Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Det er fortsatt mange som gir negativ review som gjør det på grunn av at det ikke er Payday 2. Ser man nærmere på detaljene på de negative reviewsene er det ofte brukere som ikke engang har spilt spillet etter patcher/endringer. Starbreeze legger mye penger i spillet nå og har mange utviklere på det, i tillegg til at de nå er flinke til å ekspandere Payday-universet.

I natt kommer også oppdateringen på PUBG. Det som er spennende der er at det er en event som kun varer en måned. Kanskje vil dette bringe en del nye spillere til Payday 3 når eventet er over?

Selskapet er også cash positive på selve driften, og har mye i loopen framover. Mange positive tilbakemeldinger på det som har blitt gjort de siste månedene, selv om det ikke gjenspeiler seg i reviews enda. Men de har fokus på å fikse spillopplevelsen, og gjør spillet klart for mange nye spillere.

Skulle akkurat til å si det samme :slight_smile: Tror det alltid kommer til å være en del av disse men klart de blir mer synlige når det er under 200 reviews siste måned.

1 Like

Det er jo et problem. Jeg vil jo tro at veldig mange av de som kjøpte Payday 3 eller kan tenke seg å kjøpe Payday 3 vil ha et spill som de kan se på som en forbedring til Payday 2. Man ser det jo på salgstallene at det ikke er tilfellet.

Mao, hadde salget økt, så hadde det ikke vært så farlig om at folk klagde på at det ikke var Payday 2. Når salget går ned, så er det et problem at folk klager på at det ikke er Payday 2.

Interessen har vært jevnt lav i over et år nå…
image

Btw, jeg er ikke investert nå, av grunnen som jeg skriver over. Samtidig, jeg er helt åpen for å snu kappen etter vinden hvis de klarer å bevise meg feil. Prisingen vi ser nå tilsier at de ender med konkurs, så oppsiden hvis det blir et turn-around case er enorm. Lett en 10x-er.

Som er tragisk men fremdeles bedre enn 51% positive som de hadde siste 30 dager for 3 måneder siden. Litt synd at de kun kommer med 3 måneders roadmap så vi vet ingenting om hva planene er for h2 2026. Hadde vært veldig interessant å sett spillertall/reviews hvis de kom med et nytt heist ( og helst et som ble tilgjengelig for alle ). Tenker kanskje vi må vente til sep/okt …

1 Like

Kanskje det kommer gratis overraskelses-heist når PUBG-eventen er over, samtidig som sommersalget går i gang på Steam? Eventuelt noe før dette, for å pynte på reviews. Tvilsomt, men det har jo blitt hintet til forskjellig på X.

En stor del av spillerbasen i PUBG er fra Asia. Det ser ut som at SB har en plan om å trekke flere spillere fra denne delen av verden. Blant annet ble prisene justert ned over hele verden, spesielt i denne regionen.

Se også video som Kristjansson viser til i rapporten:

1 Like

I videoen over blir det også sagt at det vil komme PUBG-relatert content i Payday 3 - jeg håper det blir knyttet opp mot eventet i PUBG.

Se video om patchen som kommer i natt i PUBG.

1 Like

Det går jo opp og ned, hvis man ser på hele perioden etter launch (22 des 2023 - 9.apr 2026) og til nå, så har de 54% positive reviews. Noen ganger oppe på 60%+ andre ganger langt nede på 50-tallet. Poenget mitt er at Payday 3 hele tiden har hatt gode perioder review-messig, men så faller det tilbake. Nå hadde vi en god periode og så har det falt tilbake. Ser ikke ut til å være noe trendskifte? :thinking:

Har ikke sett på det men blir ikke overrasket om de gode periodene har kommet i forbindelse med en patch som har ført til “boost” i spillertall.

Nei , tror vi må vente til de har fått ut 3-6 updates til før vi kan si mer om det.

1 Like

Det er jeg nesten helt sikker på at du har rett i.

3 Likes

Den ser nice ut den der :slightly_smiling_face:

Den siste Våpenpakken til Payday 2 ser ut til å ha solgt bra, basert på reviews der.

1 Like

Fra dagens generalforsamling :point_down:

Styret fikk ikke godkjent generell fullmakt til å kunne utstede nye aksjer på egen hånd.

Konsekvensen er at Starbreeze ikke kan bruke denne fullmakten nå. Skal de hente penger gjennom emisjon, må de trolig tilbake til aksjonærene med en ny ekstraordinær generalforsamling.

starbreeze-bulletin-12-may-2026.pdf

4 Likes

Ser ut som det pågår en liten maktkamp der, med Digital Bros i hovedrollen, det er i alle fall sannsynlig :sweat_smile:

1 Like

Det var tydelig allerede et par uker etter release at de skulle kastet PD3 på bålet og fokusert på et nytt spill.

Alt for svak ledelse når man ikke innser dette tidlig. De hadde en enorm sjanse med D&D ip, men den ga de opp gitt.

PD2 må selvsagt fokuseres på samtidig. Det er billig og selger seg selv, men blir ikke noen investering her før de innser at de må starte på nytt med et helt nytt spill…

Etter q2 er kassa tom.

1 Like

Dette hadde vært kjempepopulært blant spillere.

Er helt enig i at ledelsen i SB har vært utrolig dårlig og mange av de dårlige valgene ble tatt før launch. Hadde de droppet nebula og holdt seg til p2p så hadde ting sett mye bedre ut i dag. Forstår heller ikke hvordan de klarte å komme fram til at det å slutte å lage innhold til PD2 var en god ide. I 22 og 23 hadde de vel peak CCU på 50k+++.

1 Like

Jeg kan forstå valget før release av payday3, ideen var å konvertere flest mulig fra payday2 til payday3. Men det jeg ikke forstår når man så hvordan releasen gikk at man ikke veldig raskt innså at her var det bare å lage nytt innhold til payday2 alikevel. Nå er det ikke mange kvartaler til før kassa er tom dessverre. Tragisk hele greia. payday 2 hadde CCU på 30 k spillere i går. Det er jo en nobrainer å lage mer innhold til det spillet.

1 Like

Og når de først lager nytt innhold til PD2, så kan de slippe samme brettet til PD3. Mekanikken blir ikke prikk lik, men story-biten kan gjøres veldig lignende. Det er jo ikke som om de to spillene har null med hverandre å gjøre mekanisk heller. Plenty av PD2 heists er blitt portet til PD3.

1 Like

Her hadde jeg nok mer flaks enn kald beregning. :stuck_out_tongue:

EDIT:

EDIT 2 :

2 Likes

Peak på 1224 i dag som er det høyeste siden første uken i desember.

3 Likes