Da blir det interessant å se hvordan spillertall og reviews utvikler seg :
2555 ingame allerede. Lovende start. Lenge siden jeg så slike tall. Ser 19.august 2024 var peak 4.694. Forventet topp er vel sånn rundt 20:00
Har tatt ut februar-peaken i hvert fall!
Har noen testet PD3 etter siste oppdatering? Ser antall spillere faller tilbake igjen.
Er du inne? Syns den er litt utfordrende. På den ene siden tror jeg den vil få seg et markant løft på et tidspunkt, men volumet er såpass lavt at det er lett å bli stuck.
Jeg er ikke inne. Prisingen er forsåvidt grei nok, men jeg tenker at det er stor usikkerhet rundt inntekter og finansiering framover. Q1 var relativt bra, men da hadde de med PS-inntekter som jeg ikke får i Q2. Det igjen gjør at jeg er usikker på hvordan det blir med finansieringen av Project Baxter. Jeg tror de må få en publisher for å få spillet i mål.
Når det kommer til Payday 3, så er jeg desilliusjonert. Jeg tror ikke de vil klare å øke spillertallet der signifikant over tid.
Google trends:
A) PS-opplegget
B) Sist patch
Blitt litt av en dog denne.
Det er svært vanskelig å lage en vellykket oppfølger til et spill som ble så godt mottatt som Payday 2. De har rett og slett ikke klart å gjenskape den samme følelsen i spillet.
Jeg har spilt både Darkest Dungeon 1 og 2, begge to godt mottatt. Den første har 129k 91% postive reviews, den andre har 19k 75% positive reviews. Oppfølgeren er mye lettere å sette seg inn i og faktisk fullføre, mens 1-eren er en ragequitmachine av de sjeldne, med en svært høy terskel for nybegynnere. Man skulle jo da tro at salgstallene ville vært motsatt?
Greia her er vel at DD1 er vanskelig og er rimelig dyp, mens DD2 også er vanskelig, men dybden er mindre og dermed også den totale vanskelighetsgraden. Du bygger deg ikke opp i samme grad. DD2 har også endel repeterende scener som man burde kunnet hoppe over, meeeen, det kan man ikke. DD1 har ikke noe slikt og er mer rent gameplay.
Slikt har gjerne med det grunnleggende designet å gjøre og på en måte minner PD3 vs PD2 om det samme. Ting er nok litt enklere i PD3, men på bekostning av dybde. Uten at jeg har spilt noen av spillene.
Gir mening det + at SB har gjort mange dårlige valg i begynnelsen.
Tror det at SB ikke gir ut noe informasjon om hva spillerene kan forvente framover gjør det enda vanskeligere å selge PD3 inn til de som spiller PD2. Tror offline mode kan gjøre det enklere å konvertere PD2 spillere men 1 heist per halvår er nok uansett for lite hvis man skal øke spillertallene .
Men i Q2 beholder de mer av inntektene ?
Litt egne penger i spill.
https://x.com/almirlisto/status/1932462498776555715
Personlig synes jeg dette er en god nyhet for Star. Han var nok en ressurs som kostet mer enn han smakte.
Hyggelig fyr men ja de klarer seg nok helt fint videre. Så får vi håpe at Almir har noe nytt spennende å holde på med!
Må jo si at han har håndtert en helt insane mengde med drit etter launch av PD3 men måten han kommuniserer på har ikke alltid vært den beste.
Rent teknisk synes jeg det ser litt bedre ut nå
Chartet begynner å se veldig lovende ut for en vending nordover
WTF???
EDIT:
Ser ikke helt for meg at de skulle jobbe på PD2/PD3 (eller baxter) så kanskje de hjelper på PUBG prosjektet ?
Hmmmz, nytt spill eller eksisterende? Kanskje nytt payday IP spill?