Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Men hvor mange ganger vil folk la seg lure av Funcom-hype da? Uendelig antall ganger? :smiley: Du har altså ingen tro på verken spillet eller salgstallene til Conan Exiles? Folk lærer jo før eller senere, du får bare håpe at det skjer etter at Conan Exiles er gitt ut, og ikke før…

Jeg skjønner taktikken hvor du skal selge aksjene dine til “den neste idioten” (jeg gjør også det i Funcom), men det er da ganske sprøtt at Conan Exiles skal få hype og ikke RAID. :wink:

2 Likes

Kursen er opp 4% til idag.

Den er opp nesten 50% siden emisjonen sendte kursen under en krone.

Folk har allerede kastet seg på Hypen. Eod.

Angående CE og salgstall, så er de for meg illrelevante på dette tidspunkt. Nå er det kursen frem mot lanseing som gjelder. Når lansering nærmer seg må man jo ta en runde å se på produktet, pre orders og andre ting for å gjøre en beregning på hvordan det slår ut på kursen.

Angående hype så tenker du feil, Raid får sikkert fint hype, men SB kommer ikke til å hoppe opp på 50kr aksjen basert på den hypen.

2 Likes

Star beveger seg på hype, men ikke like mye som f.eks. Funcom og det tror jeg går på market cap og også hvordan funcom-aksjen har oppført seg historisk ved spill-slipp.

2 Likes

Nei, det er heldigvis mange flere inntektsstrømmer som vil dra kursen opp dit :wink: Hadde ikke turt å eie Starbreeze om de bare hadde et eneste produkt på vei. Hva om det ene spillet de har brukt nesten alt av ressurser på flopper? Risky…

Da har nok folk for lengst begynt å selge seg ut. Spørs hvor i den køen du har lyst til å være. Sjeldent noen blir igjen på en Funcom-fest for å rydde opp.

2 Likes

SPørsmålet er om det skjer før 31.12.2016 eller etter OTWD salgstall kommer.

Jeg antar det siste. Og innen den tid har jeg først hentet ut 100% i funcom før pengene er gått inn i SB :wink:

Det er viktig å ha håp og drømmer!

Blir dere aldri lei av å sammenlikne Funcom og Starbreeze? Det er to forskjellige case som åpenbart er klokt å handle med ulike strategier.

5 Likes

Kommer ikke så langt med det.

Antar du var en av de som brant det skikkelig under TSW tiden? :wink:

Hvor mye er SB posten din opp de siste 2 månedene?

Funcom posten min er opp ca 40%. :=)

Helt korrekt :wink:

Starbreeze går på tall, funcom går på håp, drøm og hype.

Nei, jeg ble ikke igjen etter festen for å rydde opp :smile: Jeg dro på nachspiel et annet sted.

Kjøpte fra og med våren 2013. Siste månedene er nok ikke så imponerende, men langsiktig har det vært veldig vanskelig å finne et bedre case. Så lenge potensialet er så stort og den langsiktige trenden bare peker oppover er det bare å være med på turen.

2 Likes

Våren 2013 var det etter spleisen og A og B aksjene?

Enig at det er en god case langsiktig, Men siden den sammenlignes med Funcom som de fleste her har kortsiktig så må man ta epler mot epler. Og da tar jeg heller +35-40% enn -11% :=)

Nei, har en snittkurs på ca. 4,8kr hvis man regner med spleisen og A/B.

Ja, det er blitt gjort tester på lignende situasjoner. “Vil du ha 50kr idag, eller vente to uker og få 200kr?” De fleste tar femtilappen idag, for den føles sikrere og folk vil helst ikke vente.

Jeg tenker jeg tar 50kr neste år.

1 Like

Hva om du får 200kr om 2 uker, setter dem langsiktig… og voila 500kr neste år :wink:

Er ikke Funcom ned 10% på 3 måneder?

Star -11%
Funcom -10%

Hipp som happ

Neinei, du gjør feil. Du må velge bestemte intervaller hvor den er opp. Det er heller ikke lov å regne fra 2012 eller mesteparten av 2014. :wink:

1 Like

Ca 2 måneder om du vil være pirkete, når den lå på 1 kr.

Som er bunnen jeg og fryktelig mange andre handlet på

Star er ikke ned 11% i den perioden du snakker om

Siste måned er star opp 1%. hva den gjorde for 2 måneder siden vet jeg ikke men jeg antar det var mellom -11 og +1. Altså mindre enn funcom i samme periode som var poenget.

Ser vi på samme graf? Star er opp 17% på en måned

Tydeligvis ikke. Så på øverste tallet til onns, Dog forsatt mindre enn funcom som forsatt er var poenget.

Noen andre meningsløse detaljer du vil diskutere? :wink: