Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

De gjør noe rett.

Reviews siste 30 dager er igjen på 70% og blå. Satser på at de får seg en skikkelig boost når alle heists blir tilgjengelige om litt over en uke. :sunglasses:

2 Likes

Steam positive reviews

• 2024 - 49%
  • 2025 - 61%
  • jan-juni 2026 61%
  • juli-sept 70%

En ganske markant bedring, spørsmålet er hvor gode må de være for å selge spillet i mye større kvanta? :thinking:

3 Likes
4 Likes

To dager uten at Payday 3 er på salg og user reviews for de to dagene er 59% vs 70-71% for dagene det er på salg. Det er en forskjell på nye og gamle spillere. :stuck_out_tongue:

10 reviews i går og 9 så langt i dag er kanskje ikke så mye å bry seg om.
Litt “dødtid” nå frem til september oppdateringer vil jeg tro. Bør vel skje litt med antall spillere og anrtall reviews når den slippes. Blir spennende å se både hvor mange samtidige spillere det blir og ikke minst hvor god review score blir.

3 Likes

Hvis ikke neste patch booster spillertallene mye så blir det vel vanskelig for SB ?

Det vil være et veldig dårlig tegn i det minste. Men spørs om de ikke bør komme opp med et eller annet større stunt også for å trigge spillernes nyssgjerrighet og oppmerksomhet når eventuelle barnesykdommer for endringen er luket bort.
Litt usikker på hvor mange som følger med på hva som skjer med PD3.

De postet på twitter i går at man får rewards for å se på folk som streamer PD3 fra 24.sept til 10.okt. Virker fremdeles litt random hvor den type info kommer men forventer uansett at de gjør endel i perioden som kommer

Det var bare prosenten negative reviews som fikk meg til å lure litt. Ser at i går, så var det 90% positive, så de tre dagene tilsammen har 70% positive. Mao, det var nok relativt tilfeldig at reviews var så dårlige de to dagene. Godt.

Helt klart, jeg antar jo at de har satset ganske hardt på å få tilbake interessen med den patchen. Jeg vil faktisk anta at grunnen til at de ikke bare patchet inn tidligere DLC-heists før den var for å få tid til å rydde opp i småfeil etter UE5 oppdateringen. Sånn at det nå om ca en uke går smertefritt.

1 Like

De bruker vel å rulle ut større oppdateringer på tirsdager (mener å ha lest det et sted). Kan man da kanskje anta at oppdateringen kommer neste tirsdag?
Vil jo tro at det er den oppdaterte utgaven de ønsker at folk skal se på :slight_smile:

Ja blir overrasket om den ikke kommer neste uke.

Ja, ser ut som det blir oppdatering på tirsdag.

3 Likes
4 Likes

77% positive etter at spillet ikke lenger er på salg. Akkurat som jeg var bekymret når dette tallet var under 70% i et par dager, så er jeg også veldig fornøyd med dette tallet nå når spillet ikke er på salg. Ikke minst, antallet reviews når spillet ikke er på salg denne helgen er bedre enn i mange andre perioder.

3 Likes

Blir veldig spennende å se responsen på oppdatering i morgen, og om SB kommer til å kjøre noen form for markedsføringskampanje for PD3 fremover.

1 Like

Blir skuffet hvis de ikke får god reviewprosent fremover. Hvis de har fått luket ut litt UE5 feil og de fleste som er sure for at de har betalt for ting som blir inkludert er ferdige med å sutre så burde det jo være lov å håpe på enda bedre reviews.

1 Like

Starbreeze har i hvert fall gjort det veldig lett å plukke opp Payday 3, du får spillet med alle heists til 142 kr på salg. Bankran på høylys dag! :smiley:

Med reviews som er greie nå, så synes jeg de har lagt opp til å faktisk få solgt litt. Om ikke sååå mye DLC-er da.

1 Like

Veldig spent på både spillertall og plassering på GTS framover. Bør vel nesten klare å lure seg over 10k spillere for at det skal være akseptabelt ?

10k i følge steamdb?
Blir positivt overrasket hvis det går så høyt nå.

Jeg har egentlig ingen forventninger men hvis man ender opp med 2-4k på steam så er det vel fare for at kostnader > inntekter.

1 Like