Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Men det blir alltid full panikk likevel, se bare på salgene i minuttene etter at nyheten ble publisert. Merkelig. Virker jo helt hysterisk nervøst. :smiley:

Tror ikke der er nogen lock up aftale. Hvis der er, bør det stå her:

1 Like

Mye av verdsettelsen ligger på VR delen og når ansvarlig casher ut noe her så er vel ikke det så rart å sikre litt gevinst selv. Vi vet jo heller ikke om han er ferdigsolgt.

Det virker for meg helt ulogisk, og mest som en panisk handling. Kan være tusen grunner til å selge litt. Hvorfor må det automatisk tolkes som at han mener aksjen har sin rette verdi og derfor selger? Prøver å forstå hvor den tankegangen kommer fra. Da kunne han vel solgt på 24kr…

Om han hadde prikket toppen, mens han hausset om vr satsningen i intervjuer ville i hvert fall jeg tolket ganske negativt overfor de andre aksjonærene. De gjorde jo også et oppkjøp etter E3 og da hadde de blitt litt feil å eventuelt svekke aksjekursen gjennom innsidesalg i forkant. Å selge her etter at all informasjon er ute og hypen etter E3 har roet seg ned litt er greit, selv om jeg synes det hadde vært bedre om han solgte etter rapporten da informasjonen er mer likt fordelt i markedet.

At andre aksjonærer selger litt når innsidere selger har jeg forståelse for, selv om det ikke alltid betyr nedgang. Ser ut som swedbank tok i mot greit.

Kanskje han skal kjøpe seg nytt hus? Betale skatt? Mange muligheter :wink:

jeg har ikke sagt noe om motivasjonen

1 Like

CTO solgte enda mer, for totalt 10 MSEK mellom 19-22. juli

[quote]STARBREEZE
TEKNISK CHEF HAR SÅLT MER AKTIER (Direkt)
2016-07-25 11:19
STOCKHOLM (Direkt) Emmanuel Marquez, teknisk chef på spelutvecklaren Starbreeze, har sålt ytterligare 225.000 B-aktier, enligt Finansinspektionens insynslista.

Försäljningen gjordes i två transaktioner fördelade på den 21 och 22 juli.

I förra veckan sålde Emmanuel Marquez 260.000 B-aktier i Starbreeze.

Likviden för aktierna, inkluderat förra veckans försäljning, uppgår till strax under 10 miljoner kronor.

Börsredaktionen +46 8 5191 7910, http://twitter.com/direktse
Nyhetsbyrån Direkt[/quote]

2 Likes

TA Starbreeze 33:05 (og gull 15:27)

Starbreeze AB ser. B viser en sterk utvikling innenfor en stigende
trendkanal. Videre positiv utvikling indikeres, og det ligger støtte ned
mot gulvet av kanalen. Aksjen nærmer seg støtten ved ca 18.20 kroner,
noe som kan gi en reaksjon opp. Volumet har tidligere vært høyt rundt
kurstopper og lavt rundt kursbunner. Dette styrker trendbildet.
RSI-kurven viser en stigende trend, noe som understøtter det positive
trendbildet. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang
sikt".

2 Likes

Trodde ikke de visste at Starbreeze eksisterte. Overraskende! :smile:

De har anbefalt aksjen flere ganger tidligere

Litt om Starbreeze og Paradox i et artig sommerinnslag?

Har sett for meg Starbreeze en stund nå, men ble skremt bort da den hoppet opp før E3. Edit, fikk lese svar lengre opp :slight_smile:

3 Likes

Godt tidspunkt å hoppe inn nå. Lav omsetning og RSI ser ganske bra ut. Selg igjen på 23-24kr så har du en fin trade. Eller vær tålmodig og selg for 50-80kr i 2017/2018… :wink:

2 Likes

Hva er kursen nå?

Hva tenker dere om dette?

1 Like

Forrige kurstopp (juni 2015) ble først brutt i mai i år. Kursen holdt seg rimelig flat til og med slutten av oktober. Dead by daylight burde gjøre Q2-tallene som kommer 25. august ganske interessante. Starbreeze har ihvertfall pleid å guide Payday 2 salget for måneden etter kvartalets slutt (så juli mao), så selv med bare 2 uker med DbD inkludert i kvartalet, så burde guidingen bli klar - og god.

… jeg har null oversikt over Starbreeze utenom det. Noen som har lyst å fylle meg inn på det relevante? (Jada, ren latskap, så skjønner godt hvis ikke.) :slight_smile:

Det ble nevnt i innslaget over (Edit:EFN) at Geminose var på trappene, det er så klart en spennende joker

3 Likes

Var pratas det om Geminose? Ah EFN?

1 Like