Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Interessant at mozzez er såpass lunken, har vel solgt igjen.sjekket avanzamannen på Twitter og han nevner kursmål 30 til 38 neste sommer.

1 Like

Problemet er at det er så tydelig hva som er formålet med analysene, hausse egne aksjer til han selger og så kommer det mer nøytrale/negative analyser når han har solgt.

1 Like

Tidspunktet for ny analyse stemmer perfekt overens med en forventet topp av kursen, rett etter Acers presentasjon.alt tyder på at mozzez solgte alt før slutt i dag.

1 Like

Kjøpsanbefaling fra Börsveckan:

De forventer totale inntekter i 2017 på 1 milliard SEK, og da har de ikke regnet med Geminose, RAID eller Payday Crimewar (mobil). Likevel forventes et overskudd på 500MSEK.

2 Likes

Når kommer RAID ut ? er det sluppet noen dato enda?

Det begynner å nærme seg.

“Jag är därför övertygad om att vårt nästa stora släpp, RAID: World War II från vår partner Lion Game Lion, ytterligare kommer att befästa Starbreeze affärsmodell.” Står det i siste rapporten… Så neste spill ut er RAID. Slutten av året eller tidlig 2017. Høsten 2017 kommer jo OTWD, så vi vil jo ikke at det skal kræsje selv om det er to vidt forskjellige titler.

1 Like

Grunnen til jeg spør er at jeg trodde Raid skulle komme “nå”, men jeg føler det er forsinket.

Dvs egentlig har jeg ikke troen på Raid. Tror de bommer der… OTWD derimot… Kommer til å bli pengemaskin uansett hvor dritt det er.

1 Like

Basert på hva?

Tror Payday kundebasen vil sluke det rått, det blir en fancy versjon av Payday 2 lagt til 2. verdenskrig. Grafikken blir samme som i PD2, men gameplay er det som teller i disse spillene uansett. Ingen av Payday-spillene har spesielt bra grafikk.

Jeg mistenker at det blir en reskinnet PD2 som basically er ww2 solgt som standalone spill. Jeg tror markedet er mettet.

Egentlig så er det bare helt mangelen på noe som helst info om et spill som er under 6 måneder unna. Ekstremt lite ingame footage. Ekstremt lite av alt.

Sånn til info, har kun en liten lyttepost i SB, men skal inn på sikt. Foreløpig er det planlagt etter RAID men før OTWD fordi med dagens info tror jeg det vil være mer gunstig enn å gå inn nå.

Har vel kommet mer info om RAID enn CE som skal ut i januar :wink:

1 Like

Jo men CE er Early access. Raid skal være et fiks ferdig spill. Og jeg forventet at RAID skulle komme “nå” dvs høsten.

Er det så mange WWII-coop-shooters der ute idag mener du? For min del ser jeg et veldig stort potensiale der, siden Payday 2-spillerne lengter etter noe nytt.

Det ble ikke presentert så veldig mye av Dead by Daylight så lenge før release heller, men RAID ble jo vist fram både på E3, Gamescom og PAX nå nylig.

Om et spill fyller et romrom i en sjanger er det ikke automatisk suksess om det er drit.

Husk at WW2 sjangeren ble melket tørr av Moh, CoD, Brother in Arms med fler.

Det er en sjanger som trenger friskt pust… oog, pr nå tror jeg ikke det er Raid. Men jeg håper jeg tar feil.

Jeg hadde nesten trodd at RAID skulle komme i Q4 men ingen krise om det kommer Q1 2017. Når det gjelder engine så tror jeg ikke det påvirker salget det første året noe særlig men vil jo helt klart påvirke levetiden til spillet.

1 Like

PAYDAY 2 begyndte de at vise frem i marts 2013 og udgav det august 2013.

Dead By Daylight begyndte de at vise frem i februar 2016 og udgav det i juni 2016.

RAID begyndte de at vise frem juni 2016 og udgiver det TBC.

Samtidig så vil jo et spill i en veldig mettet sjanger som potensielt er “helt ok” kanskje ikke selge mer enn noen få tusen kopier. Conan Exiles f.eks.

Men hvorfor trodde du RAID skulle komme akkurat i høst? Hva er den antagelsen basert på?

(RAID fra 8min)

Strengt tatt har de vist ekstremt lite fra Raid. Jeg har kun sett noen få stilbilder og CGI filmer.

Forskjellen på CE og Raid er at det er hypen før CE som drar kursen. Ikke salgstallene til CE.

For Raid og SB vil det ikke komme 50-100% kursoppgang basert på hypen i forkant. SB er mer fornuftig der og det er salgstallene som gjelder.

Angående release er det bare info jeg har plukket opp. Men jeg kan ha totalt missforstått, ble bare overrasket over at jeg ikke hørte mer.

Det var en lang video med gameplay for en tid siden med et helt oppdrag omtrent. Litt skuffende grafikk, ellers bra. Se selv:

2 Likes