Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-AB)

Hvis de ikke får til publishingdeal for PD3 så kommer det emisjon. Har vært med på emisjoner i SB før og kommer det en emisjon i år blir jeg nok med på den også.

“Starbreeze uppger vidare att utan ytterligare finansiering, likviditetstillskott från avyttringar eller distributionsavtal för Payday 3, kan bolaget få likviditetsbrist under fjärde kvartalet 2021.”

Hva tenker dere om emisjonskursen da? Blir det en krise-emisjon eller kan emisjonskursen f.eks. bli høyere enn idag.
Selv er jeg usikker, har 4% av porteføljen i Starbreeze og akkurat nå lurer jeg på om jeg burde hatt litt mindre.

Det jeg håper starbreeze gjør er at de jobber med payday3 omtrent som om en publisher-avtale er der, at utviklingen pågår for fullt.

Og så får man heller bruke emisjon jevnlig for å finansiere utviklingen hvis publisher uteblir.

For etter hvert kan man vise noe bra gameplay og det kan bli en gamechanger for finansieringen av dette spillet.

1 Like

Spørsmålet er om de får til en publishing avtale eller ikke før emisjonen. Emisjon uten publishing avtale er ikke like morsomt.

2 Likes

Kommer ann på. Klarer de å skaffe nok penger står de sterkere når de skal kjøre publishing deal.

Så er lit hva man foretrekker.

Tror ikke på noen av delene. Jeg tror det blir en emisjon med en liten rabatt og jeg tror størrelsen på rabatten er avhengig av hvordan de ligger an med PD3.

1 Like

Og hvis de etterhvert viser fram en fin trailer eller noe bra gameplay som @Alex også nevner kan det kanskje gjøre det lettere å få til en relativt høyere emisjonskurs.

Og en trailer er ikke såååå dyrt å lage heller for å pumpe en emis. kanskje kjøpe på evt dipp idag.

Blir ikke overrasket om kursen snur til pluss utover dagen faktisk. Har en tendens til å være litt irrasjonell den der. :face_with_monocle:

Spørsmålet er om det betyr så mye hvilket nivå den blir satt på hvis man har tenkt å være med på den :slight_smile:

Jeg solgte de fleste aksjene mine i åpningsauksjonen. Jeg prøvde å lese rapport-meldingen som en typisk amatør, og da ser det ut som om Starbreeze kan gå konk før det er gått 12 måneder :smiley:
Så spørs det om jeg må angre ila dagen…

Se der, -11%… Nå begynner det å ligne kræsj :sweat_smile: Siste salgene mine var vel på 1,43 eller noe. Får se om den traden skal inn igjen. Har gått så mye høyere siden den gang. Sitter med snitt på 1,14 for øyeblikket.

1 Like

Hvor legger du deg, er seriøøøøøst usikker hvor jeg skal legge knivfangeren.

1 Like

Ser ut som den snur oppover igjen inntil videre. For min del ble det ikke noe kjøp, jeg fiska nok litt for lavt og litt for sent. Oh well, får holde på de jeg har.

Detta innebär en risk att bolaget inte kommer att ha tillräckligt med säkrade medel för att garantera fortsatt drift för de kommande 12 månaderna. Styrelsen bedömer att Starbreeze kommer att kunna teckna förlagsavtal för bolagets projekt, heter det i rapporten.

Får flashbacks til Funcom pre-CE av denne :smiley:

Burde det ikke være en relativt smal tak å få en avtale på plass?

Spørs jo hva de ønsker for en avtale, så er det også litt komplisert med eierandeler i pd3.

1 Like

I utgangspunktet ja men det at DigitalBros er storeier og skal ha en del av inntektene fra PD3 gjør det nok litt vanskeligere. Jeg tenker at det kun er DB som er aktuelle…

1 Like

Jeg må nok kjøpe meg inn igjen litt senere på litt høyere kurs, etter det idiotiske amatør-salget mitt i åpningsauksjonen.

1 Like

:grimacing:

Edit: Grattis til de som kom inn via dippen idag og kan gjøre noen raske kroner.

4 Likes