Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Ser at Notoriety har hatt bra økning den siste tiden, og har nå over 20 millioner besøk pr. mnd. Merk at denne listen baserer seg på spill med en merkevare/IP, så det er ikke topplisten totalt for Roblox. Der har de enda mye å hente før de når opp.

image

Likevel, dette er bra og er en økning på nesten 200 millioner besøk siden relaunch med offisiell Payday-branding, i desember 2024.

Det er en økning i totalt antall besøk på 60 millioner, siden 16. januar i år.

Fremdeles gir det kanskje ikke de helt store inntektene, men dette er bra for IP’n.

3 Likes

Har inntrykk av at siste oppdatering er generelt godt mottatt av spillere og streamere, så kommer roadmap over videre oppdateringer nå på fredag.

2 Likes

Patchen: https://www.paydaythegame.com/news/payday3/2026/04/update-3-4/

Helt klart en forbedring i reviews, såvidt jeg kan se uten at spillet er på salg eller noe tilsvarende event? Ser også ut til at spiken i positive reviews kom når patchen ble sluppet. :thinking:

• No Rest for the Wicked reworked
  • Optimized for better combat, difficulty scaling, and clearer objectives. Expect more randomization and a slew of other improvements.

Et spill som Payday 3 trenger replayability noe randomization hjelper mye på.

4 Likes

Hva tror du roadmapen inneholder ?

Ser SB har vært ute med en teaser på nytt innhold i dag. Spekuleres i nytt heist siden det står “You got a new job” på skjermen. Ellers vet vi at det kommer nye våpen, men ut over det tør jeg ikke gjette så mye. Uavhengig av roadmap så håper jeg de har en klar plan for hvordan de skal lokke til seg spillere fra PUBG .

2 Likes

Kanskje viktigere at de har en plan for å få spillere som eier pd2/pd3 til å spille pd3 ?

2 Likes

Jeg tror en ny heist rework hver måned + noen “små ting” ikke er nok og er redd spillertall og reviews ikke vil endre seg noe særlig de neste månedene.

3 Likes

Vet ikke om dette er “old news” men Nitro bekrefter i qrapporten i dag at det er PD3 de har jobbet på :

“Starbreeze recently released an update for PAYDAY 3 that we contributed to. This was a great project to work on, and we really enjoyed the collaboration.”

4 Likes

Hvem er Nitro og hva har de levert tidligere? (Veldig rart at ikke SB gjør ting inhouse?)

Ser ut som at de gjør en del work-for-hire arbeid. Trodde kanskje de jobbet med UE5 konvertering, men er det tydeligvis noe annet (heist, rework, P2P…). Det er vel en stund siden SB først inngikk avtale med Nitro, så kan nok være at mer av utviklingen flyttes hjem nå som det er fullt fokus på payday.

Nitro games Oyj har jeg tenkt på som en utvikler av mobil spill men vet de f.eks har hjulpet Remedy med å få alan wake på pc. Tenker at når avtalen ble gjort(juni 2025?) så hadde SB behov for flere som jobbet på PD3 . Viser kanskje at SB med ny CEO på plass tenker langsiktig. Basert på hva jeg har sett av Nitro så synes jeg uansett at det ikke var det mest opplagte valget av partner.

Er avtalen gjort før SB la om strategien og frigjorde ressurser internt? For jeg synes det er rart å sparke folk og hyre et eksternt firma…

Ja , avtalen med nitro ble gjort 2-3 måneder før de kansellerte baxter.

Siste fem dagers reviews er 72% positive. kanskje vi kan få litt fin lyseblå farge på recent reviews snart , og at det kan hjelpe litt?

Eksempel på en tilbakemelding:

2 Likes

Jaggu! Rett og slett folk som har hatt tid over helgen til å teste spillet igjen? Har vel ikke vært på salg e.l. som har økt reviews nå.

But there are still somethings that I don’t like about payday 3 such as the lack of variation in the heists that are not reworked yet and the end game to be honest is terrible at the moment there is nothing to do after reaching level 150

Reworking av heists er vel noe av det de skulle jobbe med. Ikke en flashy oppgradering, men gratis og vel noe alle setter pris på. Gjenspillbarhet er jo the name of the game for et PvE spill.

Google trenden er ikke akkurat hot, så noe å følge med på https://trends.google.com/explore?q=%2Fg%2F11fv1kg_9v&date=today%201-y&geo=Worldwide

1 Like

75% positive reviews i går også.

Blir neppe like bra i dag:

Fuck your mother, the servers crash every day.

Dead Feng Games Dead Feng Optimization Dead Feng Server

… ja, to kinesiske reviews via google translate :joy:

1 Like

SB annonserer nytt samarbeid om enda et Roblox spill: MFN.se > Starbreeze > Starbreeze Partners with Gamefam to Expand PAYDAY® Franchise with Second Game on Roblox

1 Like

Tjener SB noe særlig på dette?

Ikke store penger vil jeg tro… I Q4 rapporten skriver de:
image

1 Like

Fra Q4 rapporten :

“Third-party publishing amounted to SEK 0.6 million (15.4) and Licensing deals to SEK 0.2 million

2 Likes