Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Fortsett praten om Starbreeze her :slight_smile:

Bra korrelasjon mellom trendene på google og salgstoppene for Payday 2.
http://www.google.com/trends/explore#q=%2Fm%2F0rpglmj&date=today%2012-m&cmpt=q&tz=

Starbreeze AB further extends its PAYDAY 2 collaboration with Digital Bros for an additional 24-month period; Digital Bros to acquire 2.67% of Starbreeze stock from Varvtre AB
http://norma.netfonds.no/release.php?id=20150323.GlobeNewswire.1905297

Aksjene Digital Bros (eieren av publisheren for Payday 2) kjøpte her, ble kjøpt til litt over 11 SEK pr stk.

Kontrakten med 505 Games for Payday 2 vedlikehold/DLC-er utvides. Gir ca 16MSEK pr kvartal i inntekt de neste 8 kvartalene for Starbreeze. Hvis 505 Games skal gå i null med denne avtalen, så vil Starbreeze få inn ca 16MSEK i inntekter via salg av Payday 2. Mao, snittinntekt på kvartal på 32MSEK ser veldig nøkternt ut. Det er lite sannsynlig at 505 Games hadde gått for denne avtalen hvis de trodde best case scenarioet var å gå i null.

Bra sluttauksjon i dag. Årsbeste 9.8. Klarer vi 10 i morgen ? :smile:

Og ikke minst med det nye forumet: Endelig kan vi lage mer enn en STAR-tråd hvis det trengs!

femte plass på top-sellers-lista med den nye DLCen. Bra start.

http://store.steampowered.com/

3 Likes

Tredjeplass nå: http://tools.garry.tv/steamchart/?show=358150&range=7

Rimelig bra for et produkt som nok ikke koster stort å utvikle.

2 Likes

Ny pressemelding

"Starbreeze AB, one of Sweden’s leading independent game developers, today announced that upcoming Starbreeze titles, including PAYDAY 2: Crimewave Edition for next-gen consoles, will be distributed by Wendros AB in the Nordic region.

Wendros will, under a consignment agreement, team up with Starbreeze to secure visibility of its products in the home market. "

1 Like

10,35 for 15 min siden. Ser bra ut. :smile:

Er vel på vei mot 10,70 i sluttkurs sånn som jeg trodde da? (Min gjetting i den andre tråden, ikke at jeg fikk med meg noen andre på den konkurransen - å gjette sluttkurs i dag)

2 Likes

Det er forresten litt ok å se at salget mitt på 10,70 ifjor var en spekulasjon fra min side, og at gut-feelingen min på at vi skulle over 10,70 på litt lengre sikt ser ut til å stemme.

Greia med aksjer som denne er jo at de gjerne blir priset til antall “vellykket launch”-verdi lenge før launch av neste spill. Det blir interessant å følge denne framover. Jeg vil jo egentlig anta at vi kommer i en tilsvarende situasjon som den før jul, hvor aksjen relativt til risiko er overpriset. Tror jeg kommer til å selge meg ned i såfall, først og fremst for å redusere risiko, selv om jeg har tro på TWD.

3 Likes

Jeg tror dette avhenger av nextgen-releasen, og jeg har virkelig ingen anelse om hvor bra/dårlig den kommer til å gjøre det.

Noen på Placeraforumet mener at Carnegie småbolagsfond har kjøpt en del aksjer i det siste. Et tegn på Starbreeze er i ferd med å bli tatt inn i varmen. Aksjen skal jo også opp på Small Cap etterhvert og det vil skape ytterligere interesse fra nye aktører.

Jeg har bare to problemer med å kjøpe sksjer i SB:

  1. Selskapet er høyt priset.
  2. Jeg liker ikke spillene deres.

Ellers ser ting bra ut utifra postene over her :innocent:

2 Likes

De har jo troen, men ikke fasiten. Selskaper gjør like mange dårlige investeringer som gode de som alle andre.

1 Like

Du følger ikke med i samtalen. Hehe les igjen

1 Like

Kursen er ganske høy nå, så jeg forstår @Morti vi nærmer oss kursen for innsidesalg og emisjon. Jeg holder på mine aksjer, men kjøper ikke fler her, selv om jeg bare har 75% av det jeg egentlig hadde tenkt.

3 Likes

Du kan da virkelig ikke mene Starbreeze tenker på å foreta en emisjon nå? De har jo nærmere 200MSEK på bok, er cash-positive og kommer etter all sannsynlighet til å være det fram til TWD-launch (ihvertfall tror 505 games på det).

Innsidesalg er en annen ting, det har vi jo akkurat sett, men på mange måter så var det en innsider som solgte til en annen innsider. Det er jo ikke noe tvil om at 505 games ser nøyaktig hva som skjer med inntektene fra Payday 2.

Dagens pris på Starbreeze, 1,4mrd SEK, -ca 200MSEK i cash = 1,2mrd SEK og en E/P = 20 gir 60 MSEK, som vel er omtrent det Starbreeze har levert de siste fire kvartalene. Høyt priset ja? Priset kun på luft og forventninger? Nei. Man må jo ta med forventningene til TWD og nextgen launchen, begge ting som ikke ligger så langt unna. Da snakker vi plutselig ikke om 60MSEK i året, men kanskje 180MSEK i launch året til TWD.

At du ikke har lyst å kjøpe noe mer akkurat nå skjønner jeg godt, kan jo være nextgen bare blir dritt, da forventer jeg meg litt lavere kurser, 7-9kr, men en ok/bra nextgen launch får oss fort opp på 12-18kr.

2 Likes

Jeg mente kursen nærmer seg det vi sto i ved emisjonen i forbindelse med kjøpet av Geminose, og kursen for innsidesalget, ikke at vi skal få en ny emisjon eller innsidesalg nå :smile:

Jeg synes det er helt rett at kursen er 10-11 SEK nå. Men jeg liker å kjøpe billig (og selge dyrt), når kursen er riktig (i mine øyne) så er det bare å sitte og se på for min del.

Jeg anbefaler ingen å selge nå, og jeg har heller ikke tenkt å selge, men for de som står utenfor kan man godt vente og håpe det blir billigere igjen før eller senere (kanskje til høsten?)

3 Likes

Ok, da skjønner jeg hva du mente og er forsåvidt helt enig med deg. Hvorfor kjøpe en aksje som du mener er riktig priset hvis du allerede er ok lastet? Det er også for kort tid til nextgen launchen til at det kommer til å skje stort nedover før den tid, så ikke akkurat et godt salgstidspunkt heller.

Hvis man ikke har noen aksjer i Starbreeze, så er det kanskje litt mer interssant å kjøpe, men det er vel ikke usannsynlig at vi får vite litt mer om hvordan nextgen launchen blir bra før kursen har beveget seg veldig mye.

Sånn rent teknisk så er SMA 200 på ca 8,50 og RSI er på 77, så solid overkjøpt. Kan godt være vi får en pullback dit.

2 Likes

Eller det kan gå skikkelig dritt og rett og slett bare være en utgiftspost. Jeg hadde ikke kjøpt Starbreeze med P/E på rundt 20 hvis Geminose var det eneste produktet de jobbet med. Altfor stor risiko. Som det er nå, så er Geminose eid av et datterselskap, så for dagens Starbreeze, så er risikoen ikke altfor høy. Det er rett og slett et wildcard.

1 Like

Walking dead spinoff series “Fear the Walking Dead”

http://www.forbes.com/sites/erikkain/2015/03/29/walking-dead-spinoff-to-be-called-fear-the-walking-dead/

1 Like