Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Her er et sammendrag av starholders community AMA/QA

Det var ingen store overraskelser her, tror jeg, har skanna fort igjennom.

2 Likes

Mye fint mellom linjene der, og fantastisk mye på gang i nær fremtid. Forstår ikke de som tør å selge seg ut etter noen usle prosenters oppgang når man fortsatt kan doble verdien flere ganger. Bare vent, tålmodighet vil nok lønne seg denne gangen også. Men det er kanskje mer spennende å gamble… :wink:

Interessant,da kommer det nok mer info om RAID snart:

2 Likes

Bo er på kjøper’n. Selger er digital bros.

2 Likes

Litt presse:

STARBREEZE
BÖRJAR LEVERERA SMÅ VOLYMER STAR VR TILL IMAX (Direkt)
2016-08-31 11:08
STOCKHOLM (Direkt) Spelutvecklaren Starbreeze har börjat leverera virtual reality-headsetet Star VR till Imax i förberedelse för öppnandet av ImaxVR-centret i Los Angeles senare i år.

Det skriver Starbreeze i ett pressmeddelande samtidigt som bolagets vd Bo Andersson Klint deltog vid ett evenemang med den taiwanesiska dator- och hårdvarutillverkaren Acer i Berlin på onsdagen.

Acers och Starbreeze har ett samarbete kring Starbreeze headset Star VR. Bolagen har tidigare talat om leveranser av “en mindre volym av enheter” under 2016, för att sedan sätta i gång massproduktion under 2017, något som upprepas i onsdagens pressmeddelande.

I våras ingick Starbreeze ett samarbete med filmföretaget Imax för att skapa ett koncept för så kallade destinationsbaserade VR-upplevelser under Imax varumärke. Samarbetet innebär bland annat att parterna ska erbjuda en VR-upplevelse baserad på Starbreeze headset Star VR i en Imax-miljö. Dessutom ska Starbreeze katalog av VR-underhållning och VR-spel göras tillgängliga för Imax kunder, heter det.

Blir projektet framgångsrikt är bolagens avsikt att rulla ut konceptet globalt. Imax har i dagsläget drygt 1.000 biografer i 68 länder, hette det i ett pressmeddelande i maj.

Mats Torgander +46 8 5191 7915
Nyhetsbyrån Direkt

3 Likes

Det er ingen her som følger med tror jeg…

Artikkel med bilder av den siste versjonen

2 Likes

Var det den dårligste artikkelen som var å oppdrive der ute?

Twitter koker over av StarVR/Starbreeze/Acer news!

Det var noen bilder i denne her også

“As much as this sort of hardware is something that home-based
VR fans are likely to be excited about, you’d need an incredibly hefty
system to be able to run it at that sort of detail level, so these
headsets are likely to be restricted to bespoke locations for now.”

Det er rart at de ikke fikk med seg specsa på den nye Predator-laptopen fra Acer med 2x GTX 1080 SLI fra akkurat den samme presentasjonen. Vil tro den skulle klart å kjøre StarVR helt fint :wink:

Har du sett den siste “analysen” fra Mozzez?

http://edmundcapital.com

Ja, det er bare piss. Full av feil også, potensielt med vilje. Den hadde han skrevet ferdig før presentasjonen idag.

Husk at mannen anbefalte Gaming Corps og gikk all-in ifjor fordi de hadde “fler bein å stå på enn Starbreeze”…

Han har også vært innom Star Vault og prøvd å hype den opp med anbefalinger og “analyser”.

Mannen er søppel og fortjener ikke oppmerksomhet. Han er litt som en 100Bagger, forskjellen er at han må ta medisinen sin før han har tilgang til internett, ellers får han ikke kveldsmat av pleierne.

3 Likes

Det er en grunn til at de ikke nevnte prisen, den er som sakt, ikke hvermannsen, noe de prøver å få fram i artikkelen :slight_smile:

Prisen? Jeg snakker om at de mener det krever så vanvittige specs for å kjøre den. Den nye Predator-maskinen hadde trolig klart det helt fint, og det er nok noe lignende som de kommer til å bruke hos IMAX også.

Gjetter at de først kjører location based og b2b iløpet av neste år, og SÅ kommer det antagelig både Predator/StarVR bundles og enklere løsninger for vanlige “hjemmekunder” også. Kanskje 2018/2019, når de har tjent inn greit på IMAX-varianten og folks pc’er begynner å bli heftige nok til å kunne kjøre det?

Men nå er det jaggu ikke mye risiko igjen i StarVR. Først så sa folk at den StarVr-idéen trolig aldri ville forlate papiret eller prototype-form… Så var det utenkelig at Starbreeze skulle klare å få ut dette til markedet på noe vis. Så har noen lurt på om det vil kunne komme nok innhold til VR-opplevelsene. Alt dette ble avklart idag. De samarbeider med omtrent alt som finnes av store filmselskaper og regissører.

Det hele starter i LA, så får vi New York, London og Shanghai etterpå, antagelig i Q4.

Hadde aldri i min villeste fantasi forestilt meg noe sånt da jeg kjøpte aksjer i 2013 :smile:

Sykt gøy å kunne være med på det her!

1 Like

Du kunne ikke bare konkludere med at det jeg sa stemte? Du måtte vri på det? Du drar det til 18/19.

Ja, da er jeg og enig i at det der ikke er “syke specs” men den dag idag, da er det ikke det store flertallet som sitter på 2x1080. Men gi det noen år som de sier, som jeg sa, som du sier, så er vi der :smiley:

1 Like

Hadde du vært mer spesifikk i hvilken pris du snakket om (headsettet? hele oppsettet man trenger? maskinen man trenger?) så hadde det vært mye lettere :smile:

@holmes: Angående Mozzez… Her kan man gi ymse “gaver”: http://edmundcapital.com/insight/

1 Like

Det var da ganske logisk i seg selv. Trodde ikke jeg trengte å quote quoten du quota :slight_smile: Er specsa de snakker om, er specsa du nevner, er specsa jeg nevner :relaxed:

Beklager om det kunne misforståes

1 Like

SLI med 2x Geforce 1070 koster ikke veldig mye, og burde være mer enn bra nok til å dra dette VR-headsettet. Jeg så Geforce 1070 på salg til 4200kr igår, så det behøver ikke være grisedyrt. Geforce 1080 burde være nok i bra optimaliserte spill som f.eks Doom som kom i år. (Veldig bra spill btw!)

1 Like

Jeg synes han hadde gjort en grei jobb med å forklare hvorfor han har gjort vurderingene som han har gjort, men det er jo helt klart mulig for han å vinkle “analysen” akkurat som han vil.

Det er nok et godt utgangspunkt for å gjøre sine egne analyser, ettersom han har tatt med seg de potensielle inntektskildene til Starbreeze, men som vi vel har diskutert tidligere, det er svært vanskelig å gjøre en skikkelig vurdering. Å ende opp analysen med å si at Starbreeze er verdt 25kr synes jeg virker ganske useriøst.

Det er såpass mange variabler i Starbreeze at man ihvertfall burde hatt et par forskjellige kursmål, regnet ut fra scenarioer på hvordan de enkelte spillene gjør det.

1 Like