på som usannsynlig. Payday 2 inntektene antar jeg også vil falle uten flere oppdateringer.

Samtidig, inntektene kan være høye nok til at de, sammen med penger fra det betalte oppdraget og et par andre kilder lar dem gjør prosjekt Baxter såpass ferdig at de skaffer seg en publishing deal (eller lån eller kjører en emisjon, eller kanskje klarer å dra det i land alene).

Payday 3 er på det nåværende tidspunkt ikke et elendig produkt. Det er langt fra perfekt, men jeg tror innen Baxter er i salg, så vil det bli sett på som et produkt som blir sett på som ett som ble lansert for tidlig og så fikset opp til det var rimelig greit. Spillet får stort sett reviews rundt 60-70% når ikke SB gjør noe rart. Jeg tror de klare å få det stabilt over 70%.

På et eller annet tidspunkt nå, så vil jeg tro det blir noe hype rundt prosjekt Baxter som er planlagt sluppet i 2026. Med en market cap på 376 MSEK, så tenker jeg det er muligheter her for en interessant utvikling, men hvis jeg skal gå inn selv, så vil det først og fremst være for å kjøpe når aksjen ligger “død” og selge når hypen er høy. Ikke sitte over release.

Ja men det er vel uansett ikke det som “redder” spillet ? Det er jo mange som er redde for at SB tar ned serverene hvis de ikke klarer å øke aktiviteten i spillet og tenker derfor at en offline mode eller p2p er viktigere. Med tanke på at de for noen uker siden sa at de skulle komme med info om offline mode (“in the coming weeks”) regner jeg nesten med at dette er noe de prøver å få til.

1 Like

Med tanke på hvor mange spillfirmaer som tar ned serverne sine etter en stund, så er det jo berettighet tenker jeg. Jeg tenker også at det skal godt gjøres for SB å tape noe salg på det nå.

1 Like

Nå er interessen tilbake til der den var før det ble gratis. Mao, ikke noe varig økt interesse for spillet.

3 Likes

Det blir interessant å se neste rapport hvordan inntektene er da. Ser iallfall ut som om de salgene de kjører er nok til å holde spillertallene på et “stabilt” nivå selv uten nytt innhold på en stund. Det er litt synd at de ikke kan si noe som helst om hva planene for 2025 er men får håpe at armor 2.0 + et nytt heist ikke er veldig langt unna.

4 Likes
3 Likes

Det er også en VR versjon på vei, så forhåpentligvis vil Roboquest fortsette å gi bra med inntekter for SB fremover.

https://store.steampowered.com/app/3151760/Roboquest_VR/

Hei, er det andre her som var med på emisjonen i SB og som bruker Pareto ? Hvis ja , har dere sjekket om kostprisen som Pareto bruker på disse aksjene ved en realisasjon stemmer ?

Da spørs det om det blir noen endringer hos SB. Hadde ikke gjort noe om de ble litt bedre på kommunikasjon…

4 Likes

håper han ble født før 1930 :slight_smile:

1 Like

13 års erfaring fra EA

Podcast med ny CEO der han snakker om sine erfaringer i bransjen.

1 Like

Kan ikke se at denne er delt tidligere, men Out of Sight lanseres 22 mai på de fleste plattformer. Siden Roboquest slippes 27 mai på playstation, så kan vi håpe at publishing fortsetter å gi gode inntekter i både Q2 og Q3.

3 Likes

@holmes har du fortsatt aksjer i SB? Noen tanker om selskapet?

Nå har Almir kjørt “No news today” i flere måneder så kanskje det kommer noe info i morgen ?
Uansett hva som kommer blir det vel “too little, too late” ?

image

2 Likes

Eiere av A aksjen er veldig bull

45% av oppgangen i Star-A idag kom av et kjøp på 22k SEK. Hvis noen skulle ønske å manipulere kursen i Star, så er det en billig måte å gjøre det på. :stuck_out_tongue:

1 Like