Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Jeg lurer litt på om jeg litt kynisk skulle ønske en utsettelse på noe som krakker aksjen skikkelig slik at en kjøpsanledning oppstår. Det skal nå svært mye til for å bevege aksjen noe særlig oppover nå.
Jeg tviler litt på om en slik anledning noensinne kommer, men gjør den det står jeg nok klar til å snitte ned. Og det er utsettelsene som man særlig kan tjene penger på i spill-aksjer. “Utsettelsen” av STORM gjorde at mange kunne komme inn på 5-8 SEK ca.

Tror Raid kan bli den muligheten :wink:

Både Geminose og TWD ble utsatt uten at noen brydde seg. Med hver utsettelse vokser også drømmen om hvor høyt dette treet kan vokse opp i himmelen uten at de trenger å levere noe mer enn nye avtaler.

4 Likes

Utsettelsen av TWD klarte ledelsen det utrolige å pakke slik inn at kursen bare fortsatte oppover.
Jeg tror spillet ville ha blitt utsatt uansett Asia eller ikke.

2 Likes

Nettopp det jeg skulle til å si. Hvis det kommer noen flere utsettelser, så blir de nok også bundlet sammen med en positiv nyhet. Starbreeze har jo alt å tjene på en høy kurs, ettersom det gjør det lettere for dem å gjøre oppkjøp osv.

Jeg tror evt krakk i kursen først vil skje etter en launch som flopper. Hvis Starbreeze får noen sånne da. :wink:

1 Like

Ja og dette er Starbreeze utrolig dyktige på, kjøper en del med betaling i egne aksjer og kursen fortsetter opp.

2 Likes

Som alle som har solgt seg bort selvfølgelig også ønsker :smile: Hvorfor ikke bare beholde aksjene til man føler det er på tide å selge?

Men har du sett hvor mye Starbreeze har gått opp siden 2013? Det har den gjort uavhengig av utsettelsene.

Men det baserer du bare på egen smak og du har ingenting å vise til som skulle tilsi at RAID flopper. Ingen verdens ting. Eller…?

Mener du da at de i full fart bare kastet sammen avtalen med Smilegate fordi de var nødt til å utsette spillet? Hvorfor gjør ikke fler utviklere det da? Lansering i Asia kan innebære helt enorme inntekter. De færreste vestlige utviklere får den muligheten.

Hvis man tenker på den måten hvordan investorene tar i mot meldingene fra STAR så må dette være den spill-aksjen med minst risiko til tross for høy mcap.

Har du noesomhelst som tilsier at Raid selger 20mill kopier og blir superfett?

Jeg tror ikke 4player ww2 coop basert på det som nå er en litt sliten motor blir så superhot.

Jeg kan jo ta feil, men det vil tiden vise.

2 Likes

@StjerneBris Jeg har alltid en god porsjon aksjer i STAR. Den er nest størst etter funcom nå. Det neste halve året har jeg mest tro på mest kursoppgang i funcom, men skulle STAR dobble seg tjener jeg grovt med cash. Du kan jo tenke deg hvor en eventuell gevinst i Funcom skal? :slight_smile:

2 Likes

Det trenger ikke selge 20 millioner kopier.

Det har jo tiden også vist helt siden du solgte deg ut, når var det…i 2013? :wink:

Det farlige er at “alle” tror på en voldsom kursoppgang i Funcom og “alle” skal rekke å selge seg ut før tallene fra Conan Exiles ligger på bordet. Samme greia vi har sett så mange ganger før. Det hadde jeg ikke turt å satse så mye penger på. :smile: (Har Funcom-aksjer selv som jeg har fått “gratis” etter en liten Starbreeze-trade).

1 Like

Det er vel ikke en utsettelse, men kanskje senere enn forventet?

[quote]Starbreeze AB: Starbreeze and Digital Bros sign 4 MUSD exclusive world-wide console retail distribution agreement for “RAID: World War II”, to be released on PlayStation 4 and Xbox One Summer 2017

STOCKHOLM, SWEDEN (September 27, 2016) Starbreeze AB today announced that the company have entered an agreement with Digital Bros, through its subsidiary 505 Games, an exclusive world-wide retail distribution agreement for the game “RAID: World War II”. The agreement includes the payment of a minimum guarantee amount of royalties of 4 MUSD. Starbreeze retains the digital distribution rights for PC and Console.

“We’re excitedly following the development progress of RAID and have recently premiered the game to consumers at PAX West in September. The team received great feedback and we are psyched to further preview the game at Reboot in Croatia in November. Bringing in our longstanding partner 505 Games felt natural when we decided to take RAID to retail for consoles and we’re looking forward to working together again on yet another great title” said Bo Andersson-Klint, Starbreeze CEO.

Set in the second World War-era, “RAID: World War II” is an action-packed four player co-op shooter that lets you play as raiders during the war, doing undercover missions for the allies while stealing Nazi gold. RAID is developed by Lion Game Lion where Starbreeze is a publishing partner. The game will be released on PC, PlayStation 4, Xbox One in the summer of 2017.[/quote]

1 Like

Hmm, dette var litt senere enn forventet. Blir det en utsettelse av oTWD også?

1 Like

Det er vel ingen sammeheng mellom oTWD og RAID:WW2?

Jeg tror ikke STAR bør reklamere for så mange spill av gangen. Det holder med et spill. Man vil gi det spillet full oppmerksomhet og når spillerne er lei går man over til å reklamere for neste spill.

1 Like

Så da har de dekket 50% av investeringen ?

Må ikke dette deles med utvikler lion game lion? Hvem skal porte spillet?

Ser vel slik ut :

"Starbreeze AB, one of Sweden’s leading independent game developers, today announced its agreement with the Croatian studio Lion Game Lion regarding the game development project RAID: World War II. Starbreeze will fund the development with 8 MUSD, and will have the opportunity to recoup 120% of its investment with an ensuing 50/50 royalty split. Lion Game Lion and Starbreeze Studios will each own 50% of the intellectual property rights for the game. "

Uansett en bra deal for retail på console .

EDIT: Leste den en gang til og det ser vel ut som om de får tilbake 120% av investeringen før de går over til en 50/50 split ?

2 Likes

Ser ut som om markedet ikke reagerer noe særlig på dette. Det tyder på at release-datoen var forventet i dette tidsrommet eller at aksjonærene ikke bryr seg så mye om dette spillet. Jeg hadde faktisk håpet på release i år.

Avtalen ble inngått mai 2015 og 2år med utvikling er vel nesten som forventet ?