Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Det blir veldig fin pipeline jo lenger de venter med lanseringene. Tenk om de hadde lansert masse spill allerede da ville det sett veldig tomt ut fremover. Derfor er det på en måte bra for aksjekursen med “utsettelser”, jeg er usikker på om kursen hadde vært like høy hvis de hadde vært mer utålmodige med å slippe flere spill. Og så kan de bruke aksjen som betaling for nye investeringer på høy kurs.

Du må vel vite parallellene selv @StjerneBris, siden du tryllet frem sammenligning mellom CE og SOMA, her regner jeg med du har stålkontroll :wink:

Jeg har aldri påstått at de som kjøper CE også (eller ikke) kjøper SOMA. Det handlet ikke om målgrupper, det handlet om hva som faktisk må til for å selge en million. Eller en halv. :wink:

Elementerra, The Hunt, Storm, Payday 3, Crossfire West. Tomt? Ja jøss… Uten RAID og OTWD er det ingenting på vei.

Edit: Glemte Geminose, Payday CrimeWar og John Wick. Fort gjort :smiley:

Det er jeg enig i, det krever sitt å selge mange spill. Survivalsjangeren /online multiplayer / kall det hva du vil har vært og er fremdeles så populær at mange selger kanskje mer enn de burde “bare” fordi sjangeren “selger seg selv”. Er noen eksempler på dette. DayZ feks, fantastisk steminng, elendig gameplay! ELENDIG! Solgt over 4 mill, eller er det 5 snart :slight_smile:

Jeg mener de har gjort rett, det er mye hyggeligere for aksjonærene med utvanning på høy kurs enn lav. Det er TWD og raid som er forventet å dra største delen av lasset i 2017 og 2018

Når kommer John Wick ? Kjøpte htc vive i går så er klar :smiley:

2 Likes

Gjetter det kommer rett før eller sammen med John Wick 2, som skal komme i februar. Om de samkjører med IMAX VR så tror jeg ikke det kommer noe ut på Steam før filmpremieren i allefall. Men det skal jo være episodebasert, så kanskje de gir ut litt etter litt fram mot premieren…?

Sjekk ut Tilt Brush og Vanishing Realms. Da får du virkelig et inntrykk av hvor revolusjonerende VR er :wink:

Vive sa du?

last ned, du kommer til å digge det.

1 Like

Han fikk ut netto cash (men kanskje også skatt som må betales), men endte opp med mange flere aksjer.

1 Like

Pent! Visste mesteparten men…

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2016/09/29/starbreeze-b-starbreeze-ab-lionsgate-and-starbreeze-to-showcase-highly-anticipated-john-wick-chronicles-vr-game-during-new-york-comic-con.html

1 Like

Hurra, skal vise en demo på tegneseriemesse

Stod et par nye detaljer der også, men ikke bruk tiden din på det. Overskriften holder! :wink:

Tenker du på dette? “The first missions of the game will be released on Steam for HTC Vive in February 2017.”

Ikke bare det, men også en egen Arcade Edition og DLC som snart skal annonseres.

John Wick er ikke småtterier lenger. Den første filmen fløy nok litt under radaren for mange, men den har fått en ganske stor following i ettertid.

Sammenlign gjerne med Tom Cruise sine Jack Reacher-filmer og twitter/facebooksidene de har. Litt forskjell.

John Wick VR kan nok overraske. Ikke at det blir massive salg på Steam, men Arcade Edition vil nok bli populært med tanke på hvor stor filmen ser ut til å bli. Det vil også gi god reklameeffekt for IMAX VR.

1 Like

Er det riktig at det er to utviklere og to forleggere? Hvor mye får egentlig Starbreeze av inntektene? Det ble ikke annonsert på vanlig måte der det pleier å stå disse detaljene.

Tror ikke det handler om å tjene så mye på denne tittelen, det er nok mest som en PR-greie for StarVR, IMAX og Starbreeze som VR-publisher/developer. Med en såpass liten installbase med HTC Vives er det ikke mange salg å forvente uansett. Men klart, det kan jo komme til Playstation VR etterhvert, og eventuelt Oculus Rift.

1 Like

Er det bare Funcom som ikke får gi ut spill som ikke skal tjene så mye penger? :slight_smile:

4 Likes

Det spørs om man har noe særlig med penger fra før, og om man burde “kaste bort” ressursene sine på noe som ikke gir noe tilbake. Vil reklameeffekten av Funcomspillet være så stor at spillere løper til The Secret World eller skaffer de fler potensielle utvikler/utgiver-oppdrag?

Eventuelt vil John Wick VR være så mind-blowing at folk får øynene opp for IMAX VR med 210 graders synsfelt sammenlignet med bare 100 som Vive og Rift har? Hva er verdien av et nært samarbeid med Lionsgate og potensielt som døråpner til andre Hollywoodstudios?

Hvilken av disse som har størst reklameeffekt får vi nå se… :wink:

1 Like

Relativt sett, så tror jeg Funcom får mer ut av det. Forutsatt at spillet de kommer med til Halloween er bedre enn The Park da. :wink:

4 Likes

Ja, dette IMAX og Virtual Reality greiene er det sikkert ikke noe penger i uansett.

Funcom kan i allefall potensielt tjene inn deler av pengene de har brukt på kveldskursene de ansatte har hatt i Unreal Engine 4. Det er jo kjempebra!

Vi får bare håpe at utviklere generelt lærer seg å holde produktene sine i live etter release. Akkurat nå er det 2 stykker som spiller The Park på Steam. Med litt mer entusiasme kunne de tjent mye mer på en sånn tittel.