Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)


Pluss:

www.paydaycrimewar.com

For de bakerst i klasserommet. :wink:

2 Likes

Fin melding i fra STAR resultat høy 22.6 tidlig på dagen. Nå i minus… Flott selskap, men aksjen… Gr…

2 Likes

Hva synes dere om RAID? Starbreeze har investert 8 MUSD i dette spillet.

Reveal-traileren ser ut til å ha blitt forbigått i stillhet? Utenom det så er det vanskelig å si noe om ettersom de ikke har vist noe gameplay enda.

Jeg feiget ut før det ble store penger av det, hadde hatt ca 2x det jeg har nå hvis jeg hadde sittet hele veien. Solgte siste rest ut for et par dager siden.

Er Starbreeze i nærheten av kursmålet ditt? :wink:

er ikke rigtigt i nærheden af hverken kursmål eller tidspunkt for et evt. salg, men har vekslet nogle få procent over til funcom

3 Likes

Ser ut som om den vanlige E3-skrellen skjer igjen. Jeg synes faktisk synd på eventuelt nye investorer som kjøpte sine første aksjer i STAR på 26.3 og som kan risikere 20-40% fall noen uker etter. Tradere og lignende kjenner risikoen, men disse helt nye hadde fortjent bedre. Sannsynligheten for at de ryker ut på stop loss er stor og muligens rører de aldri STAR igjen. Men i et lengre perspektiv er jeg ganske sikker på at de vil få pengene sine igjen, men de må kanskje sitte helt til E3 neste år…

2 Likes

Kan jammen se ut til at du hadde helt rett mtp pumpinga før E3. Men hvordan fikk de disse store husene (DBL, MSI, BRC, m fl) til å kjøpe så mye på en kunstig høy kurs.? Er det enda et tilfelle av dumb-robots vi ser? Eller er “gjenget”, som åpenlyst manipulerer aksjen opp og ned, så sofistikerte/god??

Edit: det kan seff tenkes at de selv har kontoer i disse husene og lurer oss på den måten…

Jeg vet ikke hvordan de får det til, det er f.eks. store volum som handles i star-b og det burde gjøre det vanskeligere å manipulere aksjen. I tillegg frykter nok mange E3-skrellen pga. tidligere år og selger litt ekstra fort pga. det. Selskapet er jeg veldig positiv til, men aksjen. Gr…

En mulighet kunne være å leke seg litt med A-aksjen og satse på at B-aksjen følger etter?

Store volum er enkelt å forklare hvis du tenker deg at gjengen snurrer 20-50K om gangen x- antall ganger… Da får du volum… Det egentlige volumet(ordentlig interesse for å langsiktig kjøpe/salge) er nok et lite brøkdel av det som blir snurret rundt… Kan hende de lurer robotene nettopp på den måten, dvs med volumet som snurres rundt.?

Men da går jeg utifra at DBL m flere er roboter. De langsiktige får håpe dette er langsiktige investorer på vei inn :slight_smile:

Over til noe mer interessant.Legg merke til at
ROMANCE OF THE THREE KINGDOMS 13 er på plass nummer 2 på bestselger-lista på steam. Helt uforståelig til man legger merke til at den nylig kom i asiatisk versjon. Det lover godt for Payday2 og oTWD i asiatisk versjon :slight_smile:

2 Likes

Slike ting er mye viktigere i det lange løp, ja(og noe undertegnede husker når kursen til slutt roer seg ned).

Tusen takk for slik info. Burde selvsagt lett etter slikt selv, men når man omtrent aldri har spilt noen spill ever, så blir det litt vanskelig å orientere seg.
Men jeg ser jo klart at gaming er noe så sjeldent som voksende marked.

2 Likes

DBL og BRC kjøper jo fortsatt. :wink:

Ja, men asiatisk versjon blir vel via Smilegate og ikke Steam? Eller mener du at interessen for et spill som oversettes øker automatisk uansett sjanger osv? Romance of the three kingdoms har fått ganske shitty reviews da. Lover jo godt for et spill med “bare” 72% positive i allefall :smiley:

1 Like

Det var da voldsomt til nedgang på Starbreeze i dag? Volumet ser ut til å være ca det samme som det har vært på oppgangen. Noen som har lyst til å spekulere i hvorfor?

Panikk som sprer seg, fordi folk frykter fallet etter forrige E3, folk begynner å selge, fler får panikk og selger osv… Ser jo at det er Avanza og Nordnet som står for det meste. Jeg har kjøpt en god del idag, men sparer resten i tilfelle det blir enda mer panikk. Gikk ut med 20% på 24.50, kjøpt inn noe igjen nå på under 20kr.

Med tanke på at du tilsynelatende alltid kjøper når STAR faller, så må du ha jævlig mye aksjer etterhvert?

1 Like

Trader litt med noen prosent av hele beholdningen, så jeg kjøper som oftest tilbake til jeg har samme antallet igjen.

Eksempel fra loggen:
Kjøpt X på 16.50, solgt på 16.90.
Kjøpt på 17.00, solgt på 17.50.
Kjøpt på 19.30, solgt på 19.80.
Kjøpt på 20.60, solgt på 21.00.
Kjøpt på 22.50, solgt på 24.50.

Og nå de siste dagene kjøpt på 22.30, solgt på 22.80, kjøpt inn igjen på 21.60 og solgte de ut på 22.40 igår med en salgsordre jeg la inn dagen før. Hadde flaks med den! Samme antallet aksjer hver gang.

Nå fiskes det under 20kr :blush:

Så nei, blir ikke så jævlig mye aksjer av det. Men det er ca. samme antallet jeg sitter på hele tiden, +/- 10-20% tenker jeg.

Edit: Vi har nå plass 1, 4 og 5 på Steam Top Sellers! :moneybag: :sunglasses:

Enig med @StjerneBris folk får panikk, SL ryker og man husker kollapsen etter fjorårets E3 da kursen falt med ca 40%. Jeg må innrømme at jeg ikke hadde trodd den skulle falle så mye pga. at mange spill-data og det fundamentale i selskapet ser veldig lyst ut. Men ingenting av kursbevegelsene i denne aksjen her burde overraske meg lengre. Her er det til tider ville tilstander, dog ikke like ille prosentvis som funcom.

Det kan snu fort her 1.,4. og 5. plass på steam sin bestselger-liste. Det er bra!

1,2 og 5 nå kl 22

3 Likes

Det virker på meg som om det å endelig lette på mikrotransaksjons-reglene (eller hva jeg nå skal kalle det) har hatt en veldig god effekt på payday2. Og ikke bare det: Dette smarte sjakk-trekket gjorde at DbD fikk være mer i fred mht spiller-rage. Sjakk-trekket kom sent, men godt.

2 Likes