Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Det er begrensede områder og relativt korte matcher på 10-20 minutter, med forskjellige kart som er procedurally generated så ingenting er på samme sted to ganger. Spillet utvikles videre med nye killers og survivors, både som betalt og gratis DLC. Samme greia som Payday 2.

Minner igjen om Q&A ikveld på Discord:

"Fellow Starholders! Klockan är slagen, tiden är inne!

Starbreeze har föreslagit en Q&A/AMA där vi, aktieägare, ges möjlighet att ställa frågor till IR.

Datum: 25 augusti
Tid: 18.00-19.00
Plats: #starholders_event kanalen

Ett utdrag av chatten kommer publiceras i efterhand, så “don´t sweat it” om du inte kan närvara just den tiden.

Då vi i dag är över 1 500 medlemmar kommer frågorna ställas av aktieägarrepresentanten @Starholders

Passa på att redan nu e-posta de frågor du vill ska ställas till bolaget. Adressen är [email protected] och deadline för att skicka in frågor 14.00 25 augusti."

1 Like

Fantastisk, har de kurs i å utvikle billige spill, så vet jeg noen som kan meldes på :slight_smile:

2 Likes

Noen av folkene på Behaviour Interactive kommer faktisk fra Funcom

Det hjelper nok også at Behaviour har vært (og er) ekstremt flinke til å snakke med communityet og har fortsatt live streams hver torsdag, noe de har hatt siden release. Og Starbreeze vet hvordan man markedsfører digitale titler. Bra opplegg! Så er det bare å vente på RAID, åpningen av VR-senterne sammen med IMAX og OTWD. Inntekter neste år på en milliard SEK er faktisk ikke så fjernt lenger.

Legg på de imaginære grafene fra OTWD og RAID (pluss John Wick VR?) i tillegg til Payday 2 og DLC’er fra alle produktene så ser vi en milliard lett. Så kan vi plusse på med inntekter fra x antall IMAX-VR locations. Tror nok vi skal veldig mye opp. Da er det fortsatt masse jeg ikke gidder å ta med.

Nå er jo inntektene litt blåst opp med flere faktorer

  • Affären medförde en engångseffekt om 19,9 MSEK på kvartalets intäkter. Detta
    främst på grund av att återstående del av det utvecklingsbidrag som
    Starbreeze erhållit nu intäktsförts i sin helhet istället för att periodiserats ut
    över avtalets löptid.
  • Notera att Starbreeze efter de förändrade avtalsvillkoren med 505 Games numera erhåller 100% av intäkterna av PAYDAY 2 på Steam
  • Intäkterna från förläggarverksamheten redovisas brutto före vinstdelning till
    berörda parter. Ersättningen till dessa parter tas upp som övrig extern
    kostnad.
  • Valutakursvinster under kvartalet uppgick till 7,4 MSEK

Dessuten har du investeringer inn på omsetningen som balanserte utviklingskostnader (hvis ikke du ser på nettoomsetning)

Positive engangseffekter på kostnadssiden

  • Koncernens finansiella kostnader har påverkats positivt med 7,5 MSEK på
    grund av modifiering av det konvertibellån som erhölls från Smilegate i
    februari 2016. Det nya avtalet har ingåtts med effekt från 1 april och
    påverkar således hela kvartalet.
1 Like

Joda, engangsbeløp pluss at DbD kun var i salg to uker før utgangen av kvartalet. Tenk om releasedato hadde vært i mai? For et kvartal det hadde blitt!

Hvis du regner om nettobidrag fra DbD. Brutto * 95% * 50% så lander du på 19MSEK, det er faktisk lavere enn jeg hadde estimert (25 MSEK). Og ganske lite for et selskap som er verdsatt til 5 milliarder.

Den store oppsiden her er VR og TWD.

Hvis du mener 1 million solgte på litt over en måned er “ganske lite” til å være en investering på bare 2MUSD så får det være din greie. Men det er lett at man leter etter noe negativt i aksjer hvor man ikke eier noe selv :wink:

“Spelutvecklaren Starbreeze steg på börsen sedan bolaget under
torsdagsmorgonen rapporterat en rekordhög nettoomsättning på 102,6
miljoner kronor under perioden april-juni. Det motsvarar en tillväxt om
43 procent jämfört med motsvarande period i fjol. Totala intäkter
uppgick till 143,6 miljoner kronor.”

1 Like

Ja det vet jo du alt om :stuck_out_tongue:

9 Likes

Antall solgte er bra, men prisen er ikke veldig høy og Starbreeze får en liten del av kaka. Ja tallene er gode (vekst og omsetning), men hvis du graver litt dypere så er det en del luft i disse tallene. Men det betyr ikke at utsiktene ikke er gode dersom de får til satsningene fremover.

Jeg er ikke negativ til caset, jeg bare påpeker at tallene ikke er like gode som de kan virke ved første øyekast. Det gjør meg også litt skeptisk at de “pynter” på tallene.

Jeg liker selskapet selv om verdsettelsen er høy, men det kan være verdt det dersom de lykkes med sine satsninger.

2 Likes

“50% of royalties for the lifetime of the game”

Du, er det greit om jeg tar et kakestykke?

-Ok!

Tar halve kaka.

Det er jo den evige funderingen din i Starbreeze. “Men blir neste produkt bra da? Selger det noe?” Og det må du jo få lure på selv etter at OTWD er lansert også. “Men kan en oppfølger selge bra da?” :wink:

Hvordan tror du inntektene fordeles på PC-versjonen av OTWD? Det er kake til deg også hvis du vil ha.

1 Like

Onns : hvor mange eller få aksjer i Starbreeze har du egentlig?

Altfor mange! :smile:

…Eller ikke mange nok? Hmm. Eid flesteparten siden 2013.

Hva er mange i ditt hode?

Er jeg gjest på Skavlan nå?

1 Like

Du glemmer inngangen hans som gjorde at mange aksjer kunne kjøpes på 5-7 kr…

1 Like

Var ikke det før spliesen? Husker jeg betalte noen øre første gang jeg plukket opp Starbreeze ( det var på den tiden folk på XI trodde det var en rusbrus).

Kursen var under 20øre(før spleis og splitt) fram til midten av august 2013. Jeg gjorde mitt første kjøp på 10øre i slutten av mai.

2 Likes

@StjerneBris jeg tror du bommer på poenget til @holmes som er:

4 Likes