Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Følger ikke så mye på selve handelen, men Digital Bros pleier å selge unna en del av sine B aksjer i markedet. Vet ikke hvilken megler de bruker og hvordan deres aksjebeholdning ser ut nå.

Hvis ikke du har det veldig travelt eller friker fullstendig ut av kortsiktig nedgang så anbefaler jeg litt tålmodighet. Vi skal videre opp igjen senere. Jeg solgte en liten del på 24,50…men er inne med alt igjen nå. Tror du aksjen står lavere enn 19kr om et år? Det tror ikke jeg…

Jeg er her just for fun, og for å lære litt om selskapet/spillene. Og så tenkte jeg å bidra med det jeg kan, dvs “lese tapen”. Men skal ikke plage dere mer med dette. Mindre å tape nå på 19, ja, men fortsatt en del nedside om surt marked og robot-nedsalg sammenfaller(pleier å skje sammen) … Håper folk ihvertfall unngikk å kjøpe mye aksjer lenger oppe, nærmere 25 kr…

Også greitt å huske til neste gang “pump-en” starter(april/mai 2017?), at kjøpene fra diverse hus ikke alltid er kun positivt…

1 Like

Starbreeze B

Starbreeze B ligger i en stigande trendkanal på medellång sikt och fortsatt positiv utveckling indikeras.

Kursen har fått en reaktion ned från ett horisontellt motstånd vid 26,20 kronor och ligger nu strax ovanför stödet vid 18,20 kronor. Fortsatt stöd finns också vid golvet av trendkanalen och vid 12-14,40 kronor.

Stödnivåerna indkerar att det finns köpare på dessa nivåer vilket kan begränsa nedsidan och dagens kurs kan därför vara en god ingångskurs.

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2016/06/28/kopsignal-trots-borsras.html

1 Like

Vurderte litt å kjøpe en liten post igjen, tross alt oversolgt og litt tendenser til å karre seg oppover. Men P/S 28, stemmer det? Det er veldig mye vekst som er priset inn her, hva om det kommer noe grus i maskineriet?

1 Like

Hva om det skjer med hvilket som helst selskap man investerer i? Er man bekymret så investerer man vel ikke.

Det er ofte priset inn

1 Like

Hvis alt er priset inn ville kursen vært sånn i alle aksjer: --------------------------------------

Jeg tror ikke man skal stirre sig blind på P/S, Starbreeze opgør jo kun deres egen andel af salgsindtægterne, og der er derfor ikke nogle omkostninger direkte relateret dertil. Måske ændrer det sig fremover med DBD, hvor de muligvis også opgør Behaviours andel som en del af indtægterne, men så kommer der bare en tilsvarende royalty-omkostning.

1 Like

Jeg sa ikke at alt er priset inn, men vanligvis må man ta høyde for forskjellige utfall og vekte disse etter sannsynlighet for at det skal inntreffe.

2 Likes

Ja, og på spørsmålet ditt [quote=“holmes, post:4756, topic:15”]
hva om det kommer noe grus i maskineriet?
[/quote]

er svaret “Da vil nok kursen gå ned.”

Og ved positive overraskelser blir det nok omvendt.

Ja, man kler seg etter været. I Starbreeze er det heldigvis stort sett :sunny:

Ja hvis man skal betale 5 milliarder bør det vel være ganske pent vær i hvert fall

2 Likes

Har både solbriller og parasoll for anledningen. :sunglasses: :cocktail:

Kanskje folk etterhvert begynner å innse at Brexit har nøyaktig null betydning for hvor mange spill Starbreeze selger idag og kommer til å selge i fremtiden.

Skulle du inn? Er nok ikke så lenge til vi er godt over 20 igjen. Mye på vei.

Jeg vil nå påstå at det har blitt endel sand i maskineriet allerede, Geminose og oTWD ble begge utsatt, konsoll-releasen endte opp med masse tekniske problemer som har gjort at de enda ikke har kommet med noen DLC-er til nextgen konsollene.

Av positive hendelser, så har vi DbD som har levert langt over forventingene mine, noe som jeg synes lover bra for f.eks. RAID WW2. Jeg er positiv til at det kan komme nye publishing-avtaler og jeg synes det ser ut som Starbreeze har god teft når det kommer til disse.

Når det kommer til Geminose og StarVR, så må jeg nok si at jeg kunne vært foruten disse to satsingene. Med tanke på at oppgjøret stort sett har blitt gjort i aksjer, så skal det bli noen knallsuksesser før det er positivt for aksjonærene. Det kan komme, men…

Når det kommer til Smilegate, så har det samarbeidet veldig stort potensiale, men jeg aner ikke hvordan det vil lykkes. Det er heldigvis innenfor Starbreeze sine “normale” satsningsområder, dvs spill, ikke toys-to-game eller VR. Jeg tror derfor det kan bli veldig bra. Obligasjonsavtalen her er heller ikke ensidig som jeg trodde, men tosidig, så hvis det går ræva for Starbreeze, så kan de konvertere lånet til aksjer.

1 Like

Synes du er veldig tidlig til å dømme Geminose. Vet du mer om prosjektet enn andre? Spillet er jo i prinsippet ferdig… Release kan komme omtrent når som helst, så fort de får bestemt om de skal lansere fysiske leker eller ei.

Hvorfor liker du ikke StarVR? IMAX liker StarVR kjempegodt, faktisk mye bedre enn alle andre VR-løsninger som finnes. Acer har også sansen.

I mine øyne så motsier du deg selv her. Du kan ikke ta lekene ut av et toys-to-game spill uten å gjøre store endringer og du kan ikke legge til leker i et spill som ikke er designet rundt det. Hvis ikke, så får du noe veldig halvveis.

Jeg synes risken er for stor. Produktet er veldig bra det, men hvordan ser konkurrentene sine produkter ut når de evt når massemarkedet?

3 Likes

“Vår ambition är att göra en produkt som tilltalar unga och gamla och med ett ”toys to life”-koncept som en extra intäktsström.” Stikkordet her er “extra”. Produktet kan nok fint stå på egne bein.

Massemarkedet, mener du da hjemmemarkedet? StarVR skal jo selges som location-based VR sammen med IMAX. Hvem bryr seg om konkurrentene på hjemmemarkedet da? Lurer litt på om du kanskje ikke helt har fått med deg hva hele konseptet baseres på. De skal ikke konkurrere med Oculus Rift og HTC Vive, og ingen av de har noe widescreen-format som passer til IMAX. Dette er det bare StarVR som har. Det er bare StarVR som lanserer dette sammen med IMAX.

Eller mener du at Vive eller Rift kommer med konkurrerende hardware helt plutselig som skal ta plassen til Starbreeze hos IMAX? Tvilsomt. De har allerede mer enn nok med å selge denne generasjonen headsets. Folk flest har uansett verken plass tilgjengelig eller utstyret til å få fullgode VR-opplevelser hjemme i leiligheten, og det er derfor Starbreeze har valgt egne locations for å skreddersy hele opplegget.

StarVR får også sin egen roomscale tracking og egne VR-kontroller, i tillegg til eye tracking fra tobii.

Om noen ikke har fått med seg detaljene…

2 Likes

Jeg har fått med meg dette, men jeg er usikker på om dette markedet er stort nok til at det blir noe penger av det. Det er derfor jeg nevner massemarkedet. Jeg tror ikke Vive/Rift kommer med noe nå, men hvor lenge er det til de har kommet med noe tilsvarende bra, men til massemarkedet? 2018?

Du misser poenget mitt litt her… Skal Rift og Vive komme med noe tilsvarende så må de tilby arkade-opplevelser med room-scale tracking (og større), i tillegg til oppløsning og field of view. Tviler på at man kan kjøpe en eske med et ekstra 4x4 meter stort rom for room-scale når man kjøper de bedre versjonene til Rift og Vive.

Det er derfor location based er så mye bedre til premium-opplevelsene. Man drar dit, betaler kanskje en hundrings og får en halvtime i en “pod” spesialbygd for nettopp fantastiske VR-opplevelser. Høy oppløsning, 210 graders synsfelt, tracking ned til millimeteren og ulike “props” man kan bruke i spillet som trackes perfekt sammen med din posisjon, alt fra hagler til sverd og andre ting. De færreste har muligheten, for ikke å snakke om plassen til å rigge opp dette hjemme.

Rift og Vive vil sikkert komme med bedre oppløsning og større FOV senere, kanskje de til og med får eye tracking. Men uansett hvor bra hardware de kommer med så vil folk fortsatt ikke ha plass til å rigge dette hjemme. Så da kan de jo hive seg på arkade-bølgen de også, men da vil IMAX og Starbreeze allerede ha et voldsomt forsprang.