Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Og husk at nå deler vi ikke inntektene med 505 lenger. Alt fra Payday 2 og DLC -salg på Steam nå (minus Steam sin del og skatten) går rett til Starbreeze.

1 Like

En titt på RAID:

1 Like

Det ser ut som Payday WWII, men det er nok også meningen. Samme spillmotor, lignende gameplay men mer storybasert. Kommer til å promoteres heftig til hele Payday 2 communityet, og jeg regner med at det vil selge veldig bra. Grafikken ser selvfølgelig utdatert ut i 2016, men det gjør den forsåvidt i Payday 2 også. Det viktigste er fin flyt og at spillet takler hordene med fiender på skjermen samtidig.

1 Like

En kan spørre seg om det er riktig å gå for en oppgradert DIESEL engine og ikke den nye. Kortere utviklingstid med den gamle, men grafikken så virkelig ikke bra ut her. Det er noe med de typiske fargene man bruker i krigs-spill som ikke blir helt bra her, men ser man bort i fra det, noe jeg tror mange nok spillere vil, så er dette like bra som forventet. Og spillet vil nok selge godt.
Payday WWII på godt og vondt er en god oppsummering.

3 Likes

STAR overbeviser igjen:

3 Likes

Det er sånn det skal gjøres. :wink:

Har dere noensinne sett et annet spillselskap med 22 produkter på Steams Top 100? :stuck_out_tongue:

4 Likes

…som samtidig faller på børsen :stuck_out_tongue:

6 Likes

Denne kom også idag:

4 Likes

Over fire millioner nå i Steams største spillcommunity.

Og Dead by Daylight selger fortsatt svært godt.

3 Likes

Ser ut som om det blir ny ATH for antall spillere på steam iløpet av dagen. 17172 spillere nå…

EDIT : brukbart med spillere i payday 2 også. Peak på over 41k i går og vi må tilbake til oktober 2015 for å slå den.

3 Likes

Masseproduksjon planlagt for 2017, noen som har tanker om dette? Hvordan verdsetter dere vr selskapet?

1 Like

Du kan jo sammenligne med hva facebook betalte for Oculus Rift, som er en billig leke i forhold til Starbreeze sin hardware.

Vi skal opp uansett… :smile:

Den såkalte"masseproduksjonen" er er vel fremdeles med tanke på det relativt begrensede markedet som beskrives på linjene før? Det er vel ikke snakk om å pumpe ut på forbrukermarkedet, tror jeg.
Men for all del, kul avtale :beers:

1 Like

Interessant å se de bruke en konvertibel obligasjon her. Det er vel strengt tatt den dyreste/mest risikable måten å få inn penger på.

Hvis det blir en suksess, så blir obligasjonen konvertert med tilhørende utvanning. Ergo dyrt.

Hvis Starbreeze skulle slite med pengestrømmen rundt tiden obligasjonen går ut, så blir gjerne betingelsene for konverteringen gjort om i obligasjonsholders favør. Eksempel på sistnevnte er Funcom, hvor obligasjonen ble konvertert på 55 øre.

Det står ingenting i melding om når obligasjonen skal betales tilbake. Er ikke det litt spesielt?

Her synes jeg Starbreeze har vært flinkere tidligere, hvor de har gjort opp med aksjer der og da, noe som er den tryggeste og billigste måten å gjøre det på.

1 Like

Det er snakk om 2 år hvis jeg tolker tittelen riktig.

Dette kommer i tillegg til en konvertibel obligasjon fra smilegate på 25 musd fra tidligere i år.

1 Like

Er det verdt å kjøpe denne hvis den faller til 15?

Nei, faller den til 15 så beviser det jo at Smilegate, Acer, IMAX, Dead by Daylight-salget osv ikke er med på å øke verdien whatsoever. Hva skal få den opp fra 15kr igjen da? Jeg kan ikke komme på noe. Går den til 15 er det nok best å holde seg borte for alltid…

Overskudd? Dersom man er tålmodig så skal cash flow prise aksjen på lang sikt.

Det er ikke et baisse-innlegg men seriøst spørsmål. Hvor blir Starbreeze billig nok til at risk/reward ser bra ut, når man tenker på alle delene.

Kan faktisk skje at diverse forhold drar denne videre ned. Se bare på dem jeg pekte på tidligere som mulige “dumb robots”(DBL, BRC m fl). Det skjer akkurat det jeg frykta: plutselig er de på selgeren. Må de ut med alt de “ble lurt til å kjøpe” samtidig som markedet er brexit-surt så blir det voldsomt press på kursen. Angrer ikke på salgene lenger oppe men nå begynner det jo å være bedre/mer fristende prising. Men, blir markedet skikkelig surt, så blir jo alt dratt nedover… Noe mer og noe mindre seff…